• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

vectra bij garage en nog niet gemaakt

peter86

Post weinig
ik heb vandaag mijn vec c1 opgehaalt bij de garage waar ze nieuwe remklauwen, schijven en blokken erop hebben gezet,

en ook heb ik mijn wintervelgen laten uitbalanceren maar nu komt het..........hij kraakt aan de stabilisatorstang, nu zeg je toch gewoon nieuwe powerflex er tussen en klaar??????

de beste man zegt dat ie ze niet kan vervangen, hij komt er niet bij......

volgens hem moet ik het blok laten zakken om erbij te kunnen.

heeft er iemand een how to zodat ik het zelf kan doen want dat heb ik al vaker voorbij zien komen hier

groeten peter

De vectra is inmiddels weer thuis, kettingzpanner was kapot dus meteen maar een nieuwe ketting enzo erop gezet en de wervelkleppen van de inlaat is vervangen.

Maar hij loopt weer als een zonnetje ;)

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Mertens

we hebben het al gevonden, de inlaat aan de voorkant zit een of ander stangetje los waardoor dit waarschijnlijk komt

subframe moet je volgens mij iets laten zakken , anders is het volgens mij echt niet te doen.

Voorste 2 bouten (van het subframe) draai je IETS los dan kun je de achterste 2 HELEMAAL losdraaien (zodat de achterkant van het subframe zon 10 cm? naar beneden komt) en kun je bij de 2 beugels van de stabistang. wel uiteraard ff de motorsteun loshalen.

als het goed is moet het zo lukken

maru hij zegt dat ie die dingen niet kan vervangen??? wtf is dat dan voor beungarage :P

de beste man heeft er nu olie opgespoten maar dat helpt ook niet echt, dus toch maar zelf doen dus :???:

beste is gewoon ze eruit halen , heel iets boren aan de binnenkant in het midden (zodat er zegmaar een soort van gaatje inzit , dus niet doorboren maar een paar mm ofzo) en dan dik vet erin smeren over de gehele binnen oppervlakte

Heb enkele weken geleden ook de vectra bij de garage gehad voor het kraken van de rubbers, hij gaf inderdaad ook aan dat het een aardige klus was omdat het subframe eronderuit moest en het zodoende dus aardig in de kosten ging lopen, maar als ik hier alles lees is het toch vrij "simpel" zelf te doen of is dit model afhankelijk? :hmmz

Ik ga het zelf proberen als ik tijd heb, lukt het niet kan ik hem altijd nog wegbrengen.

Maar niet naar de zelfde garage want daar staat mijn vec nu weer omdat ze de banden niet goed hadden uitgebalanceerd [POUTING FACE]

Nou heb ik net de vec opgehaalt, en man man man wat een k#t garage!!!!

Rij ik daar weg......helemaal geen vermogen, na 700 mtr slaat de auto af en krijg hem bijna niet gestart.

Na paar keer proberen start ie weer maar blijft maar met 500 rpm lopen en slaat weer af, zelfs gasgeven gaat niet

Word er een beetje moe van[POUTING FACE]

er werd ook steeds gezegd dat voor de stabistangrubbers het subframe moet zakken, maar nu zie ik er vet aanzitten en vraag ik erna.......

er hoeft helemaal niks los om ze eruit te krijgen kun je zo losdraaien......

dus conclusie????? eerst is het allemaal moeilijk en kunnen ze er niet bij, vervolgens doen ze het toch en doet je auto het niet meer en dan kunnen ze er opeens ''gewoon'' bij :???: :fy1

vanmiddag weer een telefoontje gekregen van de garage en het stangetje van de wervelkleppen is gemaakt maar het probleem is was nog niet opgelost.

nu gaan ze morgen de egrklep afdoppen want nu ligt volgens hun daar het probleem????

volgens de beste man is dit allemaal stom toeval dat het allemaal kapot gaat nu de vec bij hun staat :???: kan dit? vind het zelf namelijk een beetje raar

ik heb de vec nu langer dan een jaar en nooit problemen mee gehad tot ie daar is geweest...

net alweer telefoon gehad van de garage en nu word er weer gezegt dat de katalysator kapot is........

tegen de tijd dat ie een keer klaar is ben ik volgens mijn een paar duizend euro kwijt :swear

de kat gaat niet ineens kapot.

die gaat geleidelijk aan dichtzitten.

maar als je alles moet betalen...zou ik em maar es ergens anders heenbrengen.

zo te horen hebben ze niet echt veel verstand van auto's

Terug
Naar boven