• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra B2 1.8-2.2???? Ervaringen?

Hallo allemaal,

Ik zal mij eerst even voorstellen aangezien ik lang niet meer actief ben geweest op dit forum.

Mijn naam is Petar, ben 21 jaar jong en kom uit Leeuwarden.

Ik heb in 2009 een vectra b1 1.6 16v uit 98 gehad, deze heb ik een jaar in bezit gehad en is mij aardig goed bevallen, hierna heb ik een laguna uit 2001 gereden, reed fijn maar veel mankementen (renault?), nu ik mijn laguna verkocht heb wil ik heel waarschijnlijk weer vectra gaan rijden, een b2 omdat dit model mij toch echt nog wel aanspreekt en goed te betalen is voor wat je ervoor krijgt.

Nu zit ik te twijfelen tussen een 1.8 en een 2.2 motor, mijn voorkeur gaat natuurlijk uit naar een 2.2 omdat ik van cruisen op hoge snelheden houd, deze motor zal toch een rustiger zijn.

Nu is mijn vraag of jullie je ervaringen met deze verschillende motors willen delen.

Ik kon via de zoekfunctie niet echt duidelijk een dergelijk topic vinden vandaar dat ik deze aanmaak.

Graag hoor ik wat van jullie ervaringen, alvast bedankt!

De V6 (3.0 gechipt stationwagon) doet bij mij 1 op 8 op LPG = 1 op 9 op EURO95.

Eerder een hoger verbruik dan een lager verbruik :jerry

Dus een 2.2 moet wel zuiniger zijn.

Is in de Vectra B ook niet de Z18XER 140pk geleverd?

De V6 (3.0 gechipt stationwagon) doet bij mij 1 op 8 op LPG = 1 op 9 op EURO95.

Eerder een hoger verbruik dan een lager verbruik :jerry

Dus een 2.2 moet wel zuiniger zijn.

Is in de Vectra B ook niet de Z18XER 140pk geleverd?

De 2.2 zuipt flink wat heb ik gehoord, denk dat je met de 1.8 niet mag klagen kwa paardenkracht en toch nog zuinig rijden.

De 2.2 zuipt flink wat heb ik gehoord, denk dat je met de 1.8 niet mag klagen kwa paardenkracht en toch nog zuinig rijden.

heb de 1.8xe1 gehad (115pk) vond het niet een lekkere soepele motor, kon het wel mooi doen voor ons maar geef mij maar diesel :D

heb de 1.8xe1 gehad (115pk) vond het niet een lekkere soepele motor, kon het wel mooi doen voor ons maar geef mij maar diesel :D

Wat vind je hoge snelheden?

Tot mijn verbazing is mijn 1.8 (ik neem aan dat het om de 125pk versie gaat) zuiniger of net zo zuinig als mijn vorige 1.6 16v.

En hij komt heel netjes mee.

Pas nog de top getest (210 teller 204gps). Maar ik heb nooit een 2.2 mogen rijden. Toen ik deze kocht heb ik daar nog wel op gezocht, maar toch genoegen genomen met de 1.8. Zoals al gezegd, zonder spijt :D.

Wat vind je hoge snelheden?

Tot mijn verbazing is mijn 1.8 (ik neem aan dat het om de 125pk versie gaat) zuiniger of net zo zuinig als mijn vorige 1.6 16v.

En hij komt heel netjes mee.

Pas nog de top getest (210 teller 204gps). Maar ik heb nooit een 2.2 mogen rijden. Toen ik deze kocht heb ik daar nog wel op gezocht, maar toch genoegen genomen met de 1.8. Zoals al gezegd, zonder spijt :D.

op hoge snelheid zuipen zowel de 1.8 als de 2.2

maar ik heb ook de z18xe en 150 op de CC rijdt deze gewoon lekker 3500 toeren hoor.

de z18xe is schijnbaar toch wel een stuk soepeler als de x18xe1 met zn 9 pk'tjes meer (heb ik van horen zeggen :angel )

daarentegen kun je van de Z22SE een hele mooie Z22SC maken :jerry

mits je de centen hebt :hmmz .

