• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra C GTS 3.0 CDTI; Motor Rebuild Update 04-10-2015

Vandaag mijn hotshot ingebouwd.. erg lastig want geen enkele ruimte onder de kap... maar nu alles helemaal weggewerkt...

Foto550-PWEEPPDP.jpg

Foto550-XO47FMLM.jpg

Foto550-FULEXUAZ.jpg

Foto550-3WBFLFEC.jpg

Foto550-4RTGNRVV.jpg

Foto550-GHDXKOPT.jpg

Foto550-W44DGHP7.jpg

Gaatjes geboord :D

Foto550-KR88CDWS.jpg

Doorvoer kabel naar binnen

Foto550-4JT8ONGB.jpg

Foto550-CMDH3HDH.jpg

Foto550-7ZFIOIZO.jpg

Foto550-LCJUEWM3.jpg

Foto550-IVBW8OG6.jpg

Foto550-XAYP7PGG.jpg

Zo laat het maar vriezen vannacht,, ;)

Uhm... ik zie gewoon het stekkertje zitten voor de originele verwarmde ruitensproeiers?!

Waarom deze update dan?? :shock:

@speaker wrote:Uhm... ik zie gewoon het stekkertje zitten voor de originele verwarmde ruitensproeiers?!

Waarom deze update dan?? :shock:

Omdat de vloeistof nog steeds koud blijft/is... deze wordt nu ook verwarmd... alleen met verwarmde sproeiers bevriezen mijn sproeiers niet maar dat had ik al standaard. :thumb

Mooi man! handig om hem daar te monteren, achteraf gezien was dat voor mijn Vec ook makkelijker geweest, zit zo bommetje vol.

Had je die terugslagklep nog gemonteerd?

In mijn geval kon ik hem nergens anders kwijt... wel helemaal uit het zicht weg gebouwd..

Heb enkel een terugslagklep tussen reservoir en heater gemonteerd en werkt perfect..

Vandaag nieuwe remmen gemonteerd.. eerste gevoel is erg goed maar ff rustig aan in remmen.

Foto550-YSW6R6GQ.jpg

Foto550-AAFAOPFU.jpg

Remklauw kleur is in de maakt maar wil het gelijk combineren met velgen coaten en pin striping met dezelfde kleur.

Ziet er mooi uit!!

had bij mijn verse schijfjes toen mn maatje 43 ernaast gehouden. dan zie je pas goed hoe groot 314mm is

DSC_0766_zps1c7749d4.jpg

meestal staat er wel ergens een inrem procedure van de blokken op het doosje.

groetjes

Heb een complete beschrijving erbij gekregen maar geen doosjes daar alles maatwerk is. Dus geen standaard doosjes werk.

Als ik nu al harder rem heb je al het idee dat er iemand een stok tussen de spaken steekt dus het eerste gevoel is goed, verder wel goed pedaal gevoel.

Morgen maar eens wat goede km maken

Hey C00kie,

Goede upgrade king:

De remmen worden naar mijn mening nog al onderschat door veel 'rijders'.

Eerder stil staan van uit 160km + heb ik altijd wel belangrijk gevonden.

Wat voor richtprijs mag ik aan denken voor die set van jouw?

Ik ben in november weer aan de beurt voor nieuwe schijven voor. Ik zit zelf te denken aan TAROX schijven met Ferodo blokken. Set voor de 345 mm kan geleverd worden. Heb er nu sinds 2010 Courtenay schijven er onder waar ik ook wel tevreden over ben. Maar ik hoor en lees veel goeds over Tarox.

Heb jij daar ervaring mee?

Keep up de modding :thumb

Groet jraaf

@jraaf wrote:Hey C00kie,

Goede upgrade king:

De remmen worden naar mijn mening nog al onderschat door veel 'rijders'.

Eerder stil staan van uit 160km + heb ik altijd wel belangrijk gevonden.

Wat voor richtprijs mag ik aan denken voor die set van jouw?

Ik ben in november weer aan de beurt voor nieuwe schijven voor. Ik zit zelf te denken aan TAROX schijven met Ferodo blokken. Set voor de 345 mm kan geleverd worden. Heb er nu sinds 2010 Courtenay schijven er onder waar ik ook wel tevreden over ben. Maar ik hoor en lees veel goeds over Tarox.

Heb jij daar ervaring mee?

Keep up de modding :thumb

Groet jraaf

Ja dat wordt zeker vaak onderschat. Er zijn 3 dingen waar ik zeker niet op bezuinig zijn het onderstel, remmen en banden.

Voorheen (andere GTS) heb ik dezelfde schijven (zonder coating want dt is alleen maar een aanslag op je blokken) gehad met Ferodo DS2500 wat echt super remde maar in geen vergelijking met wat ik nu heb. Na eerst goed ingereden te hebben maar even wat kms bij onze oosterburen gemaakt. 5x achter mekaar van ruim 200+ naar 100 en dat steeds zonder enige fading of druk verlies. Het voelt echt alsof je een anker uitgooit, maar wel goed beheersbaar, en dat nog met standaard achterremmen die ook bijna op zijn :D Dat ceramische materiaal geeft ook wel een apart geurtje.

Mooie bijkomstigheid dat ook je velgen stuk minder vies worden en de blokken niet piepen. Nog ff wachten tot mijn achterremmen ook klaar zijn en dan ook meteen staalflex monteren.

Denk dat je voor jouw set (345mm schijven + ceramische blokken) zo'n 350-375 kwijt zal zijn. Moet echt zeggen dat de combinatie van schijf en blok echt goed op mekaar zijn afgestemd.

greetz C00kie

Thanks for the info C00kie :thumb

Ik heb nog een paar maandjes om e.e.a. uit te zoeken. Komr vanzelf voorbij in mijn topic wat het geworden is.

Groet jraaf

Voorbereidingen aan het treffen voor een weekje GTS modden ;)

Nieuwe draagarmen ontvangen.. morgen de rubbers verwijderen...

Foto550-7ZU3Z3BJ-1.jpg

Volgende week bij KCP complete Whiteline pakket erop met Saab mod. draagarmen achterzijde.... morgenavond beginnen met compleet open custom RVS uitlaat.. pica's volgen later dit weekend.

Greetz C00kie

@C00kie wrote:

Volgende week bij KCP complete Whiteline pakket erop met Saab mod. draagarmen achterzijde.... morgenavond beginnen met compleet open custom RVS uitlaat.. pica's volgen later dit weekend. Greetz C00kie

' Lekker', ga je geen spijt van krijgen :thumb 't is ff een investering maar dan heb je ook wat. ' Achter' kan ik wel de gehele upgrade aanraden :angel

Groet jraaf

Terug
Naar boven