• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra C1 Motorsteun (en)

jraaf

Post vaak
Ik heb de laatste tijd nog al veel fibratie in mijn Z1.9DTH blok en overweeg om de baksteun en de motorsteunen te vervangen.

Vec loopt prima maar heeft bij stationair best wel veel fibratie ten op zichte van vroeger. Blok loopt wel mooi rond. Op snelheid heb ik nergens last van maar bij 1500 toeren in de eerste of tweede versnelling is het net een Fendt.

Vraag, heeft dit te maken dat de motorsteunen en de bak steun hun beste tijd hebben gehad of is er iemand die nog een andere oorzaak kent?

Graag info voor dat ik die 3 steunen koop a 125 ex btw 't stuk :vertag De passagierszijde zou ik dan niet vervangen want die lijkt het prima te doen.

Baksteun is moeilijk in te schatten en de voor en achterste steun zou 'm denk ik wel goed doen daar het blok licht kantelt bij gas in de tweede en derde versnelling. Toch een kleine ' bonk' zegt ie dan.

Blok heeft er nu 250K op zitten sinds 180K een nieuw vliegwiel, hydrauliek en koppelingsplaten.

Wie weet hier iets over te zeggen?

Groet jraaf.

Terug
Naar boven