• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra een slechte auto?

EGR klopt.

zwak punt.

maarrrrrrrrr king:

als je de egr klep goed schoon maakt en je rijdt vervolgens naar EDS in Marl

dan schakelen ze de ERG klep zo voor je uit in de software.

Verder krijg je er dan nog een bonk vermogen en een bult met koppel bij ook :jerry

Er rijden hier verschillende cdti's rond die gechipt zijn bij EDS.

En vermogens toenames van meer dan 60 pk zijn al gemeld met enkel de chip aan te passen :wors

@sw_reijnders wrote:EGR klopt.

zwak punt.

maarrrrrrrrr king:

als je de egr klep goed schoon maakt en je rijdt vervolgens naar EDS in Marl

dan schakelen ze de ERG klep zo voor je uit in de software.

Verder krijg je er dan nog een bonk vermogen en een bult met koppel bij ook :jerry

Er rijden hier verschillende cdti's rond die gechipt zijn bij EDS.

En vermogens toenames van meer dan 60 pk zijn al gemeld met enkel de chip aan te passen :wors

Ik ben geen voorstander van tunen, bovendien ruil ik hem volgend jaar in (ga de Astra GTC kopen)en de dealers zijn niet zo gecharmeerd van getunde auto's

Ben inmidels aan mijn tweede GTS C toe. Eerst een 2.2DTI uit 2003 gehad, 3 jaar mee gereden tot dik 175.000 kilometer. Het enigste wat stuk ging was een kabeltje van de remblok slijtage indicatie a €14,-

Deze heb ik nu ook al weer 2 jaar, naast de schade ( waar de Vec niets aan kon doen ) Alleen de Dynamo ( diodes voor een paar tientjes vevangen ) en een kabel van de ABS sensor stuk gehad ( Kabel uit de sloop gehaald voor €15 ) De ABS sensor wilde de garage vervangen voor €350,- maar mijn gevoel vertelde me dat het niet de sensor was maar de kabel, mijn gevoel was juist. Dus flink wat geld kunnen uitsparen.. Deze Vec heeft inmiddels 150.000 gelopen en is een CDTI met 120 PK maar gechipt naar 150PK. Trekt en loopt als een dolle. Vorig jaar in Duitsland 235 aangetikt. TomTom gaf toen 225 aan en moest afremmen toen..

Al met al kan ik je de Vectra C van harte aanbevelen, mits goed onderhouden maar dat spreekt voor zich uiteraard.

Hoi,

Dit is mijn 2de vectra c1. (eerst 2.2 direct en nu 3.2 V6) en tot nu aan toen weinig problemen gehad.

Prijs is ook wel redelijk maar is inderdaad wel sterk afhankelijk of het een sedan of een GTS is en de de staat en de opties van de auto.

Grt,

Koos

@sw_reijnders wrote:Verder weet ik niet hoeveel km je er per jaar mee denkt te gaan rijden.

Maar tegenwoordig ligt het omslagpunt van benzine naar diesel al rond de 15k à 20k km per jaar

De 1.9 cdti's zijn wat dat betreft ook erg goede motoren en zijn met een chippie werkelijk BERE sterk.

Zelfs nog lager, het ligt er maar net aan met wat je het vergelijkt.

Het omslagpunt ligt al bij de 10-12k per jaar als je vergelijkt tussen een 1.9CDTi Diesel en 2.2 16v Benzine Vectra. Dit komt door het grote verschil in verbruik. De 1.9 is behoorlijk zuinig en de 2.2 niet bepaald, waardoor je eerder het kantelpunt bereikt.

Voor mijzelf was dit vervolgens een makkelijke keuze, zeker in combinatie met de chip-mogelijkheid.

Het is voor mij een genot om te tanken, slechts 1x in de zoveel tijd en het kost (relatief) weinig.

Ben inmidels aan mijn tweede GTS C toe. Eerst een 2.2DTI uit 2003 gehad, 3 jaar mee gereden tot dik 175.000 kilometer. Het enigste wat stuk ging was een kabeltje van de remblok slijtage indicatie a €14,-

Deze heb ik nu ook al weer 2 jaar, naast de schade ( waar de Vec niets aan kon doen ) Alleen de Dynamo ( diodes voor een paar tientjes vevangen ) en een kabel van de ABS sensor stuk gehad ( Kabel uit de sloop gehaald voor €15 ) De ABS sensor wilde de garage vervangen voor €350,- maar mijn gevoel vertelde me dat het niet de sensor was maar de kabel, mijn gevoel was juist. Dus flink wat geld kunnen uitsparen.. Deze Vec heeft inmiddels 150.000 gelopen en is een CDTI met 120 PK maar gechipt naar 150PK. Trekt en loopt als een dolle. Vorig jaar in Duitsland 235 aangetikt. TomTom gaf toen 225 aan en moest afremmen toen..

Al met al kan ik je de Vectra C van harte aanbevelen, mits goed onderhouden maar dat spreekt voor zich uiteraard.

al 70000 kilometer gereden in 18maand (cdti 120pk)

Geen problemen.

Alleen tuitje verstopt van de airco condens, wat gevolg had van water in de auto maar zelf eenvoudig opgelost.

Hoi,

Dit is mijn 2de vectra c1. (eerst 2.2 direct en nu 3.2 V6) en tot nu aan toen weinig problemen gehad.

Prijs is ook wel redelijk maar is inderdaad wel sterk afhankelijk of het een sedan of een GTS is en de de staat en de opties van de auto.

Grt,

Koos

@sw_reijnders wrote:Verder weet ik niet hoeveel km je er per jaar mee denkt te gaan rijden.

Maar tegenwoordig ligt het omslagpunt van benzine naar diesel al rond de 15k à 20k km per jaar

De 1.9 cdti's zijn wat dat betreft ook erg goede motoren en zijn met een chippie werkelijk BERE sterk.

Zelfs nog lager, het ligt er maar net aan met wat je het vergelijkt.

Het omslagpunt ligt al bij de 10-12k per jaar als je vergelijkt tussen een 1.9CDTi Diesel en 2.2 16v Benzine Vectra. Dit komt door het grote verschil in verbruik. De 1.9 is behoorlijk zuinig en de 2.2 niet bepaald, waardoor je eerder het kantelpunt bereikt.

Voor mijzelf was dit vervolgens een makkelijke keuze, zeker in combinatie met de chip-mogelijkheid.

Het is voor mij een genot om te tanken, slechts 1x in de zoveel tijd en het kost (relatief) weinig.

al 70000 kilometer gereden in 18maand (cdti 120pk)

Geen problemen.

Alleen tuitje verstopt van de airco condens, wat gevolg had van water in de auto maar zelf eenvoudig opgelost.

Terug
Naar boven