• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra weer TOP!!!!

Hoi,

Dit herken ik ook. Vectra ruim 2 maanden in bezit en 2 keer last van gehad.

En ook, stoppen, opnieuw starten en ....... weg.

Ik ben iig benieuwd of er hier iemand is die er iets over weet. Ik heb nu nog garantie:vertag

Gr. Marcel

[rquote=1890686&tid=144414&author=marcel20]Hoi,

Ik ben iig benieuwd of er hier iemand is die er iets over weet. Ik heb nu nog garantie:vertag

Gr. Marcel[/rquote]

De stuurhoeksensor kan ook wel eens problemen geven.

Hierdoor kan je stuurbekrachtiging ook in de fout gaan.

Laat eens de CIM uitlezen op storingscodes.

Als het zelf moet betalen een reparatie van bijna 700,00 euro

dus ....gebruik je garantie

is het officieel opel garantie?

We horen als het garantie is graag wat het was...

[rquote=1890686&tid=144414&author=marcel20]Hoi,

Gr. Marcel[/rquote]

We horen als het garantie is graag wat het was...

[rquote=1890691&tid=144414&author=aapje1963][rquote=1890686&tid=144414&author=marcel20]Hoi,

Gr. Marcel[/rquote]

We horen als het garantie is graag wat het was...[/rquote]

Je bedoelt dus met CIM uitlezen, naar de dealer gaan?

[rquote=1890691&tid=144414&author=aapje1963][rquote=1890686&tid=144414&author=marcel20]Hoi,

Gr. Marcel[/rquote]

We horen als het garantie is graag wat het was...[/rquote]

Je bedoelt dus met CIM uitlezen, naar de dealer gaan?

Waar zit die stuurhoek sensor eigenlijk bij een vectra GTS van 2005

Ik heb geen idee, het is een dure reparatie maar is de sensor zo duur of moet er zoveel uur aan gewerkt worden?

Waar zit die stuurhoek sensor eigenlijk bij een vectra GTS van 2005

Ik heb geen idee, het is een dure reparatie maar is de sensor zo duur of moet er zoveel uur aan gewerkt worden?

Wordt nu toch irritant

Weekend al een foutmelding

Stuur met uitroepteken in toerenteller display en tc lampje en geen stuurbekrachtiging.. contact uit en aan alles OK soms moet dit 2 x ..contact aan en uit..

Vanochtend toen in naar een arts moest weer pffff

Na behandeling arts weer...toen wel een paar keer contact aan en uit...en werken

Gelijk naar Opel dealer gereden, maar konden de foutmelding niet goed opsporen????:o

Dacht dat die fout-codes opslaan handig was, waarom komt er in de boordcomputer geen tijd en datum te staan.. dat lijkt mij handiger opsporen...

Waren meerdere foutmeldingen (Vreemd auto rijd goed)??, een probleem kan verschillende meldingen geven zei de monteur?

en ...de monteur kwam er niet echt uit , de boel gereset en als ik nu weer een/de foutmelding heb gelijk komen?

Begin een beetje moedeloos te worden.

Lekker die elektronica

Weet iemand wat voor stuurbekrachtiging de vec heeft... 2.2DGI (Z22YH) 2005

EPS

EHPS

???

Wordt nu toch irritant

Weekend al een foutmelding

Stuur met uitroepteken in toerenteller display en tc lampje en geen stuurbekrachtiging.. contact uit en aan alles OK soms moet dit 2 x ..contact aan en uit..

Vanochtend toen in naar een arts moest weer pffff

Na behandeling arts weer...toen wel een paar keer contact aan en uit...en werken

Gelijk naar Opel dealer gereden, maar konden de foutmelding niet goed opsporen????:o

Dacht dat die fout-codes opslaan handig was, waarom komt er in de boordcomputer geen tijd en datum te staan.. dat lijkt mij handiger opsporen...

Waren meerdere foutmeldingen (Vreemd auto rijd goed)??, een probleem kan verschillende meldingen geven zei de monteur?

en ...de monteur kwam er niet echt uit , de boel gereset en als ik nu weer een/de foutmelding heb gelijk komen?

Begin een beetje moedeloos te worden.

Lekker die elektronica

Weet iemand wat voor stuurbekrachtiging de vec heeft... 2.2DGI (Z22YH) 2005

EPS

EHPS

???

heb je al die adviezen al toegepast?

olie gepeild(je weet maar nooit)

alle electronica aanzetten en dan sturen.

vervolgens zonder electronica.

accupolen vast?

heb je al die adviezen al toegepast?

olie gepeild(je weet maar nooit)

alle electronica aanzetten en dan sturen.

vervolgens zonder electronica.

accupolen vast?

excuus voor event taalfouten ik ben aan de nek geholpen vanmiddag en zie wat dubbel en .....pijnlijk

Ik ben invalide aan de rug/nek dus bij het olie bijvullen kan ik niet komen...moet binnen scherm eruit of bumper los.

En ik sta altijd voor de deur eigen invalide plek dus lekkage zou ik op de grond moeten kunnen zien... lijkt mij, en als er te weinig olie in zit zou het toch niet verholpen worden met contact uit en weer aan?

En waarom gaat/blijft dan ook het TC lampje branden?

En volgens chef werkplaats zit er bij dit model/jaartal vectra geen sensor meer in reservoir ...dan stopt de pomp geween....uit veiligheid... maar dan zou hij het niet meer gaan doen met contact uit en aan...lijkt mij..

