• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

vectra b piept

rickow46

Post weinig
even een vraagstuk.

Sinds kort piept mijn vectra b achter als ik over een drempel of hobbel rij.

Vanmorgen de auto volgetankt(er wordt niet heel veel mee gereden dus was een tijdje geleden) en nu is het piepen weg.

Nu hebben ze laatst bij de keuring de tank losgemaakt ivm vervangen van een lekke vulslang, zou het kunnen dat ze de tank niet goed hebben terug geplaatst?

De tank zit met 2 straps vast.. Dus opzich zouden ze daar niet de fout mee in gaan..

Piepen bij drempels en andere hobbels kunnen lekke schokdempers zijn of draagarm rubbers..

okee ja vond het ook al ver gezocht maar omdat hij het met een volle tank niet doet dacht ik dat het misschien daar aan lag....

draagarmrubbers waren in orde bij de check voor de keuring...

las ook ergens dat het de handrem kan zijn...

dit weekend maar eens op onderzoek uit

bedankt!!!

De handremkabel je ook met rijden op een vlakke ondergrond moeten piepen..

Schokdempers kunnen piepen als ze lek zijn.. Dit kun je zien dat je een vettige schokdemper hebt.. Die is normaal droog...

ik heb het zelfde probleem piep/kraakt als ik over een hobbelige weg of drempels rijdt heb de schokdempers nagekeke maar niks kunnen vinden

Terug
Naar boven