• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

vectra C vocht in beide koplampen...

Hier ook af en toe vocht in de koplampen. Kappen zitten erop met xenonpitjes er doorheen. Alles zover het kan afgekit maar mag dus niet helpen. Opelkwaaltje denk ik!!!

Greetz Roel met een C.

Het is trouwens ook één van de vele kwalen van de vectra C. Is bekend bij opel, en zelfs nieuwe vectra c's hadden het, en opel zag geen reden om de lampen te vervangen. Hoort er bij :thumbdown

ok , weet ik genoeg...denk dat het te maken heeft met het voorzet glas. Die zullen op den duur wel in de rand scheuren...

rechter komplamp is bij mij geen condens meer maar echt parels aan de binnenkant van het glas... dus behoorlijk veel..

ik heb bij mij ook last gehad van vocht na install van xenon.

maar ik heb mijn auto gewoon een 20 minuten aan gelaten met de kappen eraf en de verlichting aan en toen gewoon het kapje erop gezet en daarna nooit meer last er van gehad..

proberen waard zou ik zeggen.

origineel gepost door 2000

Het is trouwens ook één van de vele kwalen van de vectra C. Is bekend bij opel, en zelfs nieuwe vectra c's hadden het, en opel zag geen reden om de lampen te vervangen. Hoort er bij :thumbdown

Dit is niet echt een kwaal.

Dit is gewoon een natuurlijk verschijnsel.

Als jij deze zomer bij warm weer weer met je koplampen hebt lopen prutsen, en de lamp luchtdicht afsluit, dan heb je met de huidige lage temperaturen condensvorming in je koplamp.

De beste oplossing is zoals al genoemd je lampen met de kappen open even laten branden.

Beter nog is om even te wachten tot het vriest en er dus weinig vocht in de lucht zit, en dan het vocht uit je lampen te halen en hem goed luchtdicht af te sluiten.

Als er ergens in de koplampbehuizing een opening zit kan er lucht in en uit. Als de lampen branden wordt het een beetje warm van binnen, dus gaat er wat lucht uit. Als de lampen uit gaan koelen ze af en wordt er weer lucht naar binnen gezogen, en in dit seizoen is dat meestal vochtige lucht. Het vocht zet zag neer als condens op de koudste delen, en telkens als je de lampen aan en uit doet herhaalt zich dit proces. Na verloop van tijd ga je het ook echt als condensdruppels zien, en meestal op het glas omdat die door de rijwind het koudste wordt.

Ik had hetzelfde bij mijn Vectra A. Toen het lekker vriesweer was de doppen achterop eraf gehaald en zo een dag of wat rond gereden. Toen de afdichting beter gemaakt door onder de rubbers een stroomdraadje te leggen en de doppen er weer op gezet: nooit meer last gehad.

origineel gepost door 2000

Dit is niet echt een kwaal.

Dit is gewoon een natuurlijk verschijnsel.

Als jij deze zomer bij warm weer weer met je koplampen hebt lopen prutsen, en de lamp luchtdicht afsluit, dan heb je met de huidige lage temperaturen condensvorming in je koplamp.

De beste oplossing is zoals al genoemd je lampen met de kappen open even laten branden.

Beter nog is om even te wachten tot het vriest en er dus weinig vocht in de lucht zit, en dan het vocht uit je lampen te halen en hem goed luchtdicht af te sluiten.

Als er ergens in de koplampbehuizing een opening zit kan er lucht in en uit. Als de lampen branden wordt het een beetje warm van binnen, dus gaat er wat lucht uit. Als de lampen uit gaan koelen ze af en wordt er weer lucht naar binnen gezogen, en in dit seizoen is dat meestal vochtige lucht. Het vocht zet zag neer als condens op de koudste delen, en telkens als je de lampen aan en uit doet herhaalt zich dit proces. Na verloop van tijd ga je het ook echt als condensdruppels zien, en meestal op het glas omdat die door de rijwind het koudste wordt.

Ik had hetzelfde bij mijn Vectra A. Toen het lekker vriesweer was de doppen achterop eraf gehaald en zo een dag of wat rond gereden. Toen de afdichting beter gemaakt door onder de rubbers een stroomdraadje te leggen en de doppen er weer op gezet: nooit meer last gehad.

Terug
Naar boven