Janneman@41
Lid
Beste mede Opelfanaten, onlangs begon mijn vectra uit 2004 met 2.2 dti (y22dtr) mij tijdens rijden in de steek te laten. Er likkt geen verklaarbaar patroon te zijn in het moment. Zowel bij normaal rijden als bij afremmen gaat hij sinds 2 weken gemiddeld 1 tot 2 x per dag in de storing. Op het dashboard ineens teken van auto met bahco sleutel.. vermogen valt weg (veilige modus) en na verdere terugval in toeren tot onder de 1000 knalt het olie lampje er ook nog bij. Uiteindelijk valt de motor geheel uit..(gas bij geven geeft wat bonken maar geen verhoging van toeren oid.) na tot stilstand te zijn gekomen.. contact uit.. herstarten en hij doet het weer helemaal zonder inhouden of wat dan ook. De inlaat met map sensor en smoorklep reeds schoon gemaakt (zat vol roet) Egr staat nog op de rol om te doen.. ik lees echter heel veel over carterventilatie etc.. waar kan ik dat vinden op dit blok. En heeft iemand van jlie ervaring met de door mij omschreven problemen? Alle hulp is welkom! als aanvulling, er staat 330.000 op de klok.