• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra B heeft toch nog problemen. (bobine ?)

oke oke, ik heb eerst weer genoeg informatie om door te gaan. :D

Ik houd jullie uiteraard op de hoogte van hoe het gaat hier !

Groet, Rik ;)

nokkenas sensor net wat willem zegt ... denk dat die irritant werkt momenteel :) even uitlezen en je weet het zeker

het is heel verstandig om hier GEEN weken mee te wachten (liever gister dan vandaag) aangezien een defecte nokkenas sensor je motor gewoon uit kan laten vallen (zo bij 140 km/h op de snelweg of zo ... in een x zonder waarschuwing) ... maw om verrassingen voor te blijven ... ;)

nokkenas sensor net wat willem zegt ... denk dat die irritant werkt momenteel :) even uitlezen en je weet het zeker

het is heel verstandig om hier GEEN weken mee te wachten (liever gister dan vandaag) aangezien een defecte nokkenas sensor je motor gewoon uit kan laten vallen (zo bij 140 km/h op de snelweg of zo ... in een x zonder waarschuwing) ... maw om verrassingen voor te blijven ... ;)

@sjouke wrote:nokkenas sensor net wat willem zegt ... denk dat die irritant werkt momenteel :) even uitlezen en je weet het zeker

Dat is al gebeurt Sjouke, en mn ouders vinden dat zeer vervelend.

Mijn Kadett is in renovatie maar gaat nu noodgedwongen de stalling uit !!

Lachen is dat, een geplamuurde Kadett E op de weg hahahahaha.

Groet, Rik ;)

@sjouke wrote:nokkenas sensor net wat willem zegt ... denk dat die irritant werkt momenteel :) even uitlezen en je weet het zeker

Dat is al gebeurt Sjouke, en mn ouders vinden dat zeer vervelend.

Mijn Kadett is in renovatie maar gaat nu noodgedwongen de stalling uit !!

Lachen is dat, een geplamuurde Kadett E op de weg hahahahaha.

Groet, Rik ;)

Stekker van de nokkenassensor los halen, dan kan je weer rijden zonder rare verassingen, alleen rijdt je wel met gereduceerd vermogen en toerental.

willem

Stekker van de nokkenassensor los halen, dan kan je weer rijden zonder rare verassingen, alleen rijdt je wel met gereduceerd vermogen en toerental.

willem

Heb vandaag een nokkenassensor gehaald op jullie advies/tips :thumbup

Kosten: E 130 !

Hierbij een foto:

hs4bpz.jpg

Zal vanavond de sensor plaatsen in mn pa's auto.

Hopen dat de klachten dan wel verdwenen zijn.

Groet, Rik ;)

Heb vandaag een nokkenassensor gehaald op jullie advies/tips :thumbup

Kosten: E 130 !

Hierbij een foto:

hs4bpz.jpg

Zal vanavond de sensor plaatsen in mn pa's auto.

Hopen dat de klachten dan wel verdwenen zijn.

Groet, Rik ;)

Dag medeforummers,

Ik kan jullie mededelen dat de Vectra weer prima draait !!!

Ik heb even gewacht met reageren (9 dagen) om niet te vroeg te juichen.

De nokkenassensor bleek stuk te zijn.

Ik wil julie weer hartelijk bedankt voor het meedenken.

Dankzij jullie heb ik de storing kunnen vinden en verhelpen !!

Dank u dank u dank u.

Groet, Rik ;)

Dag medeforummers,

Ik kan jullie mededelen dat de Vectra weer prima draait !!!

Ik heb even gewacht met reageren (9 dagen) om niet te vroeg te juichen.

De nokkenassensor bleek stuk te zijn.

Ik wil julie weer hartelijk bedankt voor het meedenken.

Dankzij jullie heb ik de storing kunnen vinden en verhelpen !!

Dank u dank u dank u.

Groet, Rik ;)

@koenelsenaar wrote:Haha, dat is best een hoop centen. was het installeren makkelijk?

Waar blijft je kadett restauratie topic?:P

Hey Koen,

Tja, ik ken de Vectra B niet zo goed als de Astra F en Kadett E natuurlijk.

Veel meer techniek en bijna geen ruimte onder de motorkap om te klussen !

Ik heb de distributiekap een beetje weg kunnen buigen, een motorsteun ??? verwijderd.

Daarna heb ik heel voorzichtig het schroefje losgedraaid die de nokkenassensor op zijn plaats houd.

daarna de nieuwe sensor geplaatst en de boel weer opbouwen.

Het was wel zweten hoor want als je dat schroefje tussen je vingers laat glippen dan zit ie tussen de tandwielen van de distributieriem !!!! Daarom heb ik maar een touwtje aan het schroefje geknoopt :hmmz en erin gedraaid.

Oke, dat was het Vectra gedeelte.

Mijn Kadett E is door mijn kennis keurig gelast en staat nu bij de spuiter.

Volgende week wordt de Kadett E gespoten.

De voorschermen zijn al klaar, die heb ik al thuis.

Als Ik de Kadett E weer voor de deur heb staan dan zelf nog even een paar dingen doen en dan is het weer PRET met de KADETT :D :D

Zou mijn project een topic waard zijn ? het is alleen maar las/spuitwerk van de wielkasten beide kanten en de voorschermen vervangen. De Kadett is niet gestript hoor !!

Groet Rik ;)

@koenelsenaar wrote:Haha, dat is best een hoop centen. was het installeren makkelijk?

Waar blijft je kadett restauratie topic?:P

Hey Koen,

Tja, ik ken de Vectra B niet zo goed als de Astra F en Kadett E natuurlijk.

Veel meer techniek en bijna geen ruimte onder de motorkap om te klussen !

Ik heb de distributiekap een beetje weg kunnen buigen, een motorsteun ??? verwijderd.

Daarna heb ik heel voorzichtig het schroefje losgedraaid die de nokkenassensor op zijn plaats houd.

daarna de nieuwe sensor geplaatst en de boel weer opbouwen.

Het was wel zweten hoor want als je dat schroefje tussen je vingers laat glippen dan zit ie tussen de tandwielen van de distributieriem !!!! Daarom heb ik maar een touwtje aan het schroefje geknoopt :hmmz en erin gedraaid.

Oke, dat was het Vectra gedeelte.

Mijn Kadett E is door mijn kennis keurig gelast en staat nu bij de spuiter.

Volgende week wordt de Kadett E gespoten.

De voorschermen zijn al klaar, die heb ik al thuis.

Als Ik de Kadett E weer voor de deur heb staan dan zelf nog even een paar dingen doen en dan is het weer PRET met de KADETT :D :D

Zou mijn project een topic waard zijn ? het is alleen maar las/spuitwerk van de wielkasten beide kanten en de voorschermen vervangen. De Kadett is niet gestript hoor !!

Groet Rik ;)

@wim-v6 wrote:was 60 tientjes kwijt voor een nokkenassensor (Siemens)

Willem

hey Willem,

Hoe jij aan die 60 Euro komt weet ik niet. (of is Den Haag goedkoper dan in Noord-Friesland haha ?

Ik heb mijn sensor bij de ASD uit Dokkum en die is al veel goedkoper dan de onderdelenboer/automaterialenzaak.

Dus als ik 130 Euro betaald heb mag ik aannemen dat het elders (veel) hoger is !!!

Dit is ook een Siemens trouwens, zowel de oude als de nieuwe. Dat vind ik wel opvallend.

Groet, Rik ;)

Terug
Naar boven