• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra B2 1.8-2.2???? Ervaringen?

Ik heb een B2 met een X1.8XE1 115 pk. Mis wel het vlotte als je em echt een keer los wil trekken hier op de duitse autobahn, maar je komt er een heel eind mee. Gebruik m'n B2 wel als gezinswagen, dus veel scheuren is er niet bij en dan rij je zo'n 1 op 12 a 13. Heb echter geen ervaring met de 2.2

@ willem ... zou het verbruik van zo'n Z22SE zoveel erger zijn dan een X22XE dan? ... want dan kun je net zo goed meteen een V6 halen of niet? (aangezien die dan even zuinig zijn als de Z22SE lijkt me)

ik weet dat het volledig andere motoren zijn maar het lijkt me dat ze qua verbruik toch niet ZO ver van mekaar liggen (is puur gok hoor)

@ willem ... zou het verbruik van zo'n Z22SE zoveel erger zijn dan een X22XE dan? ... want dan kun je net zo goed meteen een V6 halen of niet? (aangezien die dan even zuinig zijn als de Z22SE lijkt me)

ik weet dat het volledig andere motoren zijn maar het lijkt me dat ze qua verbruik toch niet ZO ver van mekaar liggen (is puur gok hoor)

Je kan een motor die Qua contructie GEHEEL anders is niet vergelijken..

is een beetje hetzelfde als het verbruik van een Toyota Camry 2.2 en een Vectra-C 2.2 met elkaar vergelijken.

De basis is geheel anders, en zoals hier vaker word geschreven in zowel vectra astra en zafira deel moet je aardig je best doen om zuiniger dan 1 op 10 te rijden, en ja dat moet ik ook hoor, met de V6..

Willem

Je kan een motor die Qua contructie GEHEEL anders is niet vergelijken..

is een beetje hetzelfde als het verbruik van een Toyota Camry 2.2 en een Vectra-C 2.2 met elkaar vergelijken.

De basis is geheel anders, en zoals hier vaker word geschreven in zowel vectra astra en zafira deel moet je aardig je best doen om zuiniger dan 1 op 10 te rijden, en ja dat moet ik ook hoor, met de V6..

Willem

nou ja de V6 wil de 1-10 wel halen ja :) ... maar als de Z22SE dat nie zou kunnen doen is het een beetje een onnodige / overbodige motor of niet ? ... dus vandaar de gok dat hij ook wel 1-11->1-13 kon halen

ik weet dat ze volledig anders zijn willem dat is het punt niet :) ... de constructie van de motor was de vraag ook niet van TS (toch?)

anyways ... weer ontoppic ... zijn er niet meer mensen met een Z22SE in een vecje hier ? .... valt nogal tegen zo te horen :hmmz

nou ja de V6 wil de 1-10 wel halen ja :) ... maar als de Z22SE dat nie zou kunnen doen is het een beetje een onnodige / overbodige motor of niet ? ... dus vandaar de gok dat hij ook wel 1-11->1-13 kon halen

ik weet dat ze volledig anders zijn willem dat is het punt niet :) ... de constructie van de motor was de vraag ook niet van TS (toch?)

anyways ... weer ontoppic ... zijn er niet meer mensen met een Z22SE in een vecje hier ? .... valt nogal tegen zo te horen :hmmz

Bedankt voor de de vele reacties, zou graag nog wat meer willen horen idd van de z22se rijders, over verbruik etc, gelukkig heb ik nog 3.5 maand om te beslissen en ga dan maar in beide een proefritje maken:)

Bedankt voor de de vele reacties, zou graag nog wat meer willen horen idd van de z22se rijders, over verbruik etc, gelukkig heb ik nog 3.5 maand om te beslissen en ga dan maar in beide een proefritje maken:)

ik rij ook een vectra gts z2. 2se van 2003 en is bepaald niet zuinig 1 op 10 kan ik halen.

maar verder rijdt ie heel soepel.

ben er heel tevreden over.

ricardo.

ik rij ook een vectra gts z2. 2se van 2003 en is bepaald niet zuinig 1 op 10 kan ik halen.

maar verder rijdt ie heel soepel.

ben er heel tevreden over.

ricardo.

he pepoe welkom hier en veel plezier hier

en ik rijdt ook een vectra b2 sport met een 1.8 16v en ben er zeer tevreden over

rijdt erg fijn en toch wat sportief

gr vectra vlammen

he pepoe welkom hier en veel plezier hier

en ik rijdt ook een vectra b2 sport met een 1.8 16v en ben er zeer tevreden over

rijdt erg fijn en toch wat sportief

gr vectra vlammen

@Corsa_GSi wrote:De V6 (3.0 gechipt stationwagon) doet bij mij 1 op 8 op LPG = 1 op 9 op EURO95.

Eerder een hoger verbruik dan een lager verbruik :jerry

Dus een 2.2 moet wel zuiniger zijn.

Is in de Vectra B ook niet de Z18XER 140pk geleverd?

nee de XER is alleen in de vectra c geleverd

de Z18XE is geleverd in de B

maar een 3.0L V6 benzine motor in een vectra c :hmmz

3.2 bedoel je ;)

@sw_reijnders wrote:@Corsa_GSi wrote:De V6 (3.0 gechipt stationwagon) doet bij mij 1 op 8 op LPG = 1 op 9 op EURO95.

3.2 bedoel je ;)

Nee Bas.

Corsa_GSi rijdt in de oude Vectra-B caravan van Carloastra en Jerremy, en daar is door Carlo een 3.0 V6 in gelegen, met een automaatbak er achter.

Corsametirmschers007.jpg

Deze is ook nog eens door Corsa_Gsi gechipped, waardoor zijn verbruik nog wat hoger zal liggen.

Mijn Vectra 2.5 V6 handbak doet gemiddeld 1 op 10, en op de snelweg, kan ie goed 1 op 14 halen.

Willem

@Corsa_GSi wrote:De V6 (3.0 gechipt stationwagon) doet bij mij 1 op 8 op LPG = 1 op 9 op EURO95.

3.2 bedoel je ;)

@sw_reijnders wrote:@Corsa_GSi wrote:De V6 (3.0 gechipt stationwagon) doet bij mij 1 op 8 op LPG = 1 op 9 op EURO95.

3.2 bedoel je ;)

Nee Bas.

Corsa_GSi rijdt in de oude Vectra-B caravan van Carloastra en Jerremy, en daar is door Carlo een 3.0 V6 in gelegen, met een automaatbak er achter.

Corsametirmschers007.jpg

Deze is ook nog eens door Corsa_Gsi gechipped, waardoor zijn verbruik nog wat hoger zal liggen.

Mijn Vectra 2.5 V6 handbak doet gemiddeld 1 op 10, en op de snelweg, kan ie goed 1 op 14 halen.

Willem

Terug
Naar boven