• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra c1 2.0 turbo. Afscheid Opel.

Wauw dat ziet er netjes uit. :thumb :thumbup

Mag ik vragen waar je die opc eindstukjes vandaan hebt? En hoeveel ze +/- hebben gekost. Zoek namelijk ook naar betaalbare OPC eindstukje voor mijn Zafira A 2.2 16V.

Ja tuurlijk! Ik heb ze gekocht op 2ehands.be

Ik was €46.75 kwijt incl verzondkosten voor 2 NIEUWE eindstukken :) Goede deal dacht ik zo.

@Dolby wrote:Wauw dat ziet er netjes uit. :thumb :thumbup

Mag ik vragen waar je die opc eindstukjes vandaan hebt? En hoeveel ze +/- hebben gekost. Zoek namelijk ook naar betaalbare OPC eindstukje voor mijn Zafira A 2.2 16V.

deze zijn via gmtuningparts te koop. Heb ze nu een anderhalf jaar onder mijn Vec zitten en de kwaliteit is goed. geen schrootstaal.

Klopt helemaal alleen zijn ze daar 40 eu per stuk. Ik was nu 40 eu kwijt voor 2. Je moet een beetje geluk hebben met dit soort dingen.

Vandaag naar de Opel dealer geweest in Lelystad om te kijken waar de geluiden vandaan kwamen onder de motorkap. Hij heeft niks kunnen vinden en de motor was ook muisstil. Zal vast door de warmte komen.

Als hij weer geluid maakte moest ik de rollen inspuiten met wd40 en kijken of het beter was of erger.

30 euro armer en niks wijzer geworden, maar wel goed nieuws dat de motor gewoon goed is.

Vrijdag middag heb ik de motor aangedaan (koude start) en ben de spanrollen in gaan spuiten met wd40, zoals het Opelmannetje had gezegd.

Zaterdag starte ik de auto en kwam er meer geluid uit dan daarvoor.

Nu zit ik er aan te denken om de spanrollen te (laten) vervangen.

Is dit een grote kostenpot en wat moet er nog meer vervangen worden?

Heb je ketting of riem? Want als je een riem hebt kun je niet alleen de spanrollen vervangen dan moet je gewoon de complete set vervangen.

Weet je wanneer de riem vervangen is? Datum en kilometerstand.

Bij me 3.2 was er een looprol gaar die piepte met koude motor dus de complete set maar vervangen toen der tijd.

Als ik het zo hoor heb je het nog nooit gedaan dus mijn mening zeker niet aan beginnen, stel je zet hem verkeerd kwa timing dan kun je met beetje pech gewoon je blok weg gooie of iemand in je omgeving moet een riem er op kunnnen leggen dan is het wel te doen.

En wat zo'n set kost geen idee je kunt het bij een automaterialenzaak opvragen en via internet ebay Duitsland of Engeland.

Maar reken dan maar op complete distributirie compleet + Multiriem compleet vernieuwe en de waterpomp vernieuwe ze meestal ook omdat het dan tog open ligt, is best een duur geintje dan.

Hier een filmpje wel erg blij maar geeft een beeld waar je het over hebt :thumb

" onclick="window.open(this.href);return false;

Dankjewel! Ik ga het niet zelf doen haha.

Jah wat is een duur geintje? 400 euro? 700 euro?

Een motorblok hoort goed te zijn dus dat mag wel wat kosten. Helemaal nu ik een kleine heb, moet alles veilig zijn ;)

Passen 235/45/19 onder de vec of beginnen de banden dan aan te lopen? Ik vind 35 iets te plat, ook voor de kleine achterin haha.

Je hebt 2 kettingen een balansas ketting en een distributie ketting.

Ratelt ie een aantal seconden met de koude start? dan is het zeker je ketting, aan te raden is dan om ze allebei te vervangen met tandwielen en al.

Laat je dit vervangen zit je gauw rond de €700,-

Nu weet je dat je ketting hebt :thumb maar 45 is te hoog gok ik.

De velgen die ik ga kopen 19 inch snowflakes ligt 235/35/19 op en dat is de juiste maat voor de vectra,maar ze komen onder een astra g station opc :angel

Terug
Naar boven