• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra C GTC velgen op vectra b update: andere velgen

Heb zelf ET 37 op 17x7.5J en dat gaat perfect. Met het grote verschil dat ik wel 215 banden heb :S

Wim v6 had op zijn b1 v6 irmscher velgen:

40 et

17 inch

7.5j

(banden weet ik niet)

Verschil is 1mm op de et waarde, ik ga ze zowies passen op de achterkant eventjes.

Ik ga volgende week vast de winterbanden erop leggen en dan mijn lichtmetalen velgen poetsen en in de verkoop gooien, genoeg tijd om de perfecte nieuwe velgen te vinden!

De redenen voor andere velgen is omdat:

- 18 inch op een vectra sport is nogal ruw en met 17 inch hoop ik op meer comfort.

- ben de donkere velgen gewoon zat :p

Zitten wel banden op met veel profiel dus mocht iemand al interessen hebben, zo zien ze er uit:

TenzoR

@Smithy zeer sjeik!!

Ik ga deze velgen even opzoeken voor et waardes etc, bedankt voor de info.

Sander heeft een 2.5 dus een bredere achteras. Dit icm zijn verlaagde vering gaat ie moeten uitzien met wat ie doet.

Als je wil sander, mag je altijd mijn 17x7.5 ET 37 eens passen om te zien of deze aanlopen. Let wel, die hebben 215-banden. maar dat is ook wel standaard voor 17" (215/45/17)

Grtz Seth

Ik heb 17" GTS velgen van onder een Vec C op mijn 1.8, juist dezelfde maat als jouw velgen denk'k, en die passen perfect, lopen nergens aan.

Mijn sw staat dan (jammer genoeg) wel niet verlaagd...

sam1146x.jpg

Terug
Naar boven