http://www.courtenaysport.co.uk/buy...ger-parts/supercharger-assembly/prod_838.html" onclick="window.open(this.href);return false;

op hoge snelheid zuipen zowel de 1.8 als de 2.2

maar ik heb ook de z18xe en 150 op de CC rijdt deze gewoon lekker 3500 toeren hoor.

de z18xe is schijnbaar toch wel een stuk soepeler als de x18xe1 met zn 9 pk'tjes meer (heb ik van horen zeggen :angel )

daarentegen kun je van de Z22SE een hele mooie Z22SC maken :jerry

mits je de centen hebt :hmmz .

http://www.courtenaysport.co.uk/buy...ger-parts/supercharger-assembly/prod_838.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Tja wat is hoog, 160 rijden en niet veel merken van dat je het rijdt, denk eigenlijk ook wel dat het met de 1.8 125pk goed moet komen, heb nog 3 maanden om te beslissen gelukkig:P Iemand nog ervaring met een 2.2?

Hartstikke bedankt voor de reacties iig!

Tja wat is hoog, 160 rijden en niet veel merken van dat je het rijdt, denk eigenlijk ook wel dat het met de 1.8 125pk goed moet komen, heb nog 3 maanden om te beslissen gelukkig:P Iemand nog ervaring met een 2.2?

Hartstikke bedankt voor de reacties iig!

heb beide in mijn auto (heb de 1.8 geswapped voor een 2.2)

bij normaal gebruik van de auto is het verbruik van de motoren niet heel verschillend ... maar het extra Pk's en koppel wat je met de 2.2 hebt rijdt ZO veel lekkerder ... ik zou het wel weten :P

PS bij mij gaat het wel om de X22XE ... de Z22SE (die in de B vectra geleverd is) heeft 1 pk meer als de X22XE en een elec. gaspedaal + een distrie ketting ipv een riem

heb beide in mijn auto (heb de 1.8 geswapped voor een 2.2)

bij normaal gebruik van de auto is het verbruik van de motoren niet heel verschillend ... maar het extra Pk's en koppel wat je met de 2.2 hebt rijdt ZO veel lekkerder ... ik zou het wel weten :P

PS bij mij gaat het wel om de X22XE ... de Z22SE (die in de B vectra geleverd is) heeft 1 pk meer als de X22XE en een elec. gaspedaal + een distrie ketting ipv een riem

@sjouke wrote:heb beide in mijn auto (heb de 1.8 geswapped voor een 2.2)

Sjouke.

Jouw 2.2 X22XE kan je niet vergelijken met de originele 2.2 Z22SE welke in de Vectra's geleverd.

zo is de 2.2 Z22SE niet heel zuinig, maar wel een soepele motor, welke toch wel garant staat voor veel rijplezier.

Zwak punt: Distributie ketting + spanners.

willem

@sjouke wrote:heb beide in mijn auto (heb de 1.8 geswapped voor een 2.2)

Sjouke.

Jouw 2.2 X22XE kan je niet vergelijken met de originele 2.2 Z22SE welke in de Vectra's geleverd.

zo is de 2.2 Z22SE niet heel zuinig, maar wel een soepele motor, welke toch wel garant staat voor veel rijplezier.

Zwak punt: Distributie ketting + spanners.

willem

ik heb sinds 3 weken een b1 1.8 de x18xe

en ik vind het voldoende ik kan er lekker mee meekomen toch zuinig rijden

1 op 12 (na +-1000 km).

tja en wat vermogen betreft 115 pk ik heb er vrede mee.

gr erik

ik heb sinds 3 weken een b1 1.8 de x18xe

en ik vind het voldoende ik kan er lekker mee meekomen toch zuinig rijden

1 op 12 (na +-1000 km).

tja en wat vermogen betreft 115 pk ik heb er vrede mee.

gr erik

Ik heb een B2 met een X1.8XE1 115 pk. Mis wel het vlotte als je em echt een keer los wil trekken hier op de duitse autobahn, maar je komt er een heel eind mee. Gebruik m'n B2 wel als gezinswagen, dus veel scheuren is er niet bij en dan rij je zo'n 1 op 12 a 13. Heb echter geen ervaring met de 2.2

Terug
Naar boven