• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra C1 ABS Probleem

McLambo

Woont hier bijna
Beste Vectra-Vrienden!

Ik zit met een probleem, en dat is dat het ABS lampje brand op het controle paneel.

Ongeveer 2 maanden geleden begon dit lampje af en toe te branden. Meestal was het de volgende dag uit, en bleef het dagen of een week weg.

Inmiddels brand het lampje continue, en ABS werkt dus niet (lekker veilig met dit weer). Ik heb ondertussen al een foutief pinnetje in de stekker die aan de ABS stuurcomputer zit hersteld. Dit kwam ik tegen tijdens het controleren.

Vervolgens bij de Opel de foutcode laten uitlezen. Volgens de Tech2 was de sensor in de rechter achternaaf defect. Deze naaf had wat speling, en maakte ook geluid, dus vanavond vervangen. Helaas nog steeds storing. Ondertussen heb ik de meeste aansluitingen gecontroleerd, maar ik zit ff met mijn handen in het haar.

Binnenkort op wintersport vakantie, en dat lijkt me echt geen goed idee zonder ABS :o

Morgen wil ik weer even langs de opel om de foutcodes opnieuw uit te laten lezen, maar als er iemand nog tips heeft, dan ben ik daar zeer dankbaar voor.

Het betreft een Z18XE GTS uit Jan 2003.

Dat is helaas 1 geheel, vandaar ook het kostenplaatje bijbehorend (275 voor de naaf)

aaae_2.JPG

bg193117888738393170611.jpg

:hmmz . . . . tja misschien moet alleen de foutcode eerst verwijderd worden met de TECH.

maar ach . . . . 20 jaar geleden ging iedereen op wintersport zonder ABS dus . . . . . . . . . . . . . :D

Ja, dat kan wel zo zijn, maar de Vectra is volgeladen met familie zo'n 1600 kg, en daar is geen sneeuw en ijzel voor nodig om de boel te laten blokkeren.

Daarbij; de auto is verder helemaal in orde, en ik vind het behoorlijk storend dat dit 'euvel' gaan de is.

In de dagelijkse spits komt het vaak genoeg voor dat er een noodrem actie plaatsvind, en dat is echt zweten zonder ABS (spreek uit ervaring):fy1

Ik rijdt dagelijks zonder ABS, ook door de Spits, wat minder gehaast rijden scheelt al een hele hoop uitremacties.

> ik zou eerst eens de storing proberen te laten resetten, en controleren hoe het zit met de signalen van de sensoren, evt rijden met de uitlees computer aangesloten.

Willem

:hmmz . . . . tja misschien moet alleen de foutcode eerst verwijderd worden met de TECH.

maar ach . . . . 20 jaar geleden ging iedereen op wintersport zonder ABS dus . . . . . . . . . . . . . :D

Ja, dat kan wel zo zijn, maar de Vectra is volgeladen met familie zo'n 1600 kg, en daar is geen sneeuw en ijzel voor nodig om de boel te laten blokkeren.

Daarbij; de auto is verder helemaal in orde, en ik vind het behoorlijk storend dat dit 'euvel' gaan de is.

In de dagelijkse spits komt het vaak genoeg voor dat er een noodrem actie plaatsvind, en dat is echt zweten zonder ABS (spreek uit ervaring):fy1

kan ook met uitgebreide apparatuur van Bosch en Launch, etc. (zullen er vast meer zijn)

Sterker nog.

Het schijnt met een USB-OBD kabel ook te moeten kunnen icm OPcom op je eigen laptop.

Ik rijdt dagelijks zonder ABS, ook door de Spits, wat minder gehaast rijden scheelt al een hele hoop uitremacties.

> ik zou eerst eens de storing proberen te laten resetten, en controleren hoe het zit met de signalen van de sensoren, evt rijden met de uitlees computer aangesloten.

Willem

origineel gepost door McLambo

Beste Vectra-Vrienden!

Morgen wil ik weer even langs de opel om de foutcodes opnieuw uit te laten lezen, maar als er iemand nog tips heeft, dan ben ik daar zeer dankbaar voor.

Het betreft een Z18XE GTS uit Jan 2003.

Hallo,

Ik denk ook, dat je foutmelding even moet laten ressetten.

Ik hoop het niet voor jouw :wors, maar als je nog eens zo'n lager moet vervangen, kijk dan eens op de Engelse Ebay site!

Daar heb ik destijds ook de achterwiellagers voor mijn Vectra C gekocht, bij een Vauxhall Dealer, deze koste mij toen Euro 180,- inclusief de verzendkosten naar Nederland.

Dit zijn Originele lagers, van Opel/Vauxhall (SKF) ;)

Groetjes, Joche

Bedankt voor de tip! ik heb hem nu bij brezan gehaald, met korting (vaste klant) . Is ook SKF. kostte me 230. Mijn pa heeft hem vervangen. Kost me een chineesje:-)

toch altijd minder dan de 550 die de opel dealer van me wilde ontvangen :-/

origineel gepost door McLambo

Bedankt voor de tip! ik heb hem nu bij brezan gehaald, met korting (vaste klant) . Is ook SKF. kostte me 230. Mijn pa heeft hem vervangen. Kost me een chineesje:-)

toch altijd minder dan de 550 die de opel dealer van me wilde ontvangen :-/

Hallo,

Geen dank, ik heb mijn antwoord nog even aangepast met een Ebay-link, ze zijn nu al aardig goedkoper geworden.

Wel even op de bestelnummer letten, Opel/Vauxhall gebruikt in de latere Vectra's, namelijk andere stekkers!

Groetjes, Joche

kan ook met uitgebreide apparatuur van Bosch en Launch, etc. (zullen er vast meer zijn)

Sterker nog.

Het schijnt met een USB-OBD kabel ook te moeten kunnen icm OPcom op je eigen laptop.

Terug
Naar boven