• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra blijkt toch olie te gebruiken.

Op langere ritten wordt de motor natuurlijk lekker warm en wordt de olie dus wat dunner en lekt daardoor gemakkelijker weg.

Een complete motor- of koprevisie is waarschijnlijk het enige remedie tegen dit probleem.

De zuigerveren kunnen het haast niet zijn want hij rookt niet dus zal het probleem meer in de kop zitten.

Zijn er ruil koppen in omloop???

Dirkjan

De zuigerveren kunnen het haast niet zijn want hij rookt niet dus zal het probleem meer in de kop zitten.

Zijn er ruil koppen in omloop???

Dirkjan

Ja, bijv. bij VEGE.

Erg goede motoren van een wereldwijd verbreid bedrijf.

Enig probleem is dat VEGE Nederland om de paar jaar failliet gaat, twee jaar geleden voor het laatst. Je garantie vervalt dan, waarna ze weer doorstarten. Misschien kun je ook in dit topic kijken, gaat over ruilmotoren: viewtopic.php?f=27&t=153049&p=1986348#p1986348

Veel bedrijven die in ruilmotoren doen, doen ook in ruilkoppen.

Ja, bijv. bij VEGE.

Erg goede motoren van een wereldwijd verbreid bedrijf.

Enig probleem is dat VEGE Nederland om de paar jaar failliet gaat, twee jaar geleden voor het laatst. Je garantie vervalt dan, waarna ze weer doorstarten. Misschien kun je ook in dit topic kijken, gaat over ruilmotoren: viewtopic.php?f=27&t=153049&p=1986348#p1986348

Veel bedrijven die in ruilmotoren doen, doen ook in ruilkoppen.

Ik weet niet wat voor blok er in je Vec ligt? Maar de X18XE1 is wel anders dan de X18XE (smallblock vs. bigblock). De Z18XE is vrijwel hetzelfde, het verschil met de X18XE1 is stappenmotor op de gasklep ipv de gaskabel.

Ik weet niet wat voor blok er in je Vec ligt? Maar de X18XE1 is wel anders dan de X18XE (smallblock vs. bigblock). De Z18XE is vrijwel hetzelfde, het verschil met de X18XE1 is stappenmotor op de gasklep ipv de gaskabel.

djr heeft volgens mij een z18xe (met 125 pk)

andere verschillen met de x18xe1 zijn o.a. geen EGR op de z18xe op de vectra b, katalysator en 2 lambda sensors op de z18xe ipv 1 en uiteraard verschil in vermogen.

djr heeft volgens mij een z18xe (met 125 pk)

andere verschillen met de x18xe1 zijn o.a. geen EGR op de z18xe op de vectra b, katalysator en 2 lambda sensors op de z18xe ipv 1 en uiteraard verschil in vermogen.

Je bedoelt dat de X18XE1 geen EGR heeft? Volgens mij wel hoor... in ieder geval wel op m'n Astra Coupé.

Je bedoelt dat de X18XE1 geen EGR heeft? Volgens mij wel hoor... in ieder geval wel op m'n Astra Coupé.

Idd Bas, ik heb een z18xe zonder egr maar dat maakt mij niet uit want baal er van dat ie zoveel olie zuipt en dat zal ongetwijfeld wel weer veel geld gaan kosten :vertag :vertag

Wat zouden jullie doen?

Tips zijn altijd welkom.

Dirkjan

Idd Bas, ik heb een z18xe zonder egr maar dat maakt mij niet uit want baal er van dat ie zoveel olie zuipt en dat zal ongetwijfeld wel weer veel geld gaan kosten :vertag :vertag

Wat zouden jullie doen?

Tips zijn altijd welkom.

Dirkjan

Motorrevisie? Koprevisie? Ruilmotor? Andere auto kopen?

Veel andere opties heb je niet, denk ik, als je niet meer met dat olieverbruik wilt rond rijden.

Motorrevisie? Koprevisie? Ruilmotor? Andere auto kopen?

Veel andere opties heb je niet, denk ik, als je niet meer met dat olieverbruik wilt rond rijden.

Andere auto kopen heb ik geen zin in want t'is weer afwachten wat je dan weer hebt.

Koprevisie wat kost dat ongeveer?

Terug
Naar boven