• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra V6 Turbo

@Klopper wrote:Dat is nog wel te doen wat betreft plaatwerk :) dit is meer de richting die ik op wil als 4WD te moeilijk wordt :)

dit is vele malen meer werk dan 4x4. ;)

met 4x4 zit je puur met een paar steuntjes die je pas moet maken maar aan de body hoeft weinig tot niks veranderd te worden

(ervanuitgaande dat je een 4x4 body heb, anders tunnel aanpassen)

bij rwd moet het hele schutboard wijken en daarvoor ook de verwarming e.d. verlegd worden

tevens zit je dam met de aandrijfas die op maat gemaakt moet worden en het a-diff zal ook verbouwd moeten worden ;)

kwa twin-turbo is het met een rwd inderdaad wel makkelijker ;)

is hier waarschijnlijk een r25 of r28 versnellingsbak gebruikt uit de omega

Zit er nu maar aan te denken om het gewoon in fases te doen ipv alles in 1 keer... Eerste tijd nog even een standaard bak eraan en FWD, en naar verloop van tijd over op een 4WD of RWD... Turbo zal al wel een optie zijn :P

Motor (Y32SE) heb ik al gevonden... Misschien dinsdag even halen... Deze reviseren en daarna de auto + versnellingsbak opzoeken :)

Zijn er wat betreft koppeling ook nog beperkingen. Bepaalde koppeling bij een bepaalde bak, of is dit vrij uit te wisselen? Niet dat ik straks een dure sportkoppeling heb en een bak die er niet op past :P

Stel; ik ga over van een Calibra C20NE naar de Y32SE + F25-bak... Kan ik dan vrijwel alles gebruiken zoals het bij de C20NE zat wat betreft de steunen en assen? Of kan ik beter voor een C20XE gaan ivm brandstofpomp en al dat soort dingen? En daarbij dezelfde vraag; hoe zit het met de assen en steunen?

Steunen van een V6 nodig.

Bak van een V6 nodig.

Pook V6 nodig

alle Calibra benzine pompen zijn voor Hogedruk.

Uitlaat systeem V6 nodig

Etc etc..

Zijn er inderdaad nog wel, alleen vraag ik me vaak af wat de staat van de auto nog is... Snellere auto's worden vaker afgetrapt en worden er qua onderstel ook niet beter van...

De ECU en kabelboom, zijn die ook specifiek voor de Y32SE? Of ook uitwisselbaar net zoals de X14XE en X16XE dat zijn?

Je gebruikt alleen Y32SE onderblok en koppen. Aanbouwdelen zet je gewoon over. Ecu blijft dus standaard.

@Klopper wrote:Kortom: kan het beste op zoek naar een Calibra met een 2.5 V6?

dit is kwa aanbouwdelen e.d. inderdaad het makkelijkste omdat je dan gewoon het onderblok en koppen erin kan knopen

je zal dan alleen voor 4x4 de bodemplaat van een "turbo" over moeten lassen en een andere versn bak en onderstel (achterbrug,assen,subframe) ergens op zien te vissen ;)

Y32SE die ik op het oog had gaat niet door :( prijs was belachelijk hoog...

Eerste tijd dan nog maar een FWD totdat ik 4x4 parts tegen het lijf loopt...

Maar de ECU en kabelboom kan ik dus laten zitten als ik de aanbouwdelen en sensoren over zet? Of als deze toevallig hetzelfde zijn...

Ik denk trouwens dat ik mijn plan bij ga stellen naar een Vectra B CDX ipv een Calibra. Dus komt het meer in de richting van een Wimmert :P

De motor wil ik het liefst nog op een Y32SE houden, maar sta ook open voor de Y30SE, zolang het maar een SE is.

Is bij de Vectra eigenlijk precies hetzelfde verhaal als bij de Calibra, dat de motor zonder aanpassingen over te zetten is? En wat voor prijs kan ik ongeveer gaan denken bij een motor die 200k heeft gedraaid?

Als ik het spul allemaal op kenteken wil hebben zijn toch ook de papieren van de originele auto (waar de 3.0 of 3.2 uit komt) nodig? Lijkt me dat de meeste verkopers die niet hebben...

dacht vraagprijs rond de 1400

Ik kan je melden, een Gebruikte motor GOED opknappen is al duurder...

Willem

haha, Was er wel in geintreseerd, als die groene niks had geweest...

vind het een nette kar zo op MP

willem

Terug
Naar boven