Zag dit ook op de tis2000..

Als de auto eenmaal loopt met stuurbekrachtiging kan ik sturen wat ik wil...dan komt de melding niet ...

Met alle dingen aan moet ik dan nog ff (wel onderweg gedaan en dan flink sturen geheel rechts snel naar links met irco en licht radio aan geen fout!, ik start wel altijd met airco op auto end... en nooit moeite met starten ook niet als de auto 3 weken stil staat....

Het is ook niet iedere keer....elke koude start of andere start, het is een wisselvallig ding.

Accu polen zijn vast. heb ze niet losgemaakt...bang dat ik dan weer alles moet programmeren...

Vreemde is ik had vandaag 30 km gereden, naar een arts, ik was te vroeg...een kwartier in de auto gezeten..

Denk voor het uitstappen doe het contact ff aan (als het tc lampje niet uitgaat weet ik dat er met starten een foutmelding met stuurtje end komt...

Niets alles keurig uit (uit ervaring weet ik dan als ik start is er geen probleem...!

Dus OK prima ik naar arts denk 30 a 40 min en kom bij de auto contact aan en kl.... tc branden starten geen bekrachtiging...

Heb dit maal wel 3x contact aan en uit moeten doen voor het weg was..

Ik weet niet zeker maar had wel het idee dat nu ook het abs lampje aan bleef.... (maar ik had zo'n nekpijn...was geholpen aan de rug en nek... dat ik al blij was dat ik rijden on...

Maar toch besloten naar dealer te gaan en .... de rest...eerder beschreven

Text

excuus voor event taalfouten ik ben aan de nek geholpen vanmiddag en zie wat dubbel en .....pijnlijk

Ik ben invalide aan de rug/nek dus bij het olie bijvullen kan ik niet komen...moet binnen scherm eruit of bumper los.

En ik sta altijd voor de deur eigen invalide plek dus lekkage zou ik op de grond moeten kunnen zien... lijkt mij, en als er te weinig olie in zit zou het toch niet verholpen worden met contact uit en weer aan?

En waarom gaat/blijft dan ook het TC lampje branden?

En volgens chef werkplaats zit er bij dit model/jaartal vectra geen sensor meer in reservoir ...dan stopt de pomp geween....uit veiligheid... maar dan zou hij het niet meer gaan doen met contact uit en aan...lijkt mij..

Zag dit ook op de tis2000..

Als de auto eenmaal loopt met stuurbekrachtiging kan ik sturen wat ik wil...dan komt de melding niet ...

Met alle dingen aan moet ik dan nog ff (wel onderweg gedaan en dan flink sturen geheel rechts snel naar links met irco en licht radio aan geen fout!, ik start wel altijd met airco op auto end... en nooit moeite met starten ook niet als de auto 3 weken stil staat....

Het is ook niet iedere keer....elke koude start of andere start, het is een wisselvallig ding.

Accu polen zijn vast. heb ze niet losgemaakt...bang dat ik dan weer alles moet programmeren...

Vreemde is ik had vandaag 30 km gereden, naar een arts, ik was te vroeg...een kwartier in de auto gezeten..

Denk voor het uitstappen doe het contact ff aan (als het tc lampje niet uitgaat weet ik dat er met starten een foutmelding met stuurtje end komt...

Niets alles keurig uit (uit ervaring weet ik dan als ik start is er geen probleem...!

Dus OK prima ik naar arts denk 30 a 40 min en kom bij de auto contact aan en kl.... tc branden starten geen bekrachtiging...

Heb dit maal wel 3x contact aan en uit moeten doen voor het weg was..

Ik weet niet zeker maar had wel het idee dat nu ook het abs lampje aan bleef.... (maar ik had zo'n nekpijn...was geholpen aan de rug en nek... dat ik al blij was dat ik rijden on...

Maar toch besloten naar dealer te gaan en .... de rest...eerder beschreven

Text

[rquote=1890507&tid=144414&author=Gts32v6]Je kunt de stuurhoeksensor kalibreren,maar als deze defect is zal dit niet lukken,stuur scheef kan ook een oorzaak zijn van de achterwielophanging.

Gr. Gts32v6[/rquote]

De Opel dealer...lukte het niet om hem met tech2 ?? te kalibreren??

Of de Werknemer was niet kundig of?

Kon de optie niet vinden

[rquote=1890507&tid=144414&author=Gts32v6]Je kunt de stuurhoeksensor kalibreren,maar als deze defect is zal dit niet lukken,stuur scheef kan ook een oorzaak zijn van de achterwielophanging.

Gr. Gts32v6[/rquote]

De Opel dealer...lukte het niet om hem met tech2 ?? te kalibreren??

Of de Werknemer was niet kundig of?

Kon de optie niet vinden

Heeft er iemand een afbeelding van een stuurhoek sensor???

Ben zo benieuwd en ....kan weinig vinden althans van vectra C 2005

Hele stuurkolom vervangen zegt men?? Hoe ziet dat er uit....

Alvast thxxx

Heeft er iemand een afbeelding van een stuurhoek sensor???

Ben zo benieuwd en ....kan weinig vinden althans van vectra C 2005

Hele stuurkolom vervangen zegt men?? Hoe ziet dat er uit....

Alvast thxxx

Volgens mij is dat de schakelaar unit achter het stuur, daar zit ook een regeleenheid in, en dacht daar ook de stuurhoeksensor inzat.

Willem

Terug
Naar boven