• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra ongeluk

Dag mensen.

Na lange tijd weg geweest ben ik weer terug. Maar wel met slecht nieuws.

Mijn broertje heeft de Vectra in de prak gereden :(

p5250638.jpg

p5250630.jpg

p5250629.jpg

p5250627.jpg

p5250617.jpg

p5250614.jpg

Tegen een les auto van achter aangereden. DOM want we weten allemaal UIT de buurt een lesauto blijven.

Hij zit fout wat inhoud ik mag de schade zelf maken.

Wat is er allemaal kapot:

- koplampen

- bumper

- stuurbekrachtigingleiding

- bumperbalk

- voorfront

- motorkap

- radiator

- koelven

Dit is wat ik met het blote oog zie.

De verzekering kan niks doen dus aangegeven bij de rechtsbijstand. Ze hebben een expert gestuurd en die belde vandaag op met de mededeling dat hij wellicht totalloss wordt verklaard. Hij gaf wel toe dat de auto er heel netjes uitziet. Ik heb hem dus goed verzorgd.

Alsof dat de schade gaat maken.

Maar goed ik ben dus op onderdelen jacht. Ik heb al een orginele motorkap.

En heb ook 2 orginele xenon koplampen gekocht. Zit verder geen losse lampen of starters bij. Ik heb al after market xenon erin zitten. Maar de grote vraag is hoe krijg ik mijn set er in? Er zit een raar rond stekkertje bij die onderin de koplamp verdwijnt. Moet ik nu echt de orginele lampen en starters kopen. Zo ja dan doe ik ze weer weg. Wil niet klauwen met geld aan lampen uitgeven.

Iemand die mij kan helpen?

Aii, dat ziet er niet best uit...

Is het carros nog wel recht? Het kan verraderlijk krom zijn..... Misschien dat eerst goed laten checken voordat je 'm weer gaat opbouwen?

En, in hoeverre kan de verzekering van je broertje iets betekenen? Als hij schade maakt aan andermans eigendom is hij daar toch voor verzekerd?

hmmm kut dattie in de prak zit.

maar repareren is die nog zeker!!!

Wat die koplampen betreft . . . de lamp die daarin moet is D2S en dus geen H7 (als je die toevallig hebt)

Ik heb ook die xenon koplampen kaal en heb op ebay een Pilot Pro setje gekocht voor . . . jawel 80 euro nieuw king:

Tuurlijk zijn het imitatie pilots . . . maar die komen gewoon uit de pilot fabriek gemaakt van dezelfde tekeningen ;).

wat ik je ook eventueel kan adviseren . . . koop een hele vec uit engeland in dezelfde kleur als die van jou.

Complete auto's gaan daar weg voor tussen de 500 en 700 pond :vertag

en dan te bedenken dat de pond op dit moment ong. €1,05 is ;)

je haalt dan gewoon de onderdelen af die je nodig hebt en waar je winst op kan maken en de rest verkoop je weer aan de sloper.

En zolang je de auto niet in NL op kenteken zet . . . hoef je ook geen belasting of BPM te betalen he ;)

origineel gepost door DarkNL08

Is het carros nog wel recht? Het kan verraderlijk krom zijn..... Misschien dat eerst goed laten checken voordat je 'm weer gaat opbouwen?

En, in hoeverre kan de verzekering van je broertje iets betekenen? Als hij schade maakt aan andermans eigendom is hij daar toch voor verzekerd?

hij staat nu bij de garage ik denk dat ik er vandaag langs ga. Ik hoop voor hem dat de rest recht is.

Voor mijn schade kan de verzekering niets betekenen de schade van de tegenpartij wordt gewoon vergoed.

origineel gepost door sw_reijnders

hmmm kut dattie in de prak zit.

maar repareren is die nog zeker!!!

Wat die koplampen betreft . . . de lamp die daarin moet is D2S en dus geen H7 (als je die toevallig hebt)

Ik heb ook die xenon koplampen kaal en heb op ebay een Pilot Pro setje gekocht voor . . . jawel 80 euro nieuw king:

Tuurlijk zijn het imitatie pilots . . . maar die komen gewoon uit de pilot fabriek gemaakt van dezelfde tekeningen ;).

wat ik je ook eventueel kan adviseren . . . koop een hele vec uit engeland in dezelfde kleur als die van jou.

