• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra C 2.2 GTS Diesel

Hi,

Ik heb net een tweedehands Vectra C gekocht, de 2.2 GTS (y22 motor) Hatchback versie met 270.000 op de teller. Hij is niet helemaal perfect, maar kon m voor een mooi prijsje kopen.

Had op de dag van ophalen meteen al een probleem dat de auto in de noodloop schoot. Bleek een sensor op de nokkenas te zijn, die nu kostenloos is vervangen. Nu rijdt ie helemaal 100% lekker (ik klop af). Zal eerdaags even een paar foto's van de auto posten.

Paar kleinigheden die ik ga aanpakken:

-Autosleutels beide verrot. Knopjes doorgedrukt van de behuizing en als ik in de behuizing kijk liggen de micro-switches er los in. Ik ga ze opsturen naar Priad, daar kunnen ze voor 35 eu per sleutel nieuwe microswitches op de printplaatjes zetten en ze in een (op origineel lijkende) nieuwe behuizing zetten.

-Automatische vergrendeling linker achterportier is kapot (is dat makkelijk zelf te repareren?)

-Er zitten stalen velgen op met lelijke wieldoppen. Dus ben op marktplaats op zoek naar andere lichtmetalen velgen (met goede banden, want die zijn ook aan vervanging toe). Weet iemand precies welke maten velg/band onder mijn uitvoering passen?

-Het leer om mijn versnellingspookknop is kapot. Ik heb een nieuw leren omhulsel gekocht en geleverd gekregen. Snap alleen niks van de bijgeleverde handleiding. Hoe krijg je het oude leer van de pookknop af en het nieuwe er weer op?

-Ik wil er graag een andere autoradio in. Er zit nu een VDO CD2005 in, maar wil er graag een pioneer in hebben met bluetooth mogelijkheden. Twijfel nog tussen een enkeldin of dubbeldin model. Als ik enkel din zou doen: waar kan ik een frame bestellen dat de 2din ruimte in de vectra geschikt maakt voor een 1din? Verder: ik las wat over als ik de radio vervang dat dat dan gevolgen zou kunnen hebben voor de aircobediening? En: blijft de boardcomputer het dan doen? Ik vind het prima om de display van de nieuwe radio te gebruiken hoor, maakt mij niet uit als de radioinfo niet meer op het boardcomputerdisplay wordt getoond. Stuurbediening zou ik wel graag behouden, maar las dat Pioneer daar kastjes voor heeft voor plm 50 eu.

Kan een Pioneer radio (zoals de DEH-X8700DAB) gewoon op de bestaande stekkers worden aangesloten of is een verloop ISO kabel nodig voor mijn specifieke auto?

Nou hoop vragen he? Hoop dat enkelen wat zaken herkennen en me op weg kunnen helpen..

Terug
Naar boven