• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra weer TOP!!!!

Klopt het dat ze met de stuurhoek sensor ook je stuur recht kunnen zetten, na bv uitlijnen..

Dit schijnt bij electronische stuurbekrachtiging te kunnen.. begin van deze PDF...

Ben benieuwd.:hmmz

Bij aankoop auto zijn de voorbanden vervangen en de auto uitgelijnd ..

Bij vertrek garage (V.O.D) viel mij gelijk op dat het stuur scheef stond ...als ik rechtuit reed.

Dit is een beetje rommelig verlopen, de auto weer brengen en toen ik hem weer terug kreeg stond het stuur de andere kant scheef... slordig dus... :hmmz

Na de 3e keer was het goed stuur netjes recht.:wors

Maar ik had 1 jr garantie...en net voor het einde garantie zonder aanleiding...niets geraakt dus ?? opeens stond het stuur weer scheef naar rechts...:wtf

Dit is weer verholpen en keurig recht...en nu wat later de fout meldingen.

Ik zag via google dat de sensor kunt kalibreren... en stuur recht zetten...

Als het zo kan was het probleem dus al in de garantie aanwezig...want waarom staat opeens zo maar je stuur scheef...moet je toch vaak wel wat aan de auto gedaan hebben of iets geraakt met voorwiel..

Dan zal ik toch eens gaan praten want zo'n sensor vervangen kost toch bijna 700,- euro.

Dan zou je denken er waren al problemen met die sensor....

Ps is er eigenlijk iemand op het forum aanwezig die bij een Opel dealer werkt..??

En die meer info weet?

Ik zou natuurlijk zijn naam niet noemen bij een dealer.... puur voor mijn info..:wors

Je kunt de stuurhoeksensor kalibreren,maar als deze defect is zal dit niet lukken,stuur scheef kan ook een oorzaak zijn van de achterwielophanging.

Gr. Gts32v6

Je kunt de stuurhoeksensor kalibreren,maar als deze defect is zal dit niet lukken,stuur scheef kan ook een oorzaak zijn van de achterwielophanging.

Gr. Gts32v6

Toch wel vreemd dat het stuur zo vaak recht gezet moest worden, ik koppel dit nu toch een beetje aan die stuurhoek sesor...

en zeker toen het stuur zonder ...enige aanleiding weer scheef stond..

was garantie en ik dacht dat dit allen bij uitlijnen rechtgezet kon worden met se stangen te stellen en stuur in recht stand vast gezet met staaf op voorstoel.

Maar hoe kan dat stuur scheef staan als er wat met achterwielen is??

Dus auto reed met losse handen gewoon recht door, maar alleen het stuur stond ong een cm naar rechts op een rechte weg.

Ik wacht nog een foutmelding af dan laat ik hem uitlezen...

Toch wel vreemd dat het stuur zo vaak recht gezet moest worden, ik koppel dit nu toch een beetje aan die stuurhoek sesor...

en zeker toen het stuur zonder ...enige aanleiding weer scheef stond..

was garantie en ik dacht dat dit allen bij uitlijnen rechtgezet kon worden met se stangen te stellen en stuur in recht stand vast gezet met staaf op voorstoel.

Maar hoe kan dat stuur scheef staan als er wat met achterwielen is??

Dus auto reed met losse handen gewoon recht door, maar alleen het stuur stond ong een cm naar rechts op een rechte weg.

Ik wacht nog een foutmelding af dan laat ik hem uitlezen...

[rquote=1889871&tid=144414&author=aapje1963] (dit zag ik ook op tis2000, 2005 modellen ook de signum niet)

[/rquote]

Wat is tis2000 ??

[rquote=1889871&tid=144414&author=aapje1963] (dit zag ik ook op tis2000, 2005 modellen ook de signum niet)

[/rquote]

Wat is tis2000 ??

De Opeldealer heeft:

TIS2000 - het onderhoudsplannen en technische tekeneningen programma

EPC - Electronic Parts Catalogue

Tech2 - Diagnose computer met alle toeters en bellen om de auto volledig door te lichten en te programmeren.

En wij thuis hebben (enkelingen nagelaten :P) Opcom.

Leuk setje om thuis mee te prullen, daarmee kom je een heel end, maar lang niet zo uitgebreid als Tech2

De Opeldealer heeft:

TIS2000 - het onderhoudsplannen en technische tekeneningen programma

EPC - Electronic Parts Catalogue

Tech2 - Diagnose computer met alle toeters en bellen om de auto volledig door te lichten en te programmeren.

En wij thuis hebben (enkelingen nagelaten :P) Opcom.

Leuk setje om thuis mee te prullen, daarmee kom je een heel end, maar lang niet zo uitgebreid als Tech2

EPC en Tis2000 staan allebei in dl :D

Tech 2 wacht ik nog ff mee.

Nog bedankt voor de info sw_reijnders en aapje1963 :wors

Veel succes met de stuurinrichting, heb hier geen kaas van gegeten

EPC en Tis2000 staan allebei in dl :D

Tech 2 wacht ik nog ff mee.

Nog bedankt voor de info sw_reijnders en aapje1963 :wors

Veel succes met de stuurinrichting, heb hier geen kaas van gegeten

Ik had het laatst ook. Opnieuw starten en het was over. Niet meer gebeurd sindsdien. Schrok me rot. Nu 3 maanden geleden ofzo.

Ik had het laatst ook. Opnieuw starten en het was over. Niet meer gebeurd sindsdien. Schrok me rot. Nu 3 maanden geleden ofzo.

Klopt opnieuw starten,..

Melding is een stuur met uitroepteken en TC lampje blijft branden... en geen heel zwaar stuur .....LOL

Ik heb het een tijd geleden alweer 2x achter elkaar gehad een tijd niet en gister opeens ......weer.

Klopt opnieuw starten,..

Melding is een stuur met uitroepteken en TC lampje blijft branden... en geen heel zwaar stuur .....LOL

Ik heb het een tijd geleden alweer 2x achter elkaar gehad een tijd niet en gister opeens ......weer.

Hoi,

Dit herken ik ook. Vectra ruim 2 maanden in bezit en 2 keer last van gehad.

En ook, stoppen, opnieuw starten en ....... weg.

Ik ben iig benieuwd of er hier iemand is die er iets over weet. Ik heb nu nog garantie:vertag

Gr. Marcel

Terug
Naar boven