• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

veel problemen na kop vlakken

jeroen88

Post weleens wat
waar moet je opletten als je kop is gevlakt?

het gaat op een paar 100ste wat er af is.

dus wil wel normale koppaking erop doen.is dit verstandig?

gr jeroen

het koel probleem is opgelost voorzover ik gemerkt hebt.

gistere in de file gestaan 2 uur en hij is netjes gebleven tegen de 90 graden en dan slaat me fan in en zakt hij netjes.

maarjha nu de rest van de problemen nog.

slecht lopende motor.

en wiellagers maken en abs sensor.

het koel probleem is opgelost voorzover ik gemerkt hebt.

gistere in de file gestaan 2 uur en hij is netjes gebleven tegen de 90 graden en dan slaat me fan in en zakt hij netjes.

maarjha nu de rest van de problemen nog.

slecht lopende motor.

en wiellagers maken en abs sensor.

Normaal gesproken niet, zou alleen wel even rustig aan doen. NIet dat er ergens een slang loopt te lekken. Checkcheckdubbelcheck zeg maar..

Normaal gesproken niet, zou alleen wel even rustig aan doen. NIet dat er ergens een slang loopt te lekken. Checkcheckdubbelcheck zeg maar..

Dat kan gewoon.

Dat kleine beetje wat ze er af vlakken is niet een echte compressieverhoger.

Als een kop goed krom is en er moet heel wat gevlakt worden - als dat nog mogelijk is - dan moet je pas denken aan een dikkere pakking.

Maar normaal gesproken is dat niet nodig.

Dat kan gewoon.

Dat kleine beetje wat ze er af vlakken is niet een echte compressieverhoger.

Als een kop goed krom is en er moet heel wat gevlakt worden - als dat nog mogelijk is - dan moet je pas denken aan een dikkere pakking.

Maar normaal gesproken is dat niet nodig.

oke. dan weet ik dat ook weer.

zitten ook 2 nieuwe kleppen in en een scheurtje gedicht.

hij legt nu lkkr in de woonkamer hahha

morge maar ff bouwen.

oke. dan weet ik dat ook weer.

zitten ook 2 nieuwe kleppen in en een scheurtje gedicht.

hij legt nu lkkr in de woonkamer hahha

morge maar ff bouwen.

moet je nog ergens rekening mee houden kwa rijden?

inrijden ofzo?

is namelijk de eerste keer voor mij dat ik met een gevlakte kop aan de gang gaat.

moet je nog ergens rekening mee houden kwa rijden?

inrijden ofzo?

is namelijk de eerste keer voor mij dat ik met een gevlakte kop aan de gang gaat.

tja, bij de ohv motortjes kun je vlakken tot je een ons weegt, blijven toch wel heel haha..

de oude kadett-E van ons (1.2 OHV) was al flink over de maximale vlakgrens heen op een gegeven moment, de reviseru meette toen bijna 14bar compressie op elke cilinder, en gaan als een kogel dat karretje.

Maar bij modernere motoren moet je pas gaan opletten als je in de buurt komt van de maximale vlakgrens (meestal op de kop wel gemarkeerd).

Willem

tja, bij de ohv motortjes kun je vlakken tot je een ons weegt, blijven toch wel heel haha..

de oude kadett-E van ons (1.2 OHV) was al flink over de maximale vlakgrens heen op een gegeven moment, de reviseru meette toen bijna 14bar compressie op elke cilinder, en gaan als een kogel dat karretje.

Maar bij modernere motoren moet je pas gaan opletten als je in de buurt komt van de maximale vlakgrens (meestal op de kop wel gemarkeerd).

Willem

na zaterdag weer een stukje gereden te hebben met me wagen.

is wederom me koelslang weer geklapt.

is weer van de houder afgeklapt.

dus gelijk weer de auto aan de kant gezet.gingen veder geen lampen branden en auto is ook niet te warm geworden.

weet iemand misschien hoe dat kan gebeuren?

maandag bij de dealer een nieuwe slang bestellen maar kan dit ook weer gevolgen hebben voor me motor?

ik ga zo en zo de compressie van me cilinders weer controleren en me injectoren schoonmaken omdat me motorblok ook heel erg deed schommelen.

na zaterdag weer een stukje gereden te hebben met me wagen.

is wederom me koelslang weer geklapt.

is weer van de houder afgeklapt.

dus gelijk weer de auto aan de kant gezet.gingen veder geen lampen branden en auto is ook niet te warm geworden.

weet iemand misschien hoe dat kan gebeuren?

maandag bij de dealer een nieuwe slang bestellen maar kan dit ook weer gevolgen hebben voor me motor?

ik ga zo en zo de compressie van me cilinders weer controleren en me injectoren schoonmaken omdat me motorblok ook heel erg deed schommelen.

Of je radiateur zit potdicht ,je kan het even proberen om de dop er af te draaien van het koelvloeistof reservoir,kijken of deze dan druk opbouwt,als het goed is moet dit nu niet kunnen.

Terug
Naar boven