• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra blijkt toch olie te gebruiken.

Maar hoe kan ik dit verhelpen.

Ben toch niet van plan om om de 3 weken een liter olie bij te gooien.

Dirkjan

Motorrevisie.

Misschien ligt het aan je klepseals, misschien je zuigerveren, misschien zit je carterventilatie verstopt (dat is vrij gemakkelijk te verhelpen, zijn genoeg how-to's hier op het forum en dat kun je ook zonder technische kennis). Maar als je je motor niet openmaakt, weet je het nooit.

Motorrevisie.

Misschien ligt het aan je klepseals, misschien je zuigerveren, misschien zit je carterventilatie verstopt (dat is vrij gemakkelijk te verhelpen, zijn genoeg how-to's hier op het forum en dat kun je ook zonder technische kennis). Maar als je je motor niet openmaakt, weet je het nooit.

carterventilatie zat vorig jaar verstopt en kreeg ook een melding door een storingslampje.

Ik zou eens kunnen kijken of ie nu weer verstopt zit.

Maar motor revisie wat mag dat kosten..... :hmmz :vertag :vertag

Dirkjan

carterventilatie zat vorig jaar verstopt en kreeg ook een melding door een storingslampje.

Ik zou eens kunnen kijken of ie nu weer verstopt zit.

Maar motor revisie wat mag dat kosten..... :hmmz :vertag :vertag

Dirkjan

had ook last van olie verbruik van mijn vectra b x18xe1 uit 2000,mijn zwager heeft hem mee gehad

en van dat motorgoedje er in gedaan en oliefilter en olie vervangen,zal nu eens kijken of het beter is geworden.

heb het idee dat hij nu ook wat sneller optrekt,hield voorheen wel eens in .

gr vectra vlammen

had ook last van olie verbruik van mijn vectra b x18xe1 uit 2000,mijn zwager heeft hem mee gehad

en van dat motorgoedje er in gedaan en oliefilter en olie vervangen,zal nu eens kijken of het beter is geworden.

gr vectra vlammen

@vectra vlammen wrote:had ook last van olie verbruik van mijn vectra b x18xe1 uit 2000,mijn zwager heeft hem mee gehad

gr vectra vlammen

Welk goedje is dat dan?????

Dat wil ik ook eens proberen.

Dirkjan

@vectra vlammen wrote:had ook last van olie verbruik van mijn vectra b x18xe1 uit 2000,mijn zwager heeft hem mee gehad

gr vectra vlammen

Dirkjan

@wagnas wrote:@sw_reijnders wrote:en waarom typ je vet gedrukt :hmmz

Dat is olielekkage in de post. :jerry Die zwarte bende lekt overal!

Ik heb liever dat je met een oplossing kom dan dat slap geowehoer. :hmmz ;)

Nee maar ik zit met een probleem die ik opgelost wil hebben.

Red me uit deze ondergang :cry :cry

Dirkjan

@wagnas wrote:@sw_reijnders wrote:en waarom typ je vet gedrukt :hmmz

Dat is olielekkage in de post. :jerry Die zwarte bende lekt overal!

Ik heb liever dat je met een oplossing kom dan dat slap geowehoer. :hmmz ;)

Nee maar ik zit met een probleem die ik opgelost wil hebben.

Red me uit deze ondergang :cry :cry

Dirkjan

Motorrevisie heb ik zelf gedaan voor zo'n €1200, inclusief koppelingsplaten, druklager, overal nieuwe lagerschalen, nieuwe hydrostoter, nieuwe klepseals, nieuwe pakkingen enzovoort.

Denk dat het je bij een garage €3000 kost. Ruilmotor is ook een optie. VEGE is een goeie voor ruilmotoren, maar gaan om de paar jaar failliet (vorig jaar nog)

Motorrevisie heb ik zelf gedaan voor zo'n €1200, inclusief koppelingsplaten, druklager, overal nieuwe lagerschalen, nieuwe hydrostoter, nieuwe klepseals, nieuwe pakkingen enzovoort.

Denk dat het je bij een garage €3000 kost. Ruilmotor is ook een optie. VEGE is een goeie voor ruilmotoren, maar gaan om de paar jaar failliet (vorig jaar nog)

@D.J.R. wrote:@vectra vlammen wrote:had ook last van olie verbruik van mijn vectra b x18xe1 uit 2000,mijn zwager heeft hem mee gehad

gr vectra vlammen

Dirkjan

dit goedje heet forte motor flush.hoop dat je hier genoeg aan hebt

gr vectra vlammen

@D.J.R. wrote:@vectra vlammen wrote:had ook last van olie verbruik van mijn vectra b x18xe1 uit 2000,mijn zwager heeft hem mee gehad

gr vectra vlammen

Dirkjan

dit goedje heet forte motor flush.hoop dat je hier genoeg aan hebt

gr vectra vlammen

ja klopt ik heb er sintetyse olie in en moet 1 keer in de maand ongeveer een halve liter byvullen

en dat forte motor flush heb ik er ook eens ingegooid helpt een tydje en na verloop van een tydje

begint het byvullen zo weer opnieuw

als je er af wilt zul je inderdaad revisie moeten doen

Terug
Naar boven