• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra C betrouwbaar LPG of diesel ?

origineel gepost door Edvries

origineel gepost door jraaf

Gelijk heb je, Eric z'n vec ziet er erg mooi uit van binnen.

Ik mis alleen nog een Irmscher grille aan de buitenkant..

Mmmmm... Oude koeien, blijven lang hangen daar in zwaag.

Safe drivingJurgen

origineel gepost door Edvries

jij weet dondersgoed wat ik bedoel maat!! Maar goed, dit gaat wel erg off topic he...-offtopic

ik wilde net zeggen...

Thread-Offtopic-Derailed.jpg

Ff back on topic,

Ik ben ook gegaan voor den diesel. Blijft naar mijn idee de beste keus als je niet genoeg centen hebt voor een wekelijks bezoek aan de pomp met je 2.8 of 3.2

safe driving Jurgen

origineel gepost door speaker

Je kan best de 1.9cdti 150 pk nemen.

Check voor je hem koopt of het stangetje onder de zwarte kunststofkap wel vast zit en of er niet allemaal prut omheen zit. Is dit niet het geval: vraag dan of ie al vervangen is ( history )

Is het wel het geval: zeg dan dat je hem wilt kopen, maar dat je eist dat het complete inlaatspuitstuk(incl. wervelkleppen en actuator ) vervangen wordt voor een gemodificeerde versie ( deze hebben metalen-klepzittingen ipv plastice ) ...deze klus kost zo'n bij de delaer al gauw 1000 euro.

Maar dan weet je zeker dat ie goed is.

Ten tweede: geef eens gas als de auto in zijn vrij staat en je de koppelingspedaal los hebt....

geeft de motor dan een ratel als je het gaspedaal loslaat , dan is het dual-mass-vliegwiel ook aan vervanging toe... ( kost al gauw 1500 euro ! )

Maargoed... als je hem met 1 jaar garantie koopt dan is dit alles geen probleem.

Verder zijn het perfecte auto's en rijden als een speer. ( niet redelijk vlot.. maar rete vlot ! )

Ohja.. en die creme stof in de eerste ad is wel mooi , maar je ziet er alles op !! Oplossing hier voor ... ( zoals edvries hier op het forum ook deed ) .. voor 400 euro een creme lederen interieurtje kopen en inbouwen !! :wors ( hulde voor de inbouwer :P )

kijk hier heb ik wat aan :) THX !!!!

Echter kun je het "stangetje onder de zwarte kap" nader toelichten? Heb je een foto oid?

@de bekleding, ik heb nu zwarte bekleding en daar zie ik ook alles op (voornamelijk kattenharen + zand). Dus het modificeren zie ik niet zo zitten.

Zijn er nog meer zaken waar ik op kan letten? Gas geven en letten op een rookpluim of is dat achterhaald?

origineel gepost door janbakker

[

kijk hier heb ik wat aan :) THX !!!!

Echter kun je het "stangetje onder de zwarte kap" nader toelichten? Heb je een foto oid?

Gas geven en letten op een rookpluim of is dat achterhaald?

Zwarte kap is de plastic motor afdekking waarop je kijkt als je de kap opent. Hier een close up van het stangetje. Tijdens het gas geven dient deze te bewegen. Laat een maat ff onder de kap kijken terwijl jij gas geeft. En als ie er af ligt of niet goed beweegt dan aangeven dat ze er een gemodificeerd inaatspruitstuk op zetten, kunnen ze bij de dealer navragen welke dat is.

Ik moet alleen zeggen dat ik de prijs ten opzichte van de kilometer stand erg laag vind. Overigens is mijn Vec bij 180 duizend gechipped door eds en nu 30 duizend verder gromt ie nog steeds als een zonnetje.

Zolang die rookpluim niet wit of blauw is, is er niks aan de hand met wat zwarte roet.

