• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra x25xe paar vragen

manta1988

Post weleens wat
Hallo, ik ben van plan om zaterdag bij een Vec B V6 te gaan kijken uit 1998.

Zijn er nog dingen waarbij je op deze modellen moet letten en wat de zwakke punten zijn van deze auto.

De distributie zit er nu 46.000 km om, is bij deze motor de interval ook 60.000 km?

Alvast bedankt mvg Jorn

hoi, waar op letten, roest achter wielranden,deuren, deurvangers achter (apk afkeur),tokkelen achter met rijden over hobellige wegen (wielophanging), alle vloeistoffen nakijken, olie niet pik zwart, draai de olie dop er even af en kijk of het niet zwart is van binnen,mag een goud gele kleur hebben dan weet je dat er regelmatig onderhoud is gepleegd, zelfde voor de luchtfilter,haal m er even uit en bekijk de onderkant even, zelfde voor het interieur filter onder het paravaan.kijk voor olie lekkages,dat doen ze nogal eens, maar meestal goed op te lossen.(alleen bij de bak niet) distr. ik geloof 60.000 maar je heb ze ook van 90.000

gr. arjan

hey bedankt voor de snelle reactie. De achterwielophanging dat zijn meestal de draagarmbussen of niet. Als het meezit kan ik vandaag al gaan kijken. Dus als ie hier op de dam staat post ik even wat :kewlpics gr jorn

Heb nog even een vraag, er zit nu een powerfilter op :puke En vraag me af of die van een vectra 1.8 16v of 2.0 16v hetzelfde want op de lokale sloop ligt er volgens mij geen een van een v6

Onderkant van de Bak is het zelfde (behalve die van de 2.0 en 2.2DTi). Bovenkant is V6 specifiek.

echter maakt het niet uit of deze van de 2.5 V6 of 2.6 V6 komt.

Willem

Klopt ben toch even wezen kijken op de sloop en toevallig lag stond er nog 1 v6 en lag de luchtfilterbak verstopt in de kofferbak :thumbup

Hallo hierbij wat fotos en ook nog een paar vragen. Heb de auto net en op de terugweg gingen ineens mijn abs en tc lampje branden, ook danst mijn snelheids meter wat op en neer.

Iemand ervaring met deze storingen? Ik heb de auto al laten uitlezen maar daar kwam alleen abs sensor linksvoor uit.

Als de lampjes niet branden voel je dat in het rempedaal trillen, maar zo snel dan lampjes aan gaan voel je dat niet meer. Heb gelukkig een sloop v6 gevonden dus daar kan ik onderdelen afhalen. Voor de rest rijdt de auto super :thumbup Alvast bedankt mvg Jorn

Foto-88KIKXYY-D.jpg

Foto-NWUNAMCU-D.jpg

Foto-EEZZRWVJ-D.jpg

Ja abs sensor vervangen, en dan nog eens kijken, denkk dat het dan wel verholpen is

Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk

Oke dus de abs sensor staat in contact met de andere sensoren zoals de snelheidsmeter. En dat trillende rempedaal als het abs lampje niet brandt ligt dus ook aan de sensor?

een Trillende pedaal betekend een Sensor die Constat wielslip weer, omdat de ABS Continu werkt.

Als dat Linksvoor was, had de naald van de snelheidsmeter normaal op de Naald blijven liggen of een HEEL grote Afwijking, of Slingert ie Wild in de Rondte

Willem

Terug
Naar boven