• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra B, bj 2000, 1.6xel, sport edition, wil niet starten

Effraim0305

Post weinig
Hallo, Enige tijd geleden geregistreerd en nu echt hulp behoevend :(

Mijn vectra 1.6 leek eerst op 3 cilinders te lopen, zou een bobine probleem zijn... Bobine was het dus niet. Nu afgelopen zaterdag wil mijn auto helemaal niet meer starten :swear

Gisteravond de anwb er bij gehaald omdat elke monteur een ander probleem zag en die wist mijn auto aan de praat te krijgen waarna hij concludeerde dat het mijn brandstofpomp zou zijn :hmmz Ik vanochtend de brandstofpomp vervangen, maar de motor wil maar niet aanslaan. Startmotor draait wel, maar aanslaan doet hij niet. Opmerkelijk genoeg had de wegenwacht meneer mijn slang van het filterhuis losgemaakt en spoot daar een of andere vloeistof in waardoor hij keurig bleef lopen totdat hij niet meer liep te sprayen. Enig idee in welke hoek ik dit moet zoeken?

@usbstick wrote:ik ben zoo jaloers... jij heb echt een geluks wagen :roll:

Afgelopen twee weken was ik geen geluksvogel! :???: Maar als ie wat heeft, heeft ie ook echt wat! Bespeur ik trouwens een probleem bij de jouwe?

Hallelujah! Dank aan een ieder die heeft meegedacht :wors :wors :wors Brandstofpomp vervangen en kabelbreuk voor relais!!!! Hij start weer en is nu terug bij zijn oude euvel, lopen op 3 pitten. Dat zie ik morgen wel weer....

En guess what? Overal stroom nu, geeft de pomp geen sjoege! Dus alsof het lot met mij speelt, en een kabelbreuk en een kapotte pomp! Ik ga snel effe een pomp halen en kijken wat ie doet... :jerry

Ok, hier weer de beloofde update. Gister uiteindelijk mijn auto uitgelezen met als resultaat dat het een kabelbreuk is. Vanaf vandaag ga ik de kabelboom ontmantelen en de draad volgen naar een punt waar hij nog wel stroom krijgt. Als hij start ben ik weer een gelukkige vectra rijder. :afro

Ok, wederom een update, helaas geen goed nieuws nog.

Gister een kabel verbonden met het paarse relais rechtstreeks van de accu. Goede nieuws was dat binnen in de auto inderdaad het circuit weer stroom kreeg, slechte nieuws was dat er verder niks gebeurde. Volgens mij is mijn accu ook behoorlijk leeg aan het raken, dus vandaag na het werk effe de startkabel erop en weer opnieuw proberen. Denk dat mijn weekend gevuld gaat worden met heel veel momenten met de vec aan mijn zijde :cry

dan zou ie ook niet aanslaan op alternatieve brandstof, en de X16XEL kan ook draaien op enkel de nokkenassensor..

Ik vermoed dat de brandstofpomp niet aangestuurd word.

Vervang het paarse relais in het relais doosje boven de ABSpomp / Rembekrachtiger eens

Willem

Het vreemde is dat als het de startonderbreker zou zijn of idd relais ;) , de anwb meneer hem wel aan de praat krijgt. Ik zit ook te denken aan de toevoer van de benzine.... maar ben echt radeloos

ja maar je zegt dat hij m aan de praat kreeg met een spuitbus en zodra hij niet meer spoot dat ie weer uit ging.. hij kreeg nu dus brandstof via een alternatief..en niet via je brandstof pomp..

idd hij krijgt geen of te wienig brandstof.

Haal even de toevoer slang van de brandstofrail los.

en zet hem op contact/starten.(tip doe dit met 2 man) Nu moet de brandstof uit die slang spuiten.

Wat wel eens voorkomt is dat het startrelais kapot gaat. Deze stuurt ook de brandstof pomp aan.

Kijk hier heb ik wat aan! :thumb Ik zal idd de operatie met de toevoerslang proberen. Ik laat het nog weten of dat het was...

Uh, waar zit de toevoerslang van de brandstofrail? Dit klinkt echt dom, maar ben een hobby monteurtje. Is dat onder mijn achterbank bij de brandstofpomp of onder de motorkap? :???:

als je de auto start . . . knippert er dan een oranje lampje in je dashboard (MM-lampje)

stroom meten op de brandstof pomp (zit onder je achterbank onder die zwarte dop)

is het niet de bouchie ( hoe je het schrijft weet ik niet ) maar daar had mijn VW polo ook last van starte niet meer.

Koste rond €80 zoon bouchie.

Terug
Naar boven