Het stangetje, ff goed turen. Hij zit er hier goed op

10072009002.jpg

Hoe het inlaatspruitstuk er niet moet uit zien

10072009001.jpg

Met het stangetje er af

29062009002.jpg

29062009001.jpg

Safe driving Jurgen

Op de 1e foto zie je een stangetje lopen van links naar rechts , onder de 2 gloeibougies door.precies in het midden!

Op de laatste foto ligt ie er naast ( op zijn kant ) en is alles heeeel smerig !!

ik rijd ook diesel 1.9 cdti 120 pk

en al 180d op de klok en nog niks geen onkosten gehad

:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup

Thx!

Je bedoeld dat slangetje met die gele sticker ( bovenste foto)

Nee, men heeft het over een stangetje, geen slangetje.

Stangetje, met buigingen en zwarte "doppen" er op.

ja ik kreeg hem door :) Thx

En hoe los mag het STANGETJE zitten :) (hand los of echt vast) kortom welke definitie :)

Je moet wel heel dunne vrouwenhandjes hebben wil je het stangetje vast kunnen pakken.

He stangetje moet echt vast zitten en je mag het niet kunnen optillen.

Hier staat alles wat je moet weten:

origineel gepost door yzf1kr

ja ik kreeg hem door :) Thx

En hoe los mag het STANGETJE zitten :) (hand los of echt vast) kortom welke definitie :)

Je moet wel heel dunne vrouwenhandjes hebben wil je het stangetje vast kunnen pakken.

He stangetje moet echt vast zitten en je mag het niet kunnen optillen.

Hier staat alles wat je moet weten:

Je mag hem ook niet optillen , want dan trek je de kleppen uit hun zitting !! ( die ook de PDF van Pierburg ! )

Het is heel simpel. je checked of ie er op zit ! en als dat het geval is en je koopt hem , dan ga je terug voor garantie als ie er af ligt !!

Dan heb je de PDF toch niet goed gelezen. (of je Engels is niet zo goed)

Er staat: "It must not be possible to move the tumble flaps in axial direction (see figure"

(must not be possible = zou niet mogelijk moeten zijn)

Waarmee ze dus zeggen dat het niet mogelijk moet zijn de kleppen in axiale richting te bewegen. Is dit wel het geval, dan duidt dit op slijtage in de lagering.

origineel gepost door sw_reijnders

als je wil, kun je natuurlijk alles naar de klote rijden, getuned of niet getuned . . . dat is maar net afhankelijk van hoe je je rechtervoet beheerst.

maar EDS zet meerdere auto's met 200dkm op 200 pk en 420 nm hoor . . . en de F40 versnellingsbakken kunnen het goed hebben.

Yep zo is dat:D

Ik kom net terug uit Kroatie 1600km lekker joh met al die pk`tjes en met caravan (1250kg) gemiddeld 1:10 en rond de 110 km per uur.

Jan

origineel gepost door yzf1kr

Dan heb je de PDF toch niet goed gelezen. (of je Engels is niet zo goed)

Er staat: "It must not be possible to move the tumble flaps in axial direction (see figure"

(must not be possible = zou niet mogelijk moeten zijn)

Waarmee ze dus zeggen dat het niet mogelijk moet zijn de kleppen in axiale richting te bewegen. Is dit wel het geval, dan duidt dit op slijtage in de lagering.

sorry, my bad!:angel

Wim,

Ik las in jou reactie dat de Z18XER ten sterkste af te raden is op LPG.

Nu ben ik in het bezit van een Vectra met dit type motor en was in overweging hierin LPG te laten leggen.

Maar ik begrijp dus dat het not done is? Is het blok niet bestand tegen de temperaturen, of heeft het andere redenen?

Neem aan dat dit blok gewoon op benzine betrouwbaar is?

Groeten

Ruud

dan heb je nog wel klep smerings systemen, maar ideaal is het niet hoor.

volgens mij is dat alleen maar uitstel van executie.

Terug
Naar boven