• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra c1 2.0 turbo. Afscheid Opel.

Ik zelf vond de bailey DV op mn astra een zeer verslavend geluid! Maar dat is ook de enige reden dat ik hem mis.

Het is niet echt slecht voor je motor maar merkbaar was hij niet qua rijden.

Nee het is puur voor het geluid. Dat de levensduur van de turbo toeneemt geloof ik niet echt in.. maar dat geluid :wub

Vandaag de vec gewassen en de velgen gepoetst. Gelijk de banden ingespoten met bandenspray en een nieuwe autodier op de foto gezet haha.

Volgens mij raken de remschijven op??

Nieuw autodier :jerry

Staat van de lak:

Kofferbak:

En maar gratis mee rijden :swear

Schandalig die extra passagier die ongevraagd meerijd :fy1

Maar hij heeft wel smaak :jerry

Die extra kosten zijn denk vergelijkbaar met deze berekening, waarmee Jeremy Clarkson uitrekend wat het jaarlijks aan brandstof kost om een snor te hebben

" onclick="window.open(this.href);return false;

Aangezien ik me nog irriteerde aan de opc diffuser, welke ik zelf niet goed had gespoten, heb ik deze vandaag opgeschuurd en opnieuw gespoten.

Hij is nu nog aan het drogen, maar ben bang dat ik het WEER niet mooi genoeg heb gedaan :???:

Hahaha geen id of ze van deze week zijn. Mocht dat wel het geval zijn; Haast je dan naar de supermarkt. Amstel in de aanbieding :wub

Ja, het kratje is de beste aanbieding. We gaan (hopelijk) nu eindelijk naar wat zomerse temperaturen. :thumbup

Als het nu weer niet goed lukt zou ik tog ergens na een spuiter gaan.

Mijn astra word gespoten bij de wielranden + Benzine klepje en de prijs valt me reuze mee mag je wel via pb weten ;) maar is niet echt om de hoek voor je.

Haha ja, ik spuit een te dikke laag waardoor er druppelvorming ontstaat.

Blij voor de klanten dat ik geen autospuiter ben :jerry

@Laten spuiten is geen optie. Ik vind het leuk om te doen, beetje prutsen aan de auto haha

Zelf proberen is leren, als iets de eerste of tweede keer mislukt roep ik gewoon dat het les-geld is :-)

Vind het altijd jammer als mensen met alles meteen roepen 'dat kan ik niet'. Dus lekker door prutsen Wess! Keep up the good work :thumb

Goed, het volgende:

In 2011 ben ik mijn rijbewijs kwijt geraakt door een snelheidsovertreding op de snelweg. Ik werd geflitst op 200 en na correctie bleef er 73 te hard over.

Straf: 850 euro boete en 2 maanden rijontzegging.

Nu hebben wij een 2e auto gekocht (seat ibizi uit 2000) voor woon werkverkeer.

Eergister gebeld naar de verzekering om dat ding te verzekeren.

Krijg ik een mail terug: Afgekeurd omdat je rijbewijs ingevorderd geweest is.

Mijn vriendin gister gebeld en wat blijkt: ik sta bij hun in de lijst (cis geloof ik) waardoor ik bij geen 1 verzekering meer welkom ben, behalve bij Rialto. Alleen bij Rialto betaal je zomaar het 10 dubbele. 5 jaar na het gebeuren ben je weer welkom bij verzekeraars.

Tevens is het alleen mogelijk om een jaar je auto te verzekeren bij Rialto en bijvoorbeeld niet per 3 maanden (over 4 maanden is de 5 jaar voorbij)

Dan zou je zeggen: Sluit de verzekering af op naam van je vriendin en rij er dan in. Was ons idee ook, maar nu blijkt dat als ik een ongeluk krijg in welk motorrijtuig dan ook, ik niet verzekerd ben, omdat ik op de CIS lijst sta.

Ik voel me net een crimineel en wordt voor mijn gevoel 2x gestraft.

Dus: 2e auto voor de deur die ik niet mag besturen. Sterker nog, heen 1 motorrijtuig die ik mag besturen tot okt dit jaar.

Mooi kut.

Terug
Naar boven