• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

vectra B mistlampen inbouwen.

eem daar staat wel een CDX in mijn kleur, alleen voor heeft hij een aanrijding gehad.

eem mijn kleur code is Z369 volgens mij.

ze hebben wel een nieuwe vectra gekregen op de sloop bij de jong. een zilvere 100 edition.

nette auto, alleen voor schade.

maargoed, iemand die mij kan helpen mischien? ik vind mijn auto zo vreselijk goedkoop eruit zien.

mistlampen maken hem zeker wel af! maar ik weet niet hoe ik het gat moet maken.

als ze nou rond of vierkant waren, dan had het mij wel gelukt.

maar dat zijn ze niet en ja, hulp? wim? iemand?

maargoed, iemand die mij kan helpen mischien? ik vind mijn auto zo vreselijk goedkoop eruit zien.

mistlampen maken hem zeker wel af! maar ik weet niet hoe ik het gat moet maken.

als ze nou rond of vierkant waren, dan had het mij wel gelukt.

maar dat zijn ze niet en ja, hulp? wim? iemand?

mistlamp er tegenaan schroeven

aftekenen met een stift aan de binnenzijde

met een dremel een halve cm binnen de lijn uitfrezen

daarna met een veil uitveilen tot het gat precies past.

of je koopt die van marktplaats en ga je daar op "oefenen" ;)

mistlamp er tegenaan schroeven

aftekenen met een stift aan de binnenzijde

met een dremel een halve cm binnen de lijn uitfrezen

daarna met een veil uitveilen tot het gat precies past.

of je koopt die van marktplaats en ga je daar op "oefenen" ;)

@opelrulez1990 wrote:haha ik kom toevalig op marktplaats mijn type bumper tegen!~

dit is mijn kleur, helaas heeft deze ook geen mistlampgaten.

maargoed hierbij een kleur. http://link.marktplaats.nl/478490024" onclick="window.open(this.href);return false;

Kleurnummer is z369, maargoed ik neem aan dat de aansluitingen van de b2 lampen anders zijn dan van de b1...

de stekker is hetzelfde

en b1 mistlampen staan wel een beetje onder spanning in een b2 bumper

kwestie van b2 mistlampjes aanschaffen . . . zijn ook de kosten niet ;)

@opelrulez1990 wrote:haha ik kom toevalig op marktplaats mijn type bumper tegen!~

dit is mijn kleur, helaas heeft deze ook geen mistlampgaten.

maargoed hierbij een kleur. http://link.marktplaats.nl/478490024" onclick="window.open(this.href);return false;

Kleurnummer is z369, maargoed ik neem aan dat de aansluitingen van de b2 lampen anders zijn dan van de b1...

de stekker is hetzelfde

en b1 mistlampen staan wel een beetje onder spanning in een b2 bumper

kwestie van b2 mistlampjes aanschaffen . . . zijn ook de kosten niet ;)

nee ik heb gewoon een B1 haha.

maar ik had op de sloop van die B2 kapjes gevonden, en mocht ze wel hebben.

ik dacht dat ik die mischien wel kon gebruiken voor een tekening te maken in de bumper.

en waar ik het meeste mee zat, wat het feit dat me lak zou kunnen versplinteren.

of hoeft dat helemaal niet te gebeuren?

Ik had in mijn astra GSI ook geen mistlampen zitten maar wel de stekkers.

Een maat van mij had wel mislampen in zijn gsi bumper dus bumper eraf gehaald en lampen eruit,

Stukje karton gepakt en het gat afgetekent op het karton (beide gaten dus 2 stukjes karton)

Daarna heb ik de gaten in het karton gesneden met een stanleymes en over genomen op mijn eigen GSI bumper.

In het midden heb ik toen een gat geboord waar een decupeerzaagje door kan en heb het uitgezaagt (afteken lijn laten staan).

Toen heb ik de lampen gepast en gekeken waar nog wat weg gefreesd moest worden net zolang tot de lampen netjes paste en vastgezet op de bevestigspunten.

dus kort gezegt: even bij iemand met mislampen de gaten over nemen en "kopieren" naar je eigen bumper.

zonder mislampen:

y1ps5lCaAnbsBCF9rUFeQrd57Taqq55Fld9.jpg

met mistlampen:

astragsiproject008.jpg

misschien heb je hier wat me geholpen of heb je al wat gevonden.

gr.Paul

nee ik heb gewoon een B1 haha.

maar ik had op de sloop van die B2 kapjes gevonden, en mocht ze wel hebben.

ik dacht dat ik die mischien wel kon gebruiken voor een tekening te maken in de bumper.

en waar ik het meeste mee zat, wat het feit dat me lak zou kunnen versplinteren.

of hoeft dat helemaal niet te gebeuren?

Ik had in mijn astra GSI ook geen mistlampen zitten maar wel de stekkers.

Een maat van mij had wel mislampen in zijn gsi bumper dus bumper eraf gehaald en lampen eruit,

Stukje karton gepakt en het gat afgetekent op het karton (beide gaten dus 2 stukjes karton)

Daarna heb ik de gaten in het karton gesneden met een stanleymes en over genomen op mijn eigen GSI bumper.

In het midden heb ik toen een gat geboord waar een decupeerzaagje door kan en heb het uitgezaagt (afteken lijn laten staan).

Toen heb ik de lampen gepast en gekeken waar nog wat weg gefreesd moest worden net zolang tot de lampen netjes paste en vastgezet op de bevestigspunten.

dus kort gezegt: even bij iemand met mislampen de gaten over nemen en "kopieren" naar je eigen bumper.

zonder mislampen:

y1ps5lCaAnbsBCF9rUFeQrd57Taqq55Fld9.jpg

met mistlampen:

astragsiproject008.jpg

misschien heb je hier wat me geholpen of heb je al wat gevonden.

gr.Paul

ja me maatje is heel toevalig al een poosje terug geweest bij dezel sloop in duitsland.

alleen hij is vreselijk duur, en vraagt overal de hooftprijs voor.

een setje CDX achterlichten, kosten bij hem gebruikt 75,00! zucht....

ja me maatje is heel toevalig al een poosje terug geweest bij dezel sloop in duitsland.

alleen hij is vreselijk duur, en vraagt overal de hooftprijs voor.

een setje CDX achterlichten, kosten bij hem gebruikt 75,00! zucht....

Terug
Naar boven