• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra blijkt toch olie te gebruiken.

@D.J.R. wrote:@Erwin1987 wrote:hoeveel km rijd je dan in die 3 weken?

en ik zie nergens wat voor een olie er in zit?

Erwin

500/600 km ongeveer.

Ik weet niet wat voor een olie ze gebruiken bij een garage maar volgens mij 10W40.

Maar ik heb gehoord dat er sentetyse olie in moet en 5W40 is een aanrader.

Dirkjan

je zou inderdaad een 5w40 volsyntheet kunnen proberen heeft bij mij geholpen mijn motor gebruikt nu niks meer en met 10 w 40 toch wel een liter op 4000 km.

Erwin

ja klopt ik heb er sintetyse olie in en moet 1 keer in de maand ongeveer een halve liter byvullen

en dat forte motor flush heb ik er ook eens ingegooid helpt een tydje en na verloop van een tydje

begint het byvullen zo weer opnieuw

als je er af wilt zul je inderdaad revisie moeten doen

@D.J.R. wrote:@Erwin1987 wrote:hoeveel km rijd je dan in die 3 weken?

en ik zie nergens wat voor een olie er in zit?

Erwin

500/600 km ongeveer.

Ik weet niet wat voor een olie ze gebruiken bij een garage maar volgens mij 10W40.

Maar ik heb gehoord dat er sentetyse olie in moet en 5W40 is een aanrader.

Dirkjan

je zou inderdaad een 5w40 volsyntheet kunnen proberen heeft bij mij geholpen mijn motor gebruikt nu niks meer en met 10 w 40 toch wel een liter op 4000 km.

Erwin

Ik zag onderlaatst dat ze bij de action 5w40 olie verkopen voor maar 3 a 4 euro de liter :shock:

Heeft iemand ervaring met deze olie, of is dit af te raden?

Ik zag onderlaatst dat ze bij de action 5w40 olie verkopen voor maar 3 a 4 euro de liter :shock:

Heeft iemand ervaring met deze olie, of is dit af te raden?

Ik heb zaterdag de olie ververst en ik zag ook bij de action die olie staan en heb deze 10W40 sintetyse in gegooid.

Wel vind ik dat je die olie ruikt als je rijd.

Maar als je het niet probeert dan weet je het niet.

Ik ga het zien en anders gooi ik 5W40 sintetyse olie in.

Dirkjan

Ik heb zaterdag de olie ververst en ik zag ook bij de action die olie staan en heb deze 10W40 sintetyse in gegooid.

Wel vind ik dat je die olie ruikt als je rijd.

Maar als je het niet probeert dan weet je het niet.

Ik ga het zien en anders gooi ik 5W40 sintetyse olie in.

Dirkjan

Nou ik moet zeggen met de olie van de action gaat het wel best.

De stank van de olie is nu weg maar heb net krap 2 weken de olie ververst maar gisteren nog gepeild en staat nog mooi boven in.

Zal blijven controleren maar de sensor is in ieder geval niet stuk.

Deze had ik ook schoongemaakt toen ik de olie er uit had.

Update's volgen nog.

Dirkjan

Nou ik moet zeggen met de olie van de action gaat het wel best.

De stank van de olie is nu weg maar heb net krap 2 weken de olie ververst maar gisteren nog gepeild en staat nog mooi boven in.

Zal blijven controleren maar de sensor is in ieder geval niet stuk.

Deze had ik ook schoongemaakt toen ik de olie er uit had.

Update's volgen nog.

