• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra B hoedenplank

beste opelfans :D

deze week heb ik besloten om de audio in mijn opel even flink aan te pakken, ik heb het volgende gekocht

alphine radio

opel vectra pioneer speakers (voor deur) (achterdeur gaat ik niet aansluiten)

Pioneer 4Kanaal amp 760W

Pioneer 6x9 speakers 550W

Toen ik alles binnen gekregen heb ben ik gelijk aan het werk gegaan, alles gemonteerd, maar toen kwam ik bij de hoedenplank, en tot mijn verbazing zag ik dat hier een stalen plaat onder zit, na wat gegoogled te hebben, had ik ergens gelezen hier niet in te zagen.

Maar wat vinden jullie kan ik hier 2 gaten in boren zonder de constuctie te verzwakken?

en waarom ik toch speakers in de hoedenplank wil hebben omdat ik geen subwoofer wil, maar ik wil toch flink wat bass hebben daarom heb ik gekozen voor de 6x9

Alvast bedankt

Groetjes,

Barry

nope

GEEN gaten zagen in je hoedenplank

dat is onderdeel van je constructie.

goede compo's kopen voor in je deuren is je enige oplossing.

of een sub idd.

nope

GEEN gaten zagen in je hoedenplank

dat is onderdeel van je constructie.

goede compo's kopen voor in je deuren is je enige oplossing.

of een sub idd.

Zou dat echt zoveel kwaad kunnen? Je achterkant gaat toch niet in elkaar klappen of wel? :hmmz

Zou dat echt zoveel kwaad kunnen? Je achterkant gaat toch niet in elkaar klappen of wel? :hmmz

ja dat dacht ik ook al die plaat is net 1mm dik, bij andere auto's heb je ook die plaat maar dan zit er al een gat in voor speakers

ja dat dacht ik ook al die plaat is net 1mm dik, bij andere auto's heb je ook die plaat maar dan zit er al een gat in voor speakers

Die constructie is echt wel berekend.

Dat merk je wel als er een andere auto op je klapt.

Daarbij is het ook nog de stijfheid van ve achterkant.

In tact laten dus :vertag

Die constructie is echt wel berekend.

Dat merk je wel als er een andere auto op je klapt.

Daarbij is het ook nog de stijfheid van ve achterkant.

In tact laten dus :vertag

Het plaatwerk onder de hoedenplank maakt deel uit van de Stevigheis constructie van de Carroserie... en is meegenomen in de berekening voor de Kreukelzone..

Willem

Het plaatwerk onder de hoedenplank maakt deel uit van de Stevigheis constructie van de Carroserie... en is meegenomen in de berekening voor de Kreukelzone..

Willem

Maar goed dat ik dat in het verleden niet geweten heb. :shock:

Heb jaren geleden in een VEC B-sedan 6 x 9 JBL speakers gemonteerd in de hoedenplank.

Gaf echt een super vet geluid. ( Aangestuurd door 2 x 100 Watt versterker )

Heb niet het idee gehad dat de constructie verzwakt werd, maar goed dat wist ik dus ook niet.

Was wel een hoop werk om de boel precies uit te zagen, maar het resultaat was er naar.

Al met al zou ik dan toch maar voor een andere optie gaan.

Misschien kun je de boel nog extra verstevigen, om het materiaalverlies van de gaten te compenseren. :hmmz

bij normaal gebruik niet nee

maar zoals je zegt, het is ook deel van de kreukelzone

zou dan niet graag met iemand achterin een aanrijding krijgen. :hmmz

(zowiezo niet, maar dan nog minder)

Maar goed dat ik dat in het verleden niet geweten heb. :shock:

Heb jaren geleden in een VEC B-sedan 6 x 9 JBL speakers gemonteerd in de hoedenplank.

Gaf echt een super vet geluid. ( Aangestuurd door 2 x 100 Watt versterker )

Heb niet het idee gehad dat de constructie verzwakt werd, maar goed dat wist ik dus ook niet.

Was wel een hoop werk om de boel precies uit te zagen, maar het resultaat was er naar.

Al met al zou ik dan toch maar voor een andere optie gaan.

Misschien kun je de boel nog extra verstevigen, om het materiaalverlies van de gaten te compenseren. :hmmz

Terug
Naar boven