• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra C 1.8 Ervaringen?

Goeiedag allemaal,

Anderhalve maand geleden ongeveer heb ik een topic gepost over jullie ervaringen met de vectra b omdat ik van plan was er weer eentje aan te schaffen, nu mijn budget verruimd is wordt het zeer waarschijnlijk een c.

Nu wil ik de kenners vragen over hun ervaringen met deze auto, zoals: brandstofverbruik, bekende mankementen, rijeigenschappen e.d.

Graag hoor ik het van jullie en natuurlijk alvast bedankt voor jullie reacties:)

Hmm hartstikke bedankt voor de reacties, die dgi is alleen in het c2 type als ik het goed heb?

Mijn budget houd toch echt op bij 6000 euries en daar heb ik geen c2 voor zover ik kan vinden;)

Hmm hartstikke bedankt voor de reacties, die dgi is alleen in het c2 type als ik het goed heb?

Mijn budget houd toch echt op bij 6000 euries en daar heb ik geen c2 voor zover ik kan vinden;)

Welke motor wil je 1,8 2,2.......?

Ik heb een 1,8 Sedan Elegance uit 2003 en hij bevalt mij prima.

Een paar voorbeelden van wat bekende mankementen:

- kachelmotor/kachelweerstand defect

- vering......

groet,

Evert.

Welke motor wil je 1,8 2,2.......?

Ik heb een 1,8 Sedan Elegance uit 2003 en hij bevalt mij prima.

Een paar voorbeelden van wat bekende mankementen:

- kachelmotor/kachelweerstand defect

- vering......

groet,

Evert.

Persoonlijk vind ik de 1800 16v een fijne motor voor een C Vectra voor 'normaal' relaxte rijstijl, het verbruik is hierbij ook acceptabel terwijl je 'normaal' mee kan komen met het mede verkeer.

Voor een sportieve rijstijl vind ik de 1800 net te licht en zou ik een zwaardere motor aanraden ;)

Persoonlijk vind ik de 1800 16v een fijne motor voor een C Vectra voor 'normaal' relaxte rijstijl, het verbruik is hierbij ook acceptabel terwijl je 'normaal' mee kan komen met het mede verkeer.

Voor een sportieve rijstijl vind ik de 1800 net te licht en zou ik een zwaardere motor aanraden ;)

@1985 wrote:Persoonlijk vind ik de 1800 16v een fijne motor voor een C Vectra voor 'normaal' relaxte rijstijl, het verbruik is hierbij ook acceptabel terwijl je 'normaal' mee kan komen met het mede verkeer.

zou het niet anders kunnen omschrijven :thumbup

@1985 wrote:Persoonlijk vind ik de 1800 16v een fijne motor voor een C Vectra voor 'normaal' relaxte rijstijl, het verbruik is hierbij ook acceptabel terwijl je 'normaal' mee kan komen met het mede verkeer.

zou het niet anders kunnen omschrijven :thumbup

ja dan voor de 1.8, de 2.2 neemt mij teveel voor wat ik hoor/lees, de 1.8 zou 1:13 toch haalbaar moeten zijn van horen zeggen?

ja dan voor de 1.8, de 2.2 neemt mij teveel voor wat ik hoor/lees, de 1.8 zou 1:13 toch haalbaar moeten zijn van horen zeggen?

@pepoe wrote:ja dan voor de 1.8, de 2.2 neemt mij teveel voor wat ik hoor/lees, de 1.8 zou 1:13 toch haalbaar moeten zijn van horen zeggen?

Verbruik heb ik eigenlijk nooit op gelet :wub tank m vol als die leeg is ;)

Onderstaande komt uit de gids van http://www.autotrader.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. Ik heb het hierbij over een automaat dus misschien wijkt dit af van een handgeschakelde (niet naar gekeken en nooit in gereden ;) )

Topsnelheid 210 km/h

Acceleratie 0-100 km/h 10.7 s

Energielabel C

Gemiddeld verbruik 7.2 l/100km - 13.9 km/l

Verbruik stad 9.9 l/100km - 10.1 km/l

Verbruik snelweg 5.6 l/100km - 17.9 km/l

CO2 uitstoot 173 g/km

@pepoe wrote:ja dan voor de 1.8, de 2.2 neemt mij teveel voor wat ik hoor/lees, de 1.8 zou 1:13 toch haalbaar moeten zijn van horen zeggen?

Verbruik heb ik eigenlijk nooit op gelet :wub tank m vol als die leeg is ;)

Onderstaande komt uit de gids van http://www.autotrader.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. Ik heb het hierbij over een automaat dus misschien wijkt dit af van een handgeschakelde (niet naar gekeken en nooit in gereden ;) )

Topsnelheid 210 km/h

Acceleratie 0-100 km/h 10.7 s

Energielabel C

Gemiddeld verbruik 7.2 l/100km - 13.9 km/l

Verbruik stad 9.9 l/100km - 10.1 km/l

Verbruik snelweg 5.6 l/100km - 17.9 km/l

CO2 uitstoot 173 g/km

hoeveel km per jaar rijd je dan?

als je zo gefocust bent op verbruik zou ik zeggen koop een cdti

en als je weinig km's maakt, wat maakt je dan die paar extra liters per jaar je nog uit en koop een 2.2 ;)

hoeveel km per jaar rijd je dan?

als je zo gefocust bent op verbruik zou ik zeggen koop een cdti

en als je weinig km's maakt, wat maakt je dan die paar extra liters per jaar je nog uit en koop een 2.2 ;)

ik rij ongeveer 17000 km per jaar, heb ook wel over de 2.2 na zitten denken, maar ik rijd ook veel kleine stukjes, en vind het gewoon doodzonde met die benzine van tegenwoordig:S 23 september ben ik weer thuis en ga dan op vectra jacht, bedankt voor de reacties en ik houd jullie op de hoogte.

P.s. wat is het onderhoudsinterval van de distributieriem 1.8?

Terug
Naar boven