• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra C 150 pk chiptune ervaringen?

@demonius abraxis wrote:@jraaf wrote:Ik was voor phase 1 200ps/400NM no egr 399 kwijt.

DPF uitschakelen 200 knaken.

Groet jraaf

Mag aannemen dat dit begrap dan wel incl het volledig leegkloppen was of vervangen voor holle pijp. Zo niet is dat serieus veel geld voor een software matig aanpassing

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

Nope slechts softwarematig uitschrijven. Leegkloppen a 80 euro per, max 2 uur. Geen december actie, was in september.

Vandaar mijn verbazing over de prijs die jij noemt. Gaan zij 'm ook voor je leeg kloppen.

Denk dat ik eens kontact met ze op neem. Heb mijn 3de ritje naar Marl nog niet uitgevoerd :afro Dat zijn betere prijzen. Ik heb ook nog een offerte liggen uit lelystad, 500 inclusief leegkloppen.

Groet jraaf

@demonius abraxis wrote:@iquick wrote:Kan je DPF dan zomaar uitschakelen? Dat hoor ik ook voor het eerst. Normaal verwijder je zo een ding toch dat lijkt in mijn geval het beste

Hij moet zowiezo uit je software en dan idd of leeg of verwijderen.

Ja dat snap ik, eerst software dan verwijderen. Maar ik dacht aan iets anders vandaar dat ik even de weg kwijt was. Denk dat ik dat ook maar ga doen, even vragen bij EDS wat het kost software en leeghalen.

@jraaf wrote:Ik was voor phase 1 200ps/400NM no egr 399 kwijt.

Groet jraaf

Zal vast de december actie zijn geweest :jerry

Galaxy Nexus Tapatalk

@jraaf wrote:Ik was voor phase 1 200ps/400NM no egr 399 kwijt.

Groet jraaf

Mag aannemen dat dit begrap dan wel incl het volledig leegkloppen was of vervangen voor holle pijp. Zo niet is dat serieus veel geld voor een software matig aanpassing

@iquick wrote:Kan je DPF dan zomaar uitschakelen? Dat hoor ik ook voor het eerst. Normaal verwijder je zo een ding toch dat lijkt in mijn geval het beste

Hij moet zowiezo uit je software en dan idd of leeg of verwijderen.

Kan je DPF dan zomaar uitschakelen? Dat hoor ik ook voor het eerst. Normaal verwijder je zo een ding toch dat lijkt in mijn geval het beste

@jraaf wrote:king: zorg dan gelijk voor een EGR 'blindplaat' en laat 'm uitprogrammeren.

Scheelt je een hoop ellende in de toekomst.

Groet jraaf

Wat bedoel je met blindplaat? Een dichte EGR pakking? Maar waarom zou je dat doen als je hem laat uitprogrammeren? (dit heb ik overigens al afgesproken)

BTW; men is in Eemnes inderdaad overgegaan op een 4x4 testbank. De leverancier van de nieuwe testbank heeft de auto bank gekocht en de deal was dat de oude bank eerst mee ging, voordat de nieuwe kwam. Nu heeft de nieuwe dus leveringsproblemen... en zitten ze nu dus zonder! Was anders aankomende zaterdag al gegaan, maar moet nu dus nog ff geduld hebben.

Als ik daar kwam zou ik voor iets meer als 550 klaar zijn. Ik zou dan zelfs met 4 andere opel rijders komen en die waren dat ook kwijt.

Ik ben samen met mijn buurman na het horen van dat bedrag direct afgehaakt. De andere zijn wel gegaan en waren dat idd kwijt.

@demonius abraxis wrote:Egr uitschakelen en dpf heeft mij ook niks gekost 😁

Eds vraagt hier btw wel geld voor. Toen ik contact had met ze was het een hele op een stapeling van kosten waardoor het niet eens intresant werd.

Kijk bullpower of tunex werken met standaard aan gelevrde pakketjes. Dat spoelen ze erop en klaar is kees.

Unlimited tuning, fasttech en atm gaan eerst met jou bespreken van wat wil je wat hoop je en daar maken hun via dyno een mooi bijpassend plaatje bij.

Kijk wil je echt FIAT tuning ga dan eers bij massimo op de koffie die hebben autos gechipt waar zelfs eds zijn vingers niet aan brand 😁 maar goed hoelang je dan met je motor doet is nog maar de vraag

Wat waren de totale kosten dan bij EDS ??

Ik was 350euro kwijt voor de mijne !

Wat ze bij atm ook doen is wel eens tunings dagen organiseren. Bijvoorbeeld gisteren is er voor mondeo club op locatie zaandam zo'n dag geweest. De prijzen worden dan zeer aantrekkelijk als die dag vol zit en je kunt ook nog eens verschillende autos in actie zien of vergelijken.

Jupz had daar toen al om gevraagd maar ze zeiden zolang die werkt er lekker vanaf blijven. Maar na een storing hun gebelt en het verhaal voor gelegd en toen zeiden ze kom maar langs dat regelen we wel even

Dus het uitprogrammeren van je DPF hebben ze gratis gedaan?

Dat noem ik nog eens service king:

Groet jraaf

Die is uitgeschakeld sinds afgelopen vrijdag. Stukje service van atm omdat ik daar problemen mee had. Vandeweek wordt die ook nog eens leeg gehaald (gaat nu zonder problemen van storingen).

Ik was tunen, dyno, egr uitschakelen en dpf uitschakelen 300 kwijt. En dyno ook meerdere runs

Egr uitschakelen en dpf heeft mij ook niks gekost 😁

Eds vraagt hier btw wel geld voor. Toen ik contact had met ze was het een hele op een stapeling van kosten waardoor het niet eens intresant werd.

Kijk bullpower of tunex werken met standaard aan gelevrde pakketjes. Dat spoelen ze erop en klaar is kees.

Unlimited tuning, fasttech en atm gaan eerst met jou bespreken van wat wil je wat hoop je en daar maken hun via dyno een mooi bijpassend plaatje bij.

Kijk wil je echt FIAT tuning ga dan eers bij massimo op de koffie die hebben autos gechipt waar zelfs eds zijn vingers niet aan brand 😁 maar goed hoelang je dan met je motor doet is nog maar de vraag

king: zorg dan gelijk voor een EGR 'blindplaat' en laat 'm uitprogrammeren.

Scheelt je een hoop ellende in de toekomst.

Groet jraaf

Terug
Naar boven