• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra C 2006 z22yh vermogenverlies

De garage gebeld. Ze hebben de stukken al liggen en mijn pomp reeds uitgehaald. Ze weigeren zo goed als elke mogelijkheid om het vervangen te annuleren. Ze beginnen met 'proberen korting krijgen' of de 'betaling te spreiden'. Zal er door gaan voor 1000 zonder de klep te vervangen.

Is dit dan direct een verplichting? Wat gebeurt met mijn oude pomp? Want die kan ik toch nog indienen voor revisatie?

Als het bij de dealer een ruil onderdeel is wordt je oude pomp terug naar de fabriek gestuurd voor revizie en anders bij de oud ijzer gegooit...

Natuurlijk zit je nergens aan vast.

In onze handel is het zo dat ik de klant mag laten betalen voor de verzendkosten voor een speciaal besteld onderdeel, maar dat doen we eigenlijk nooit.

Op een speciaal gemaakt onderdeel zit zelfs geen koop verplichting op, hier laten we de klant dan een kwart van voor uit betalen, met annulering is hij de 25% kwijt.

Maar misschien zijn er in de autohandel andere regels?

Ze hebben het uiteindelijk laten gaan voor €800 na veel gezaag over de prijs van mijn kant. Ze wilden de gasklep ook vervangen, maar dat was regelrechte onzin. Voor niets nodig geweest, en geld gespaard. Ze hebben er zo'n Continental pomp in gestoken, maar ik vrees dat ik de volgende keer gewoon ga laten reviseren/nieuwe kopen en zelf vervangen. Nu rijdt hij weer zoals tevoren, en ben ik er weer trots op!

Groeten!

Terug
Naar boven