• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra doet raar

Hallo, mijn naam is Johan wij zijn in het bezit van een Vectra uit 1999, hij bevalt op zich goed t.ov. een ford Mondeo die we hiervoor hadden(de vectra heeft de zelfde cil.inhoud maar trekt beter op)

Ik heb alleen het volgende probleem:

In de zomer is de distibutieriem gebroken(een X18EX1 blok) ik heb daana een andere motor ingebouwd uit een Astra bj 2003 dit was een X18EX? meende ik, eerst liep de motor probleemloos.

probleem is dat ik 3 of 4 x moet starten als de motor koud is.

Als de motor op temp. is loopt de motor 2000 toeren.

Hopelijk kunnen en willen jullie me wat adviezen geven:cool:

Hallo Johan,

Welkom hier op het forum.

Vervelend voor je die problemen en ik wil wel advies geven maar motorisch heb ik er niet zoveel verstand van ,maar er zijn er hier genoeg die jou wel kunnen adviezeren en dat zal in de loop van de dag ook wel gebeuren.

Jan P.s laat eens wat foto`s zien van je Vec

Hallo Johan,

Welkom hier op het forum.

Vervelend voor je die problemen en ik wil wel advies geven maar motorisch heb ik er niet zoveel verstand van ,maar er zijn er hier genoeg die jou wel kunnen adviezeren en dat zal in de loop van de dag ook wel gebeuren.

Jan P.s laat eens wat foto`s zien van je Vec

je hebt er waarschijnlijk gewoon weer een X18XE1 in dus dat is het probleem niet

maar heb je de motor al uit laten lezen?

mogelijke storingen kunnen zijn dat je LMM defect is, je gasklephuis verstopt is, of een ander sensortje niet werkt zoals het moet maar dat is zo moeilijk te zeggen

je hebt er waarschijnlijk gewoon weer een X18XE1 in dus dat is het probleem niet

maar heb je de motor al uit laten lezen?

mogelijke storingen kunnen zijn dat je LMM defect is, je gasklephuis verstopt is, of een ander sensortje niet werkt zoals het moet maar dat is zo moeilijk te zeggen

Heb de motor uit laten lezen bij de Opelgarage maar daar konden ze niet zo veel mee, werd er gezegd.

Ik heb van een kennis begrepen dat de opel-garage in Gorredijk wel ok is, zal hem daar dan ook heen brengen en uit laten lezen.

Hopelijk kunnen zij het wel voor elkaar krijgen.

Motor is inderdaad een Z18XE1, motortje heeft wel behoorlijk pit:)

Heb de motor uit laten lezen bij de Opelgarage maar daar konden ze niet zo veel mee, werd er gezegd.

Ik heb van een kennis begrepen dat de opel-garage in Gorredijk wel ok is, zal hem daar dan ook heen brengen en uit laten lezen.

oowww ... je woont in friesland?

als je geen bezwaar hebt tegen een stukkie rijden dan zou ik eens in Marrum kijken bij Dr Stellema (ook wel Dr vec genoemd) ;) die heeft ook HEEL wat kennis van zaken

oowww ... je woont in friesland?

als je geen bezwaar hebt tegen een stukkie rijden dan zou ik eens in Marrum kijken bij Dr Stellema (ook wel Dr vec genoemd) ;) die heeft ook HEEL wat kennis van zaken

origineel gepost door Johan41

OF het is een X18XE1, of het is een Z18XE / Z18XEL.

1.8 motor na 2000 is de Z18XE / Z18XEL

daarvoor hadden we de X18XE1

De motoren schelen puur mechanisch bijna niks, en kunnen onderling prima uitgewisseld worden.

Zit je toevallig niet in de buurt van iemand met een Op-Com..

willem

Terug
Naar boven