• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra C 150 pk chiptune ervaringen?

Snelweg zeker? Dit haal ik alleen maar met snelweg en ander zie ik daar 7.0 staan :jerry Hoogste wat ik had was 7.2

Nee hoor, ik rij grotendeels 80 a 100 km wegen en wat bebouwde kom. Hier zitten ook 2 snelwegritjes bij, maar die brengen het verbruik veelal alleen maar omhoog met minstens 130 km/h.

Je bedoelt door dan te kijken hoeveel brandstof er bij in gaat en dit te vergelijken met het aantal gereden km? Nee, dat heb ik niet gedaan. Maar goed, ik neem aan dat je BC toch wel juist registreerd hoeveel brandstof er verbruikt is...?! :hmmz

Ach ja, en als je foute cijfers met foute cijfers vergelijkt, zijn ze weer goed. Feit is dat mijn Vectra na de tuning zuiniger is gaan lopen. Hoeveel dat dan exact is, vind ik niet zo heel spannend.

De mijne rijdt doorgaand 1:16 ( gemeten bij pomp, dus niet BC ,want die geeft 1:18,5 door )

Ligt natuurlijk ook aan de rijstijl, bandenformaat etc.

Als mijn BC zegt dat ik bij 40ltr heb verbruikt en ik tank dan gaat er meestal 4 a 5 ltr meer in !

Het verbruik in je BC kan je met de opcom bijstellen.

Zowel mijn snelheid als ook mijn verbruik kloppen 100%.

@yzf1kr wrote:Het verbruik in je BC kan je met de opcom bijstellen.

Zowel mijn snelheid als ook mijn verbruik kloppen 100%.

Hoe doe je dat dan ?? Ik heb wel eens gezocht met m'n opcom ,maar kon het niet vinden! :hmmz :angel

Ja de optie om je verbruiksmeter te resetten heb ik wel eens langs zien komen in Opcom.

Ff zoeken Peet king: Ik weet 't niet meer om dat m'n verbruik mij geen ene REET intereseerd :agent

Let alleen op het verbruik als ik de motor wil uitschakelen i.v.m. Het regeneren van 't DPF.

Groet jraaf

Ik merk wel dat ik vaak een rookwalm achter me krijg, als ik em echt vol op zn staart trap, ook in zn 3. Het is geen dikke zwarte rook overigens. Kan dat kwaad...?

@Kano wrote:Typisch voor diesels toch? Zeker als ze een tijd niet belast zijn.

:hmmz Niet dat ik er last van heb maar ik zie toch liever een dikke zwarte pluim als ik 'm doorstamp dan blauwe of witte rook :hmmz

Zwart betekend volgens mij alleen maar roet en dus schoonblazen die hap. Ieder andere kleur zou ik minder happy mee zijn.

Kleur van je koelvloeistof nog mooi helder?

Groet jraaf

Ik kan het niet echt goed zien, omdat ik mn ogen meer op de weg voor me heb. Naar ik heb niet het idee dat het blauw is ofzo.. Het is in ieder geval geen enorme rookwolk, meer dat het lijkt alsof mn achterligger door de mist rijdt.. :S Het is meestal nog donker/schemerig, dus is mn spiegel ook gedempt. Dat maakt het kijken iets lastiger.

Als je volgas geeft mag er een diesel wolkje uitkomen is vrij normaal. Doet mijn diesel ook. Ook nog toen mijn diesel niet gechiped was. Moet natuurlijk niet een rook gordijn worden. Maar een diesel wolkje hoord erbij zie ik bij alle diesels voorbij bij de VW en BMW diesels zie je het erg goed.

Terug
Naar boven