• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra c1 2.0 turbo. Afscheid Opel.

Ik zal het eens gaan filmen voor jullie zodat er geluid bij te horen is. Dan kunnen de kenners ook luisteren. Misschien blijkt het iets heel anders te zijn.

Ik rij nu zelf ook op 235/35/19, maar het is te plat vind ik zelf. Ik kreeg een aanbieding van 235/45/19, maar weet dus niet of dat gaat passen in de wielkas.

@opeltje, bedankt voor je info. Een hoop geld!

@Wess1988 wrote:Ik zal het eens gaan filmen voor jullie zodat er geluid bij te horen is. Dan kunnen de kenners ook luisteren. Misschien blijkt het iets heel anders te zijn.

Ik rij nu zelf ook op 235/35/19, maar het is te plat vind ik zelf. Ik kreeg een aanbieding van 235/45/19, maar weet dus niet of dat gaat passen in de wielkas.

@opeltje, bedankt voor je info. Een hoop geld!

als een 35 bandje te plat is en een 45 bandje niet past.. kun je altijd nog een 40 bandje pakken.. of is die ook te krap??

Die rijs op die maat Leo :jerry :jerry

Heb nog redelijk veel familie in Vlaardingen wonen maar die uitspraak kende ik niet :jerry

Lees foutje mijnerzijds zie ik :angel

Deze heb ik onder zowel de B als de C gehad en goede ervaringen mee

Prijs kwaliteit vond ik persoonlijk prima slijtvast misschien een beetje gehorig ten opzichte van de dure A-merken maar ik vond het acceptabel

Anders even kijken bij Leo Kadett@freeler.nl heeft destijds eigen test gedaan met Budget band

Top. Tnx voor je info.

Inmiddels 133.393 banden bekeken ongeveer haha.

Maar we rijden niet eens 15k per jaar, dus een A merk hoeft voor mij niet en geluid is geen enkel probleem.

Dus ik denk dat de Nexus N9000 een erg goede kans maakt. Even kijken wat de Opel dealer kan bieden. Ik zag op Myopel dat de 2e band voor de halve prijs was.

ik was bij de bandenhal in waalwijk voor 360 euro klaar met nieuwe hancook banden gemonteerd enwel... ik ben er zeer tevreden over..

ik heb een 205-55/16 band op me vectra b2 heb hiervoor maxxis gehad.. die waren echt kompleet ruk... heb er geen grip achter als ik de TCS uit deed zetten..

Bedankt voor je berichtje.

Er zit wel een prijsverschil in 16 en 19 inch haha.

Als ik zo op internet kijk staan "mijn" banden voor rond de 200 euro per stuk... iets teveel van het goede.

De Nexus N9000 225/40/19 zijn 92 euro ps en de 245/40/19 108 euro ps.

Ik kan natuurlijk achter 245 doen en voor 225 :p Als dat past op de velg.

Je zegt dat je voor de kleine wat meer comfort wil maar ik zelf zou me met een kleine achterin meer zorgen maken over de veiligheid, mijn vrouw heeft zelf slechte ervaringen met goedkope banden icm een nat wegdek en ik moet er niet aandenken dat er iets gebeurd met mn 2 kids achter in..

Wij rijden ook maar iets van 12k per jaar dus die dure banden gaan ook wel 4/5 jaar mee.

@Wess1988 wrote:Bedankt voor je berichtje.

Er zit wel een prijsverschil in 16 en 19 inch haha.

Als ik zo op internet kijk staan "mijn" banden voor rond de 200 euro per stuk... iets teveel van het goede.

De Nexus N9000 225/40/19 zijn 92 euro ps en de 245/40/19 108 euro ps.

Ik kan natuurlijk achter 245 doen en voor 225 :p Als dat past op de velg.

http://www.bandenland.nl/prijzen.html" onclick="window.open(this.href);return false; kijk eens op deze link... dit is een prijzenlijst all in.. dus met montage en balanseren

@turbosix wrote:Je zegt dat je voor de kleine wat meer comfort wil maar ik zelf zou me met een kleine achterin meer zorgen maken over de veiligheid, mijn vrouw heeft zelf slechte ervaringen met goedkope banden icm een nat wegdek en ik moet er niet aandenken dat er iets gebeurd met mn 2 kids achter in..

Wij rijden ook maar iets van 12k per jaar dus die dure banden gaan ook wel 4/5 jaar mee.

Ja en nee. A merken zullen wat betreft de B merken niet super veel schelen op nat wegdek. Ligt uiteraard aan wekke band je neemt.

En als ik kijk naar de (bijv) Nexus banden, dan zitten ze kwa brandstof EN nat wegdek op een C. Dus wat dat betreft veilig genoeg.

Maar ik snap je punt helemaal hoor. Ik zou zelf ook nooit besparen op banden en een band nemen van 80 euro welke heel slecht scoort op de bandenlabel.

Wat is de standaard maat van remschijven voor een gts 2.0 turbo?

Er staan remklauwen te koop op het marktplaats gedeelte, maar weet niet of deze gaan passen.

Terug
Naar boven