@tim106gti wrote:Tsja, het blijven lastige afwegingen. Persoonlijk heb ik een hekel aan 'kilometers'. Ik koop toch liever een auto die iets ouder is met minder km's. Roesten doet het spul immers toch amper meer. Zeggen dat km-standen tegenwoordig niks meer uitmaken vind ik te kort door de bocht. Ook veelrijders kunnen veel starten en stoppen, file rijden en de auto op zijn flikker geven. Alleen al om de laatste reden zou ik nooit een ex-lease auto aanschaffen. Fijn dat ze alle beurtjes hebben gehad maar minder fijn dat men voluit gaat met een koude motor.
Bij hogere km-standen zullen, normaal gesproken, ook eerder zaken als koppelingen, schokbrekers, remmen en andere aanbouwdelen aan de beurt komen. Niet fijn als je een auto aanschaft en binnen het jaar de aanschafprijs nogmaals kwijt bent aan reparaties etc..
Een occassion aanschaffen blijft toch altijd een gok die goed of slecht uit kan vallen. Ik rij inmiddels meer dan zes jaar in dezelfde auto die ik met 23K heb gekocht. Ik rij liever wat langer door en zet wat meer geld opzij zodat ik later weer een jonge wagen met weinig km's aan kan schaffen.
Ik begrijp dat andere mensen andere afwegingen maken. Ook niks mis mee. Ook met een jonge occassion kun je veel problemen krijgen terwijl een auto met veel km's soms probleemloos door blijft tuffen.
ik ben het niet met je eens qua kilometers,
als er meer kilometers op staan is de kans groter dat de auto meer op de snelweg heeft gezeten dan in de stad,dus wordt de kopling zoiezo minder belast, auto's met weinig kilometers zijn in de stad gebruikt, stoplichtje hier,rondtonde daar,binnenstraatje noem maar op.. wat is volgens jou beter?
ik vind dit een hele nette auto en met inruil is ook niet zo slecht,probeer je auto maar eens te verkopen op dit moment,je mag nu blij zijn dat je ervanaf komt en voor een benzine 30.000 per jaar is normaal voor zo'n auto en als je zo al 12 maanden garantie krijgt dan heeft de dealer er al vertrouwen in dat het een goede auto is, als er 3 maanden staat moet je je zorgen gaan maken want dan geven ze garantie omdat het moet omdat het een bovag bedrijf is.