• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra B, bj 2000, 1.6xel, sport edition, wil niet starten

je kan het paarse relais (met blauwrode draad aan de stekker) doorlussen, kan je kijken of er voldoende brandstof word aangevoerd.

Willem

Ok, toevoer nihil! :???: De laatste optie, als het werkt, is die van Willem met het doorlussen. Is er een kans dat het in de ecu ligt?

kan niet blijven, Pomp draait dan Continu..

Als dat werkt, meten of bijde rode draden + krijgen op het relais (motor hoeft daarvoor niet te draaien)..

Willem

kan aan mij liggen hoor

maar uuuh startonderbreker onderbreekt de brandstoftoevoer :sleeping

het is al een paar keer aangehaald hier in het topic en er wordt niet echt op gereageerd.

als de startonderbreker in werking treedt, knippert je oranje MM lampje.

snelste om dit te testen is door je reservesleutel te gebruiken

@wim-v6 wrote:je kan het paarse relais (met blauwrode draad aan de stekker) doorlussen, kan je kijken of er voldoende brandstof word aangevoerd.

Willem

Willem, ik begrijp dat ik niet snugger ga overkomen, maar de blauwrode draad doorlussen naar???

Ik zie namelijk wel de blauwrode draad, de bruin-groene draad en twee zwarte die in mijn optiek de massa zullen zijn.

Laat maar btw, ben er uitgekomen!

Wat ik wel merkwaardig vind is dat als ik mijn contact aan doe, niet alle lampjes meer oplichten incl MM?? Het beperkt zich tot abs, olie, handrem. :wtf Dus @ Bas, nou weet ik nog niet met zekerheid of dat ook echt het geval is.

@sw_reijnders wrote:prima

is dat iig getest!!

kun je weer wat uitsluiten.

Bas, de tip van Willem dat er stroom moet binnenkomen heb ik opgevolgd, helaas komt er niets binnen op de relais. Kabelbreuk? En als ik het correct heb zie ik dat die kabel doorloopt naar de stekker van de lambda sensor. Of zit ik er naast? Er hoort, zo las ik op AMT forum, twee keer + te zijn, bij mij is er 2x niets. De zwarte relais die er tegenover zit krijgt wel 1x + binnen.

zwarte relais wat er tegenover zit is denk ik voor koplampsproeiers . . . heb je die?

die staat in principe los van je brandstof systeem

gaat er een rode draad naar je paarse relais?

daar zou constant 12v op moeten staan

@sw_reijnders wrote:zwarte relais wat er tegenover zit is denk ik voor koplampsproeiers . . . heb je die?

die staat in principe los van je brandstof systeem

gaat er een rode draad naar je paarse relais?

daar zou constant 12v op moeten staan

Ja die zitten standaard op de sport toch? Maar de blauwrode draad geeft geen + stroom, heb het gebrugd met die van de zwarte relais en toen gestart, maar nog niets. Heb ook gechecked of er stroom op kwam en dat was wel het geval. Denk je kabelbreuk?

nee geen blauw rood, maar echt knal rood

pin 2 van het relais

naamlooslmk.png

Terug
Naar boven