• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra C 1.8 Ervaringen?

Ik heb proef gereden met de 1.8 en met de 2.2.

Ik vond de 1.8 echt te licht gemotoriseerd en de 2.2 reed echt aanzienlijk beter, ondanks dat het maar 15pk scheelt, vooral het koppel scheelt veel.

Hangt echter wel van je verwachtingen af want 140pk is natuurlijk ruim voldoende om met het verkeer mee te komen!

Qua verbruik reed ik met de 2.2 zuiniger tijdens de proefrit dan met de 1.8 en ik heb bewust dezelfde ronde gereden (lelystad-swifterbant-dronten-lelystad) met een stukje snelweg erbij. komt wellicht doordat je het gas minder diep hoeft in te trappen en omdat je een 6e versnelling hebt.

1.8 deed 8.7l/100km

2.2 deed 8.3l/100km

Ik rij nu een maand in mijn C2 2.2 DGI en zit op een gemiddeld verbruik van 1 op 12,5.

Ik rij dagelijks voor mijn werk lelystad-kampen en rij dus veel op 80km wegen, met die 6e versnelling is ie dan behoorlijk zuinig. Puur woon-werk haal ik 1 op 13,5 maar het gemiddelde wordt wat lager door overige ritjes :-)

@rtbrouwer wrote:humz, ik denk dat er iets fout gegaan is met plaatsen, mijn bericht staat er 5x!? Kan een mod dit even fixen?

kun je zelf ook verwijderen door op het kruisje te klikken :thumbup

@rtbrouwer wrote:humz, ik denk dat er iets fout gegaan is met plaatsen, mijn bericht staat er 5x!? Kan een mod dit even fixen?

kun je zelf ook verwijderen door op het kruisje te klikken :thumbup

Ik zie dat kruisje niet hoor!?

Ook als ik op de edit knop druk zie ik daarna niet de mogelijkheid om je bericht te verwijderen?

Edit: als je bericht net geplaatst is kan dat wel. Na x aantal minuten verdwijnt die optie. Ik ben dus al te laat. Mod moet maar ff opschonen.

Ik zie dat kruisje niet hoor!?

Ook als ik op de edit knop druk zie ik daarna niet de mogelijkheid om je bericht te verwijderen?

Edit: als je bericht net geplaatst is kan dat wel. Na x aantal minuten verdwijnt die optie. Ik ben dus al te laat. Mod moet maar ff opschonen.

nee de dgi is ook in de c1... ik heb bv een dgi(ook wel direct genoemd)

Opel Vectra Z2.2YH DGI van 2005 dacht na 2003..3004? 6e versnelling in dit geval is wel c2

Ik moet eerlijk zijn ik mis de 6e versnelling niet zo, loopt met 5 versnelling ook erg rustig..

voor de dgi was het de 2.2 SE 147PK en had 1 uitlaat demper achter.. de dgi heeft 155 PK en een dubbele achter demper dus links en rechts (bij GTS)

nee de dgi is ook in de c1... ik heb bv een dgi(ook wel direct genoemd)

Opel Vectra Z2.2YH DGI van 2005 dacht na 2003..3004? 6e versnelling in dit geval is wel c2

Ik moet eerlijk zijn ik mis de 6e versnelling niet zo, loopt met 5 versnelling ook erg rustig..

voor de dgi was het de 2.2 SE 147PK en had 1 uitlaat demper achter.. de dgi heeft 155 PK en een dubbele achter demper dus links en rechts (bij GTS)

rij zelf een 1.8 met een verbruik van +/- 1 op 13 woon/werk verkeer en niet zo'n zware rechtervoet moet wel zeggen dat ik zelf de 1.8 toch wel iets vermogen vind missen voor echt sportief rijden ook omdat de ecotec motor pas bij hogere toeren meer gaat accellereren maar rijd zeker wel bijzonder lekker/comfortabel dus als je gewoon een comfortabele auto wil die goed met het overige verkeer mee kan gaan heb je aan de 1.8 zeker genoeg voor meer sportief rijden zou toch wel iets meer motorvermogen welkom zijn :D

rij zelf een 1.8 met een verbruik van +/- 1 op 13 woon/werk verkeer en niet zo'n zware rechtervoet moet wel zeggen dat ik zelf de 1.8 toch wel iets vermogen vind missen voor echt sportief rijden ook omdat de ecotec motor pas bij hogere toeren meer gaat accellereren maar rijd zeker wel bijzonder lekker/comfortabel dus als je gewoon een comfortabele auto wil die goed met het overige verkeer mee kan gaan heb je aan de 1.8 zeker genoeg voor meer sportief rijden zou toch wel iets meer motorvermogen welkom zijn :D

Ik rij zelf een 1.9 diesel met 160pk. Verbruik volgens mijn BC van de afgelopen 10.000km was 1:16. Nu is dat met veelal stads km'ers en geen rustige rijstijl. Op de snelweg haal ik met gemak 1:19.

Als je dit alles vergelijkt met de 1.8/2.2 benzine dan zit ik al na een 10.000km goedkoper (incl wegenbelasting) en ik heb ook nog eens meer power.

Ik rij zelf een 1.9 diesel met 160pk. Verbruik volgens mijn BC van de afgelopen 10.000km was 1:16. Nu is dat met veelal stads km'ers en geen rustige rijstijl. Op de snelweg haal ik met gemak 1:19.

Als je dit alles vergelijkt met de 1.8/2.2 benzine dan zit ik al na een 10.000km goedkoper (incl wegenbelasting) en ik heb ook nog eens meer power.

Eventjes weggeweest, maar hartstikke bedankt voor de reacties, zeer interessant.

Nu kom ik over 3 weken weer thuis en wordt het nu echt interessant om op marktplaats, gaspedaal te speuren.

Zoals ik al zei wou ik voor de 1.8 gaan, nu vind ik de 2.2 ook zeer interessant.

Nu is mijn vraag of de 2.2 in de c1 een distributieriem of een ketting heeft, heb volgens mij weleens iets gelezen dat die een ketting heeft waar wel wat mankementen aanzitten? Ik hoop dat jullie je ervaringen hier willen delen, ook als ik hier wat rondsneup is het verbruik niet veel hoger als bij een 1.8.

Jullie zouden mij hartstikke helpen om hier wat te posten, iig alvast bedankt!

Eventjes weggeweest, maar hartstikke bedankt voor de reacties, zeer interessant.

Nu kom ik over 3 weken weer thuis en wordt het nu echt interessant om op marktplaats, gaspedaal te speuren.

Zoals ik al zei wou ik voor de 1.8 gaan, nu vind ik de 2.2 ook zeer interessant.

Nu is mijn vraag of de 2.2 in de c1 een distributieriem of een ketting heeft, heb volgens mij weleens iets gelezen dat die een ketting heeft waar wel wat mankementen aanzitten? Ik hoop dat jullie je ervaringen hier willen delen, ook als ik hier wat rondsneup is het verbruik niet veel hoger als bij een 1.8.

Jullie zouden mij hartstikke helpen om hier wat te posten, iig alvast bedankt!

Terug
Naar boven