Dirkjan

ik heb zelf een Vectra x16xel die rijd al 4 jaar op de 5w40 voll syntheet van de Action en verbruikt op de 3000 km met de vakantie nog geen halve liter olie hangt dan 2000km een caravan achter .

ik gebruik met beun klussen altijd de Action olie is een nette g4 olie dus niks geen gedonder ,die gasten gaan voor zo,n prijs echt geen gelazer op de hals halen om meuk te verkopen .

en voor de Vectra ,s 1600 16v ga over op de volsyntheet ik heb zelf de olie story aan gehouden boven de 100.000km beter 10w40 half syntheet en wat denk je blauwe rook stinken hoog co en terug naar de 5w40 alles weer normaal wel ff Filter mee vervangen .

ps ik heb momenteel ff niet de Vectra staat ergens voor transport naar huis stuk koppakking er uit plof . :cry

Bert

ik heb zelf een Vectra x16xel die rijd al 4 jaar op de 5w40 voll syntheet van de Action en verbruikt op de 3000 km met de vakantie nog geen halve liter olie hangt dan 2000km een caravan achter .

ik gebruik met beun klussen altijd de Action olie is een nette g4 olie dus niks geen gedonder ,die gasten gaan voor zo,n prijs echt geen gelazer op de hals halen om meuk te verkopen .

en voor de Vectra ,s 1600 16v ga over op de volsyntheet ik heb zelf de olie story aan gehouden boven de 100.000km beter 10w40 half syntheet en wat denk je blauwe rook stinken hoog co en terug naar de 5w40 alles weer normaal wel ff Filter mee vervangen .

ps ik heb momenteel ff niet de Vectra staat ergens voor transport naar huis stuk koppakking er uit plof . :cry

Bert

Nou ik moet zeggen heb een week of 5 terug de olie ververst en 10W40 van de action er in geknikkerd maar moet zeggen nog geen echte verbruik gehad. :thumb

De olie staat nog steeds op het maximum :D :D

Met de oude olie moest ik om de 2 weken olie bij vullen omdat ik de melding in m'n display kreeg.

Heb wel tijdens het verversen de flotter (sensor) na gekeken en een beetje schoon gemaakt.

Dirkjan

Nou ik moet zeggen heb een week of 5 terug de olie ververst en 10W40 van de action er in geknikkerd maar moet zeggen nog geen echte verbruik gehad. :thumb

De olie staat nog steeds op het maximum :D :D

Met de oude olie moest ik om de 2 weken olie bij vullen omdat ik de melding in m'n display kreeg.

Heb wel tijdens het verversen de flotter (sensor) na gekeken en een beetje schoon gemaakt.

Dirkjan

@Erwin1987 wrote:mooi zo!

Nou laat dat (mooi zo) maar weg Erwin,want vandaag naar Centerparks kempervenne gereden z'n 100km vanaf Wageningen.

Rij ik door Walre wat denk je "Jep" daar is ie weer "Check olie peil control" GVD :swear

Zal niet waar zijn.

Dus met andere woorden KUT :fy1

Alleen op lange afstanden zuipt ie behoorlijk veel olie.

Naar de vakantie moet de Vec naar de garage voor de rubbers en dan ook maar eens een de motor laten reviceren.

De kleppen begin je steeds meer te horen en heb wel eens dat het lijkt dat ie op 3 cilinders loopt.

Als ik de auto dan weer uit zet en overnieuw start is het over.

Maar we houden de moet er in. :thumbup

Dirkjan

@Erwin1987 wrote:mooi zo!

Nou laat dat (mooi zo) maar weg Erwin,want vandaag naar Centerparks kempervenne gereden z'n 100km vanaf Wageningen.

Rij ik door Walre wat denk je "Jep" daar is ie weer "Check olie peil control" GVD :swear

Zal niet waar zijn.

Dus met andere woorden KUT :fy1

Alleen op lange afstanden zuipt ie behoorlijk veel olie.

Naar de vakantie moet de Vec naar de garage voor de rubbers en dan ook maar eens een de motor laten reviceren.

De kleppen begin je steeds meer te horen en heb wel eens dat het lijkt dat ie op 3 cilinders loopt.

Als ik de auto dan weer uit zet en overnieuw start is het over.

Maar we houden de moet er in. :thumbup

Dirkjan

Op langere ritten wordt de motor natuurlijk lekker warm en wordt de olie dus wat dunner en lekt daardoor gemakkelijker weg.

Een complete motor- of koprevisie is waarschijnlijk het enige remedie tegen dit probleem.

Terug
Naar boven