• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra C snufjes/weetjes/gadgets

Handig zo'n lijstje. Een aantal dingen wist ik niet, een paar wel maar puntjes 6 en 19 zijn volgens mij niet standaard want dat zit er bij echt niet op.

origineel gepost door jocoma

Handig zo'n lijstje. Een aantal dingen wist ik niet, een paar wel maar puntjes 6 en 19 zijn volgens mij niet standaard want dat zit er bij echt niet op.

Punt 19??? Waar zie jij die dan? Nee die heb ik ook niet nee!

Nog eentje, maar die zit op de signum.

Knopje voor rechter spiegel ingedrukt laten en dan kantelt de spiegel naar beneden bij het inschakelen van achteruitversnelling

origineel gepost door SvEnergy

Nog eentje, maar die zit op de signum.

Knopje voor rechter spiegel ingedrukt laten en dan kantelt de spiegel naar beneden bij het inschakelen van achteruitversnelling

Zal hem eens gaan testen !!

Edit: werkt niet bij de mijne!

Werkt sowieso alleen op full-canbus modellen.

En bij die Insignia zelfs alleen op de modellen met Electrische stoelen.

Bij mijn Vec C werkt het ook, maar ik heb electrische stoelen, dus ik weet niet of het zonder werkt.

Het is wel verdomde handig bij het inparkeren. :)

In de spiegel kan je dan precies je linker achterwiel zien, en hoe ver hij van de stoeprand zit. Scheelt je weer wat beschadigingen aan de velgen.

origineel gepost door Erwin

6 is wel een leuke, deze ga ik eens proberen.

8 werkt bij mij ook niet als ik het met een gieter test. Ik doe de ramen meestal dicht door de 'sluit' knop op de ab in gedrukt te houden totdat de ramen dicht zijn.

Hier nog een nieuwe. Het volume van de CDC 40 en misschien ook ander radio's word automatisch aangepast aan de rijsnelheid. Rij je sneller dan gaat het volume omhoog en rij je langzamer dan gaat het volume omlaag.

Hoe gaat dat in z'n werk dan? Heb een DVD90 maar volume gaat niet automatisch mee!

De spiegel ga ik morgen eens testen of die omlaag gaat bij het achteruit rijden:thumbup

Dat zou wel heel prettig zijn ivm de velgjes idd!!

origineel gepost door OPC-lijntje

8 werkt bij mij ook niet als ik het met een gieter test. Ik doe de ramen meestal dicht door de 'sluit' knop op de ab in gedrukt te houden totdat de ramen dicht zijn.

Hier nog een nieuwe. Het volume van de CDC 40 en misschien ook ander radio's word automatisch aangepast aan de rijsnelheid. Rij je sneller dan gaat het volume omhoog en rij je langzamer dan gaat het volume omlaag.

Hoe gaat dat in z'n werk dan? Heb een DVD90 maar volume gaat niet automatisch mee!

weet niet of het aan mij ligt maar ik heb een cdr2005(zo'n standaard geval;)) en soms lijkt het er toch verdacht veel op als ik net op de snelweg rijdt dat het volume ook harder gaat.

het leek mij heel erg sterk:hmmzmaar ik heb het gelukkig niet alleen gehoord want men vrouw viel het ook op:angel

het toontje van de knipperlichten gaan zeker weten harder als je sneller rijd:thumbup

heeft iemand meer dit idee of zit het echt tussen men oren:D

origineel gepost door gts power

origineel gepost door OPC-lijntje

weet niet of het aan mij ligt maar ik heb een cdr2005(zo'n standaard geval;)) en soms lijkt het er toch verdacht veel op als ik net op de snelweg rijdt dat het volume ook harder gaat.

het leek mij heel erg sterk:hmmzmaar ik heb het gelukkig niet alleen gehoord want men vrouw viel het ook op:angel

het toontje van de knipperlichten gaan zeker weten harder als je sneller rijd:thumbup

heeft iemand meer dit idee of zit het echt tussen men oren:D

idd.

maar moet wel zeggen dat het bijna niet opvalt.

dit omdat het geluid rond om de auto omhoog gaat.

en dus ook de radio. Voor het gevoel blijft alles het zelfde.

Ik zelf merk het rond de 80 km/h dan verspringt het volume wat. (ccrt 700)

Dan heeft de CD70 en DVD90 het waarschijnlijk niet. En de CD30 zal het dan ook niet hebben. Ik merk er namelijk niks van. In mijn vorige Vec had ik CD70 maar ook nooit wat van gehoord.

de cd30, cdc40, cd60, cd70 cd80, dvd90 en dvd100 hebben het allemaal en zijn ook in te stellen daarin. Je kan de gevoeligheid daarvan ook instellen, moet je zoeken naar sdvc volume in het settings menu, iets van stand 1 t/m 6 ofzo.

de cdr2005 heeft het ook maar kan je niet instellen.

Terug
Naar boven