• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra GTS 2003 2.2Dti EGR eruit?

foto uplaoden bij foto bucket dan als je op de foto gaat staan zonder klikken staan er 4 regels tekst,

dan kies je de gene die met begint.
[IMG]http://i826.photobucket.com/albums/zz188/Erwin1987/Opel_Logo_1910.png
dan krijg je deze link.
zonder spaties word de bovenstaande link de onderstaande foto:
Opel_Logo_1910.png

als je er niet uit komt vraag maar

Erwin

Komop hé, er zit nog wel verschil tussen het voorbeeld van een plaatje, en het voorbeeld van een POSTER! Dit is een beetje topic vervuiling Erwin.

[rquote=1883061&tid=143846&author=GtsAlmere]Dat is ook weer zoiets, deze EGR klep kost het goedkoopst rond de 300 euro terwijl de 1.9 motor zijn EGRklep de helft hiervan kost.[/rquote]

De EGR klep van een 1.9 8v en 1.9 16v is al heel anders, laat staan die van de 2.2

Je hebt gewoon een zware motor, daar horen grotere (duurdere) onderdelen bij. Daarnaast weegt misschien ook mee hoeveel 1.9's er rondrijden in verhouding met 2.2's

Komop hé, er zit nog wel verschil tussen het voorbeeld van een plaatje, en het voorbeeld van een POSTER! Dit is een beetje topic vervuiling Erwin.

[rquote=1883061&tid=143846&author=GtsAlmere]Dat is ook weer zoiets, deze EGR klep kost het goedkoopst rond de 300 euro terwijl de 1.9 motor zijn EGRklep de helft hiervan kost.[/rquote]

De EGR klep van een 1.9 8v en 1.9 16v is al heel anders, laat staan die van de 2.2

Je hebt gewoon een zware motor, daar horen grotere (duurdere) onderdelen bij. Daarnaast weegt misschien ook mee hoeveel 1.9's er rondrijden in verhouding met 2.2's

dan had je het zelf moeten doen, heb gewoon de eerste foto genomen op mijn account !

Erwin

edit* volgens mij heb ik ook geen kleinere.

dan had je het zelf moeten doen, heb gewoon de eerste foto genomen op mijn account !

Erwin

edit* volgens mij heb ik ook geen kleinere.

[rquote=1883064&tid=143846&author=GtsAlmere]Een berichtje van ATM tunning:

voor de 1.9 CDTI is wel een chiptuning beschikbaar. Deze kan middels OBD-systeem geprogrammeert worden.

Vraag: weet iemand van OBD-systeem is? is dat de boordcomputer van de auto?

[/rquote]

Je kunt beter stoppen met het vergelijken van een Y22DTR met een Z19DT(H), want dat is echt een wereld van verschil.

Wil je echt fatsoenlijk advies over jouw motor, moet je eens contact opnemen met EDS Fahrzeugtechnik in duitsland.

Als zij het niet doen, kun je het beter uit je hoofd zetten want dan doet niemand het.

OBD is een gestandaardiseerde stekker die bij de vectra c onder de asbak zit voor o.a. storings diagnose en software programmatie.

Met Opcom kun je daar al wat leuke dingetjes redelijk veilig mee doen.

Opel sluit daar zelf zn TECH2 op aan en OBD tuners programmeren de ECU via die poort.

voor de 1.9 CDTI is wel een chiptuning beschikbaar. Deze kan middels OBD-systeem geprogrammeert worden.

[/rquote]

Je kunt beter stoppen met het vergelijken van een Y22DTR met een Z19DT(H), want dat is echt een wereld van verschil.

Wil je echt fatsoenlijk advies over jouw motor, moet je eens contact opnemen met EDS Fahrzeugtechnik in duitsland.

Als zij het niet doen, kun je het beter uit je hoofd zetten want dan doet niemand het.

OBD is een gestandaardiseerde stekker die bij de vectra c onder de asbak zit voor o.a. storings diagnose en software programmatie.

Opel sluit daar zelf zn TECH2 op aan en OBD tuners programmeren de ECU via die poort.

[rquote=1883115&tid=143846&author=Erwin1987]dan had je het zelf moeten doen, heb gewoon de eerste foto genomen op mijn account !Erwin

edit* volgens mij heb ik ook geen kleinere.[/rquote]

Haha, nouja je post in ieder geval mooie plaatjes :P

[rquote=1883115&tid=143846&author=Erwin1987]dan had je het zelf moeten doen, heb gewoon de eerste foto genomen op mijn account !Erwin

edit* volgens mij heb ik ook geen kleinere.[/rquote]

Haha, nouja je post in ieder geval mooie plaatjes :P

[rquote=1883157&tid=143846&author=sw_reijnders][rquote=1883064&tid=143846&author=GtsAlmere]Een berichtje van ATM tunning:

[/rquote]

Opel sluit daar zelf zn TECH2 op aan en OBD tuners programmeren de ECU via die poort.[/rquote]

Stoppen? Ik ben gisteren en vandaag achter veel dingen gekomen dankzij aantal forumleden:kennis is macht!!!

De 1.9 Cdti is volgens mij een Fiat blok

[rquote=1883157&tid=143846&author=sw_reijnders][rquote=1883064&tid=143846&author=GtsAlmere]Een berichtje van ATM tunning:

[/rquote]

Opel sluit daar zelf zn TECH2 op aan en OBD tuners programmeren de ECU via die poort.[/rquote]

Stoppen? Ik ben gisteren en vandaag achter veel dingen gekomen dankzij aantal forumleden:kennis is macht!!!

De 1.9 Cdti is volgens mij een Fiat blok

[/rquote]

EDS kan wel deze motor tunen tot +/- 170pk, maar EGR uitschakelen gaat dan ook niet.

het is simpelweg niet mogenlijk deze uitschakelen.

Willem

Terug
Naar boven