• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra C Blower

Step-han

Post weleens wat
Bij de Vecta C2 van mijn vader komt er elke keer een piepend geluid uit de blower, en dit komt bij de bijrijderskant weg. Nu dacht ik zelf dat het misschien de interieurfilter is?

Sinds gister avond wordt dit geluid alleen maar erger en dit geluid is er op elke stand 1 t/m 7.

Wie o wie weet hoe ik dit kan verhelpen?

Alvast bedankt! :afro

Heb ik ook last van.

Zal niet aan het interieurfilter liggen, want die heb ik een een jaar geleden vervangen.

Het heeft denk ik te maken met het motortje van de kachel/blower.

Die vectra C's hebben wel veel mankementen met de kachel. Kachelweerstand is vaak ook een defect. bij deze auto's.

Heb ik ook last van.

Zal niet aan het interieurfilter liggen, want die heb ik een een jaar geleden vervangen.

Het heeft denk ik te maken met het motortje van de kachel/blower.

Die vectra C's hebben wel veel mankementen met de kachel. Kachelweerstand is vaak ook een defect. bij deze auto's.

Je kan ook de rooster losmaken en goed nakijken of er geen rommel er in ligt en ook ff de int. filter nakijken. Bij mij was de filter lichtjes beschadigd en er zat een blaadje in de luchtkanaal die voor lawaai zorgde. Filter vervangen en schoongemaakt.

Bij mij C zou volgens menigeen in de handschoenenvak een motortje moeten zitten, maar geen gevonden. Ik ga binnenkort de rooster en luchtkanaal controleren.

Je kan ook de rooster losmaken en goed nakijken of er geen rommel er in ligt en ook ff de int. filter nakijken. Bij mij was de filter lichtjes beschadigd en er zat een blaadje in de luchtkanaal die voor lawaai zorgde. Filter vervangen en schoongemaakt.

Bij mij C zou volgens menigeen in de handschoenenvak een motortje moeten zitten, maar geen gevonden. Ik ga binnenkort de rooster en luchtkanaal controleren.

Voor zover ik weet zit de motor boven het handschoenkastje (moet je die er wel uit halen).

De mijne piept ook, destijds al eens gesmeerd helaas kwam de piep weer terug.

Echter de piep is wel afhankelijk van het weer, koud = piep warm = geen piep :)

De blower is nu helemaal dood. Hij gaf nog een paar keer een beste piep en nu doet hij helemaal niks meer. Heb net even het handschoenen vakje eraf gehaald. Is het motortje van de blower dat grote ronde zwarte ding? Hetgeen wat het aandrijft (een kunstof balkje) zat ook helemaal onder het vet..

Zekeringen heb ik al nagekeken, daar is niks mis mee..

Voor zover ik weet zit de motor boven het handschoenkastje (moet je die er wel uit halen).

De mijne piept ook, destijds al eens gesmeerd helaas kwam de piep weer terug.

Echter de piep is wel afhankelijk van het weer, koud = piep warm = geen piep :)

Terug
Naar boven