• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

vectra in china

Hallo .

Ben de komende weeken voor mijn werk in china maar heb nog geen vectra gezien hier :cry

De insigma rijdt hier wel onder de naam Buick Regal rond.

Maar ik zou hier ook niet durven rijden met de vectra wat een chaos is het verkeer hier:o

Of je nu met zijn vijven op een driebaans weg naast elkaar rijd of rechts inhaald of spookrijd en de dubbele streep op de weg betrekend dat iets en wie er voorrang heeft geen flauw idee.

laat me wel rond rijden hier met de taxi dat kost echt drie keer niks hier .

Groeten vanuit Anyang China

nou viel spaß daar zou ik zeggen :P

Hoe lang zit je daar?

en ik zou daar ook ZEKER niet achter het stuur stappen bij dat rare volk daar

in de VS rijdt de insignia ook rond als de Buick Regal.

De vectra C heet daar overigens Saturn Aura.

Maar de Merknaam Saturn bestaat niet meer.

Daar is de stekker eruit getrokken door GM.

De Buick Regal zag ik in China in January 2008 al rond rijden, was hier in NL nog niet eens uit/bij de dealer.

Opel Corsa B zie je best veel in China, station en sedan uitvoering. 3 en 5 deurs niet. Chinezen zijn gek op sedans.

Al verscheidene keren in Hong Kong geweest, en daar 1x een Vectra B1 (sedan jawel) 2.5 V6 gezien, in een heel apparte licht groene kleur. Wel mooie kleur.

Hier in NL/eu niet heel vaak gezien eigenlijk.

Bijzonder appart. Hier is 't een doorsnee wagen, maar daar heb ik er echt maar 1 gezien, tussen de dikke Mercedessen en BMW's, Bentley's en Audi's die daar dik vertegenwoordigd zijn.

Ook nog is paar jaar terug op HK Island (North Point of Wan Chai geloof ik) een showroom met een groot Opel logo erop gezien, wat opzich gek is, want volgens Opel zit de agent/dealer in Kowloon of Ap Lei Chau..:hmmz

Maar reken maar dat je met een Opel een exclusieve wagen hebt in China :)

nou viel spaß daar zou ik zeggen :P

Hoe lang zit je daar?

en ik zou daar ook ZEKER niet achter het stuur stappen bij dat rare volk daar

in de VS rijdt de insignia ook rond als de Buick Regal.

Daar is de stekker eruit getrokken door GM.

De Buick Regal zag ik in China in January 2008 al rond rijden, was hier in NL nog niet eens uit/bij de dealer.

Opel Corsa B zie je best veel in China, station en sedan uitvoering. 3 en 5 deurs niet. Chinezen zijn gek op sedans.

Al verscheidene keren in Hong Kong geweest, en daar 1x een Vectra B1 (sedan jawel) 2.5 V6 gezien, in een heel apparte licht groene kleur. Wel mooie kleur.

Hier in NL/eu niet heel vaak gezien eigenlijk.

Bijzonder appart. Hier is 't een doorsnee wagen, maar daar heb ik er echt maar 1 gezien, tussen de dikke Mercedessen en BMW's, Bentley's en Audi's die daar dik vertegenwoordigd zijn.

Ook nog is paar jaar terug op HK Island (North Point of Wan Chai geloof ik) een showroom met een groot Opel logo erop gezien, wat opzich gek is, want volgens Opel zit de agent/dealer in Kowloon of Ap Lei Chau..:hmmz

Maar reken maar dat je met een Opel een exclusieve wagen hebt in China :)

[rquote=1883177&tid=143880&author=sw_reijnders]

Daar is de stekker eruit getrokken door GM.[/rquote]

Saturn Aura is een heel andere auto, hij staat alleen op het platform van de vectra c station en signum, dat is de lange bodem.

Datgene wat in de vs het dichts bij een vectra in de buurt komt is de Saturn L,dat is bijna een Vectra B.

used-2003-saturn-l200-sedan-6895-5803808-6-400.jpg

Deurpanelen, veel gelijkenis.

04-05_Saturn_L300_wagon.jpg

2001_saturn_l-series_4_dr_l200_sedan-pic-39839.jpeg

Daklijn.

2180404_107_full.jpg

En dit is vrijwel dezelfde v6 als de vectra v6

Maar dan nog zijn de verschillen enorm.

[rquote=1883177&tid=143880&author=sw_reijnders]

Daar is de stekker eruit getrokken door GM.[/rquote]

Saturn Aura is een heel andere auto, hij staat alleen op het platform van de vectra c station en signum, dat is de lange bodem.

Datgene wat in de vs het dichts bij een vectra in de buurt komt is de Saturn L,dat is bijna een Vectra B.

used-2003-saturn-l200-sedan-6895-5803808-6-400.jpg

Deurpanelen, veel gelijkenis.

04-05_Saturn_L300_wagon.jpg

2001_saturn_l-series_4_dr_l200_sedan-pic-39839.jpeg

Daklijn.

2180404_107_full.jpg

En dit is vrijwel dezelfde v6 als de vectra v6

Maar dan nog zijn de verschillen enorm.

ik noem de Aura qua uiterlijk meer een vectra dan een L-series hoor :P

Die is technisch misschien meer een vectra-b, maar ik vind het verder maar een gedrocht.

2010-saturn-aura.jpg

ik noem de Aura qua uiterlijk meer een vectra dan een L-series hoor :P

Die is technisch misschien meer een vectra-b, maar ik vind het verder maar een gedrocht.

2010-saturn-aura.jpg

Oww de aura is veel mooier, das nie minder waar, maar is ook wel flink groter dan een vectra, echt een sloep. Er zijn zelfs geruchten geweest dat hij als Omega naar Europa zou komen of zelfs als Opel Omega ontwikkeld is maar dat dat niet is doorgegaan. Wat daarvan waar is weet ik niet maar zou wel de Opel styling verklaren, want hij zit van voor tot achter qua design erg op een lijn met de Opels van die tijd zoals de Astra H en de Vectra C2

Oww de aura is veel mooier, das nie minder waar, maar is ook wel flink groter dan een vectra, echt een sloep. Er zijn zelfs geruchten geweest dat hij als Omega naar Europa zou komen of zelfs als Opel Omega ontwikkeld is maar dat dat niet is doorgegaan. Wat daarvan waar is weet ik niet maar zou wel de Opel styling verklaren, want hij zit van voor tot achter qua design erg op een lijn met de Opels van die tijd zoals de Astra H en de Vectra C2

die 3L V6 uit de L-series die je daar op de foto hebt gezet heeft overigens maar 180 pk ipv 211 zoals die in de Omega (en in de VS Cad. Catera) ligt.

Dit om toch wat verschil te maken met de duurdere Catera.

De Aura is overigens met een 3.6 V6 geleverd met 252 pk . . . ook leuk :D

al is de 2.8 turbo uit onze C natuurlijk leuker :angel

die 3L V6 uit de L-series die je daar op de foto hebt gezet heeft overigens maar 180 pk ipv 211 zoals die in de Omega (en in de VS Cad. Catera) ligt.

Dit om toch wat verschil te maken met de duurdere Catera.

De Aura is overigens met een 3.6 V6 geleverd met 252 pk . . . ook leuk :D

al is de 2.8 turbo uit onze C natuurlijk leuker :angel

Terug
Naar boven