• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra c 2 2007 foutcode p1120

Hallo allemaal.

Ik ben een trotse eigenaar van een opel vectra c 2 1.9cdti (Z19DTH)

sinds kort heb ik een probleem.

Ik heb de foutcode p1120 gas position sensor daarvoor de p 0340 nokkenassensor.

Nu heb ik de nokkenassensor, gaspedaal, llm en de ecu vervangen.

Maar mijn auto wilt nog steeds nauwelijks starten en als die aan staat staat deze in noodloop in zijn 2 op 1200 a 1400 rpm

Kan iemand mij helpen of heeft iemand hetzelfde meegemaakt? :help: :good-job:

Hallo,

Ik zou hem nog een keer uitlezen en kijken of je weer fout code,s heb,

en die sensoren die je vervangen heb, heb je die bij de dealer gekocht of bij een automaterialen zaak.

Ik heb m uitgelezen nu is het alleen de p1120 ook alle kabels doorgemeten dat is allemaal goed

Alles is van een autometeriaal zaak.

Heb nu de zekeringkast open gehaald die zat vol water en een paar elcos stonden bol dus ga er een nieuwe zekeringkast in doen en dan hopen dat ie het weer gaat doen

Hoi David,

Ik ben niet weg van sensoren van een automaterialen zaak, ik heb er in het verleden ook twee gekocht en met de

gedachte, Mn auto rijd straks weer goed, nou mooi niet nog steeds de zelfde fout code, toen maar bij de dealer gehaald en dat ging goed, dus gaat er een stuk haal origineel, maar dat is mijn ervaring.

In welke zekeringen kast had je water ? onder motorkap of zijkant dashboard of in de kofferbak, maar in ieder geval

vervangen want het brengt alleen maar storingen.

Bosch is gewoon bosch lijkt mij en het was ze zekeringkast onder de motorkap de rest was droog, hij start nu nog steeds gaar en nog steeds noodloop hou daar niet van. Maar ik snap gewoon echt niet meer wat er mee is.

Versprongen is ie ook niet daar loopt hij nog te netjes voor wel op 1400rpm

David, ik bedoel dit niet aanvallend hoor maar zijn de sensoren van Opel ook bosch dan ? Misschien zijn ze van Siemens.

ik heb het hier op het forum ook al een paar keer voorbij zien komen dat mensen de dealer aan raden kwa sensoren.

maar haal zeker een andere zekering kast, en kijk stekkers goed na voor je de boel aansluit, je code,s wissen en proberen,

Ik ben benieuwd of je succes heb.

Ja er zat bosch in ook gewisseld met bosch, de zekeringkast moet nu nog binnen komen maar weet niet of dat dat het is, ik weet ook echt niet meer wat het kan zijn

Hoi,

helemaal boven in, in de berichten lees ik dat je ook een ander ecu heb geplaatst, was de originele stuk dan ?

Blijkbaar niet maar als je bekant alles vervangen heb is dit mogelijk een defect ecu, ik wacht nu op een nieuwe zekeringkast hopelijk is dat het

je hebt niet vervangen wat de foutcode aangeeft ook een diesel heeft een soort gasklep huis deze zit voor de inlaatspruitstuk hier zit een electronisch gedeelte in met een sensor en die is defect deze gaan meestal in samenspraak met nokkenas en krukas positie sensor kapot omdat deze over dezelfde databus lopen haal je deze eerst eens los en maak hem eens goed schoon deze zit altijd bij een diesel al helemaal vol met roet en olie als die t daarna nog steeds doet vervangen met nieuw en de onderdelen van BOSCH via automaterialen zaak is precies t zelfde als orgineel komt allemaal van t zelfde magazijn ... ik weet er een paar hier in limburg die ook vaker via dealers bestellen

Ik ben al verder gekomen de auto loopt nu gewoon weer 850 rpm stationair ipv 1400 ik heb even gas kunnen geven maar viel snel weer weg

Terug
Naar boven