• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra B2 geen airco

Bartjex88

Post veel
Nu het wat warmer wordt wou ik gebruik maken van de airco,

Deze wou niet meer werken en heb dan alle zekeringen naast gekeken waarvan er 1stuk was,

Namelijk deze:

img13491l.jpg

img13501c.jpg

De rechts van deze 2 zekeringen (30A)

Weet iemand voor wat deze zijn?

Tevens de Opcom aan de auto gehangen en zag dit staan:

Airco Deactivering actief,

img13481.jpg

Iemand enig idee wat hier het probleem kan zijn?

Mvg Bart

Heb ook het gevoel dat wanneer ik hem op LO zet de lucht nog steeds warmer is als de buitenlucht, De aircopomp draaid niet mee als ik naar de koppeling kijk.

Mvg

-offtopic: he bartje heb het papier van de veren eindelijk gevonden!

als je nog wat nodig hebt laat je het maar weten, vec moet toch is weg hier binnenkort...

grtz Tijn

die zekeringen zijn van de koelven.

waarschijnlijk is het airco systeem leeg en dus lek.

ja kan het bij een airco boer laten testen door de druk te laten controleren.

Er zit volgens mij een beveiliging op de airco pomp dat als hij (te) leeg is de koppeling niet aangrijpt.

want dan gaat hij kapot.

Althans Dat is mij vertelt.

Kan je ventilator wel gewoon vrij rond draaien?

oke even voor de duidelijkheid

het ECO lampje op de knop van de ECC staat toch UIT he.

bij ECC is het altijd ECO aan is Airco UIT

Jupz, Het lampje staat uit, Het lijkt precies of de ECC in de war is, Als ik koude lucht vraag geeft hy warme lucht, en lucht van 26graden is nog steeds koud:s

Ik heb trouwens hetzelfde probleem. Airco wilde ook (nog) niet aan met dit weer en de lucht die ie met LO eruit spuugt is vrijwel gelijk aan de buitentemperatuur. Wat me wel opviel is dat de pomp nog niet mee wilde draaien. In de zomer merk ik duidelijk dat de pomp mee gaat of niet als ik de airco aan of uitzet. Kan zijn dat het misschien nog nèt niet warm genoeg is.

Heb zelf de airco vorig jaar laten nakijken op lekkages en opnieuw laten vullen. Deed 't daarna prima dus ik kan me niet voorstellen dat m'n airco 'ineens' na een wintertje rijden compleet kapot zou zijn.

Middenpaneel om kachelbediening weg halen, thv de sleufjes zit de interieur temp sensor, deze zit vaak vol rotzooi, even de persluchtspuit erop en het werkt weer.

airco pomp slaat niet aan, Airco meestal te leeg.

Willem

Terug
Naar boven