• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra c gts z22se houdt koud in

Heb er nu de "afdop" pakking tussen zitten en merk nu voelbaar verschil.... Nu is het niet echt koud te noemen buiten dus wacht even af maar het lijkt nu goed te zijn

@Timm, Chiptunen heeft bijna geen nut voor een non turbo blok. Is het geld niet waard wat je er voor terug krijgt waarschijnlijk 8pk erbij en een paar nm erbij. IK heb zelf een Z22se blok maar moet eerlijk zeggen dat het blok ruim voldoende power heeft. Het zou met een caravan ook geen probleem moeten zijn. Maar Wim-V6 heeft dit ook al eerder verteld dat je dan hoger in de toeren moet rijden. ;)

@Tiim wrote:Hele tijd niets kunnen doen helaas wegens drukte....

Heb laatst de motor geflushed en dat scheelt iets, niet noemenswaardig helaas alleen het olieverbruik is wel verminderd....

Ik werk zelf bij een dealerbedrijf van een ander merk en hadden daar een injector reinigings apparaat om uit te proberen.... Dit ook gedaan op advies van meneer de verkoper en dit scheelt ook iets..... Gasklep gereinigd omdat deze vol smurrie zat ook dit scheelt.... Het resultaat mag er al zijn maaaaar ben nog steeds niet tevreden.... Dit is allemaal gedaan met producten van Fortron (De concurent van Forte) Ga ook maar eens even kijken op korte termijn hoe mijn egr klep eruit ziet.... En die nog reinigen en hoop dat het dan weer goed is.... Ga namelijk binnenkort met caravan weg en moet dan flink werken.... Ben nu sowieso al rond aan het informeren voor chiptuning zodat ik meer trekkracht heb dat ik nog makkelijker de bergen in kan....

Zal proberen om nu wat sneller te zijn met mijn egr maar laat jullie weten of het merkbaar beter is...

@Dolby. Klopt,, zie ook mijn vorige post ergens tussen in dat ik reactie terug had....

Kan met caravan ook makkelijk maar zou fijner zijn om in lagere toeren te kunnen klimmen ;)

Ga dit jaar namelijk dezelfde reis als vorig jaar maken dus nu door de dingen die ik heb gedaan weet ik wel of het allemaal verschil heeft gemaakt....

@Tiim wrote:@Dolby. Klopt,, zie ook mijn vorige post ergens tussen in dat ik reactie terug had....

Kan met caravan ook makkelijk maar zou fijner zijn om in lagere toeren te kunnen klimmen ;)

Ga dit jaar namelijk dezelfde reis als vorig jaar maken dus nu door de dingen die ik heb gedaan weet ik wel of het allemaal verschil heeft gemaakt....

in hogere toeren rijden met een caravan of bij een klim is altijd beter.. dan werk je motor ook beter.. onderin heeft deze wel koppel maar toch niet voldoende trekkracht... en je zult ook merken dat je motor minder moeite heeft met de dingen die je van hem vraagt.. lage toeren rijden is ook niet alles..

Zeg ook geen lage toeren maar wat lager,, moest vorig jaar ooit tot de 6-6500 door trekken....

Maar goed zie dit jaar of het scheelt...

De vec was ook vrij lui toen.... Nu inmiddels wakkerder dus komt helemaal goed

@Tiim wrote:Zeg ook geen lage toeren maar wat lager,, moest vorig jaar ooit tot de 6-6500 door trekken....

nouja idd 6000 tot 6500 is ook wel overdreven...

eerder tussen 2500 (a 3000) en 4500 toeren houden afhankelijk van het gewicht en de klim

onderin trekt een motor niet.. maar boven in tegen het rode deel van je toerenteller trekt een motor ook niet meer...

@bart-gsi wrote:@Tiim wrote:Zeg ook geen lage toeren maar wat lager,, moest vorig jaar ooit tot de 6-6500 door trekken....

nouja idd 6000 tot 6500 is ook wel overdreven...

eerder tussen 2500 (a 3000) en 4500 toeren houden afhankelijk van het gewicht en de klim

onderin trekt een motor niet.. maar boven in tegen het rode deel van je toerenteller trekt een motor ook niet meer...

4000 toeren houden. Daar zit bij deze motor het maximum koppel.

Jaa klopt wat jullie zeggen,, vandaar dat ik ook wat eraan moest doen.... Caravan weegt 1350 totaal en steilste klim is 12% een keer of 4

kunt dan beter een skibox op je dak doen.. aerodinamica is toch al slecht i.v.m. een caravan.. dan zou je eerder het losse gewicht in en op de auto kunnen doen dan achter aan je trekhaak in de caravan.. dan heb je een lichtere caravan en met de skibox meer gewicht op de voorwielen inplaats van de 1350 kg op de achterwielen...

Terug
Naar boven