Kat er tussenweg, Nadeel, deze moet er ieder jaar weer tussen.
We hebben hier een 1.6 16V (van USB-stick hier op het forum), deze reed tot vandaag met Remus tussendemper en einddemper, Mooi diep geluid, niet te veel herrie.
Ivm hij deze stiller wilde hebben, zit er nu een normale Imitatie (Bosal) middendemper onder, dan is ie stiller, maar nog wel een mooie brom uit de bijna nieuwe Remus einddemper.
Ik heb op Mijn Vectra-B Caravan 3.0 V6 (laag Compressie) een Bosal middendemper in combinatie met een Irrmscher dubbel-D einddemper, deze bromde best, maar dat kwam blijkbaar door de imitatie Katalysator (metaal katalysator), deze metaal Katalysator deed zijn werk niet goed genoeg meer, rede voor APK afkeur (stationair keurig een CO van 0,4 a 0,45%, maar op toeren werd deze al gauw 1,15 a 1,25%
Hier hebben we een originele Katalysator tussen gebraaien van een Vectra-B 1.8 16V (x18xe1), en uitstoot was weer ruim binnen de perken.
De uitlaat is nu knap stiller, maar wel een Diepere brom gekregen hierdoor.
De Vectra-B1 2.5 V6 (Complete i500 motor set-up) van Brombeer van het forum hier, heeft een Irmscher dubbel-D einddemper in combinatie met middendemperloze middenpijp, en die maakt toch knap meer geluid als mijn Vectra, deze klinkt opzich ook wel mooi, past goed bij de uitstraling van zijn auto, maar voor bijvoorbeeld mijn Caravan te veel geluid.
De 3.0 V6 aut. (laag Compressie) van Brombeer, heeft een Remus middendemper in Combinatie met een Irmscher Letterbox einddemper, deze klinkt ook wel mooi, maar wat minder diep als de Dubbel-D demper van Irmscher.
Willem
Met de Originele Fabrieks montage middendemper zal de remus einddemper weinig effect hebben.