• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra C GTC velgen op vectra b update: andere velgen

sander2.5v6

Post vaak
Goedemorgen heren,

Aangezien ik niet zo'n ster ben met velgen maten leg ik het hier maar even voor.

Mijn oog is gevallen op originele opel velgen van de vectra c

Maten:

Steek: 5x110

ET: 39

Breedte: 7.0J

17 inch

Banden: 225-45-17

19defb4bdf306d234e0a0024a8e35d70.jpg

Gaat dat mooi op een vectra b v6 sport passen (velgen op zelfde lijn als carrosserie), is de et waarde niet te laag?

Groeten,

Sander

Heb ook Vectra C GTS wielen op mijn Vectra B2. Ook met smalle achteras.

DSC_0420_.jpg

Deze velgen zijn 7Jx17 ET41. Heb er Michelin Premacy HP in 225/45/R17 op liggen en dat gaat net goed achter. Niet verlaagd of stuggere veren, ik kan de auto gewoon goed belasten. 3 personen achterin, kofferbak vol én een aanhanger tegelijk zorgt zelfs bij drempels nog niet voor aanlopen.

Samder, let wel op: Arjontje heeft een 1.8 die is met de achter as anders dan een 2 lliter en een V6. :agent

Heb weer andere velgjes gevonden voor een heel mooi prijsje, als jullie denken dat het gaat passen, ga ik ze snel halen.

3c65af063e1ae58082e492e682144d8e.jpg

Kan iemand bevestigen dat deze vectra c velgen et waarde 41 hebben (zijn 17")?

en passen ze dan, er moeten toch 4 nieuwe banden op dus als jullie advies hebben voor banden maat is dat :thumb welkomz!

@sander2.5v6 wrote:Hey arjontje, ik heb net et waarde opgezocht van omega b en die zou 33 zijn. Zijn die omega velgen 17 inch?

Klopt omega heeft ET33 maar deze velgen hadden geloof ik ET39.

Wou zeggen, ET40 215-45-17, met naar binnenlopende wangen, gaat HEEL net bij mijn (V6),

bij de caravan nog geen problemen gehad, maar met de ET39's met zelfs 215-45-17 / 215-40-18 gaat het aanlopen..

Bij mijn B1 waren de randen gerold om plaats te maken voor de ET37 wielen van de Astra-H met 205-55-16 bandjes erom..

Willem

Die zijn ook mooi idd.

Had zelf laatst eens de velgen van mijn broer op de vectra gezet.

Zijn omega B2 Executive velgen

Stond ook niet verkeerd. Maar ik heb de smalle achter as.

IMAG0103-1.jpg

IMAG0106-1.jpg

Hmm krap ja daar was ik al bang voor, zou het met rollen dan opgelost zijn. Denk je? :hmmz

De velgen komen nu van en vec c af, kan goed zijn dat deze origineel van een astra h afkomen uiteraard. Het liefst had ik de opel omega sport 2 velgen, zijn schaars op marktplaats :( .

Volgens mij zijn dit astra h velgen.

Maar dat doet er niks aan af :wub

ET waarde wordt krap denk ik, of je moet de randjes achter omrollen.

Anders even op wim wachten dacht dat hij met ET40 rijd.

'T kan ook wel passen, alleen ga je aanlopen op de achter spatbord randen. Helemaal met gasten achterin en kuilen/drempels en die hebben we hier veeeel :jerry

Rollen is de oplossing. Dan heb je geen last van je ET waarde, die zorgt er tenslotte voor dat de velg zal gaan aanlopen.

Sport, is 4 cm lager dan de standaard vec.

Heb nu:

18inch

45et

Met 225-40 banden erop

Dacht inderdaad dat als ik een inch kleiner ging, wel wat meer speling zou hebben maar niet dus :jerry

Maar Sander, jij hebt toch 18" met een 225/40/18 band erop gehad. Dat ging dan wel zonder problemen? Zou dit toch ook moeten gaan :hmmz

Gaat je niet lukken zonder schade...althans ik reed de boel kapot met mn 2 liter. Rollen dus, weet ook niet of je verlaagd bent?

Greetz Emiel

Terug
Naar boven