Complete auto's gaan daar weg voor tussen de 500 en 700 pond :vertag

en dan te bedenken dat de pond op dit moment ong. €1,05 is ;)

je haalt dan gewoon de onderdelen af die je nodig hebt en waar je winst op kan maken en de rest verkoop je weer aan de sloper.

En zolang je de auto niet in NL op kenteken zet . . . hoef je ook geen belasting of BPM te betalen he ;)

oke ik moet dus een aftermarkte D2S hebben. Ik zal eens kijken. Zolang hij recht is laat ik het maken. En als hij gemaakt is sla ik eerst mijn broertje in elkaar zodat hij weet wat er gaat gebeuren als het nog een keer gebeurd.

origineel gepost door Master

hij staat nu bij de garage ik denk dat ik er vandaag langs ga. Ik hoop voor hem dat de rest recht is.

Voor mijn schade kan de verzekering niets betekenen de schade van de tegenpartij wordt gewoon vergoed.

Ik ben juridisch niet sterk, maar ben jij - in principe - niet ook zijn tegenpartij?

origineel gepost door Master

Ik ben juridisch niet sterk, maar ben jij - in principe - niet ook zijn tegenpartij?

klopt ik ben ook de tegenpartij maar ik ben ook degene die haar heeft aangereden. van achter dus. En in dit kikkerland zit je sowieso fout ook al heb je gelijk

Ok, ik snap je hoor.. Maar wil er nog ff op in gaan :jerry

Jij bent toch niet de bestuurder geweest? En heeft jouw broer gewoon aan 2 partijen verzekerwerk? Dit zal wel niet zo werken als je de auto met toestemming hebt meegegeven... :(

edit: Én inderdaad natuurlijk van achter = altijd fout...

Ok, ik snap je hoor.. Maar wil er nog ff op in gaan :jerry

Jij bent toch niet de bestuurder geweest? En heeft jouw broer gewoon aan 2 partijen verzekerwerk? Dit zal wel niet zo werken als je de auto met toestemming hebt meegegeven... :(

haha ondanks de schade blijf ik wel lachen. Auto is van mij maar staat op zijn naam. Dus op papier is het niet mijn auto.

Ik ben niet de bestuurder geweest klopt. Als de auto op mijn naam stond dan had zijn verzekering allebei de schade's kunnen dekken. Maar helaas. Mijn schade zal ik zelf moeten betalen de andere wordt vergoed.

Ah, kijk inderdaad! Bedankt voor de opheldering, wellicht hebben anderen en wat aan..

Succes met het opknappen!!!king:

edit: Én inderdaad natuurlijk van achter = altijd fout... [/quote]

"van achter altijd fout"

Daar ben ik het niet mee eens, heb zelf ooit iemand van achter aangereden die ineens voor mij de weg opdraaide en zij draaide op voor de schade.

Jan

origineel gepost door janneman vectra c

"van achter altijd fout"

Daar ben ik het niet mee eens, heb zelf ooit iemand van achter aangereden die ineens voor mij de weg opdraaide en zij draaide op voor de schade.

Jan [/quote]

Dan zit je nog in het kruisingsvlak. Buiten de bebouwde kom was het dacht ik 25m van de kruising en binnen de kom iets van 15m van de kruising.

Wow dit is echt mooi kloten.... mare... ik neem aan dat je je broertje de schade laat dokken naar jou toe... bedoel dan de schade die HIJ heeft veroorzaakt? Als mijn broer mijn auto meeneemt en hij rijd hem in de prak dan zorg ik er echt wel voor dat hij mij betaald, of die nu of zijn naam staat of op mijn eigen naam...

HOE kun jij fout zitten als jij ten eerste niet hebt gereden, en de auto ook niet op jou naam staat?

Snap het zowiezo niet in dit land, als iemand anders brokken maakt met jou auto dan ben jij verantwoordelijk maar als je achterlicht kapot is dan is de bestuurder verantwoordelijk :swear

Terug
Naar boven