• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra B, bj 2000, 1.6xel, sport edition, wil niet starten

@sw_reijnders wrote:ah oke

had de verkeerde tekening voor mn neus in TIS :)

nog steeds PIN 2, maar dan zwart zou constante plus moeten zijn :)

Yep, zwart op de zwarte relais geeft stroom, op paars niets.... :(

check de zekeringendoos eens bij je accu

daar zitten als het goed is je hoofdzekering van 20A

die zijn volgens mij een slagje groter dan normale zekeringen.

zijn ze daar heel, check ze dan eens onder je dashboard.

jupzz..

Sprint ie weer, zal die moeten zoeken waar het lek zit.

Draadboom in de goot langs het paravan gaat vaak kapot aan de bijrijders zijde waar ze de goot uitkomt...

Willem

Ok ben ik weer! Na het vervangen vd hoofdzekering krijg ik op de zwarte kabel wel stroom. Bruggen mocht nog steeds niet baten. De blauw rode draad is en blijft nog steeds dood. Wat ik begin te vermoeden is dat mijn startonderbreker hier een rol in speelt. Bij het bruggen zou er toch wat moeten gebeuren??? Kan het zijn dat mijn transponder niet meer communiceert met de computer? Dat zou willen zeggen dat hij niet vd start blokkering af gaat. In dat geval ben ik mooi zuur vermoed ik / hoor ik om me heen. Wat denken jullie?

tja kan, maar weet je wat het is . . . wij hebben de auto hier niet voor ons neus.

tis moeilijk van een afstandje een diagnose te stellen

maar feit is wel, dat als je startonderbreking actief is . . . je MM lampje knippert.

(heb dat al proefondervindelijk vastgesteld ;))

Bas, nogmaals dank voor de snelle reacties! king: Bedoel je dat als de onderbreker dwars zou liggen, de MM lamp zou knipperen? Dat doet ie dus niet.... Als de blauw rode draad dus een breuk heeft, moet ik de hele draad door de auto gaan volgen en het stuk vervangen wat een breuk heeft. Ik weet niet of ik al eerder had gezegd, maar de bruin groene draad onder de paarse relais is onder het relais een stukje bloot door een knik. Kan diteen begin zijn of zit ik er dan naast?

@wim-v6 wrote:dat zou kunnen...

Willem

Willem, zou bij het uitlezen van de computer naar voren komen dat er problemen zijn met de transponder? Of is dat op een andere manier te achterhalen?

Met dat zou kunnen bedoelde je toch dat verhaal van de bruin groene draad? :hmmz

Maar ook jij bedankt voor het meedenken en de aanwijzingen die je goed geeft! :wors king:

transponder of startonderbreker geeft een knipperend mm lampje..

Storingen in de sleutel of startonderbreker kan je uitlezen met de Op-Com in de motorcomputer of startonderbreker Unit..

jupzz de kabel bedoelde ik..

ik had de kabels door ter hoogte van de veerpoot bijrijders zijde, waar de kabels uit de grote goot kwamen aan het schutbord..

Willem

Okido, ik zal morgen bij het ochtendgloren wel de veerpoot checken, zie nu toch niks :sleeping Als het goed is wordt morgen de computer uitgelezen en zal er meer duidelijk moeten worden, of niet....

Als de info niets geeft, kan ik er rustig van uitgaan dat het hier een kabelbreuk betreft toch?

deze bedoel ik.. effe de goot openen... kabels eruit tillen en Controleren

KabelsingootControlerenVectra-B.jpg

Vanmiddag wordt mijn auto uitgelezen en doorgemeten, heeft iemand toevallig ;) het schema van de computer als het gaat om de startblokkering? Dan kunnen we die ook uitsluiten of niet....

Kabelbreuk is zo op het eerste gezicht niet te zien, heb de boom nagelopen. Wat mij wel opviel was dat er twee stekkers in de kabelgoot lagen die los gekoppeld zijn, hoort dit zo? De een lag verder dan de ander dus ga ik er vanuit van niet. :hmmz

Jup hoort zo, is voor een automaat..

en schema startblokkeerring kom je niet zo ver mee, meten heeft geen zin op de startblokkeering..

meestal signaal fouten, maar dat is het niet..

Willem

Is er sowieso een schema van de ecu als het gaat om de bekabeling? Begrijp van diverse kanalen dat je deze tegen betaling bij de Opel kan opvragen. Kan het mis hebben, maar voorkomen is beter dan genezen! Auto wordt trouwens pas morgen uitgelezen en doorgemeten door omstandigheden :( . Laat jullie weten wat de resultaten zijn.

Terug
Naar boven