• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

veel rook uit me uitlaat

origineel gepost door CorsaGSI.deb

uhm sinds ik me auto heb heb ik 2x koelvloeistof bijgevuld. hij druppelt af en toe wel iets uit me uitlaat heb niet gekeken wat t is.

Vanaf een koude start is dat condens in de uitlaat/motor.

Koelvloeistof bijvullen is nooit goed. Controlleer alle slangen voor de zekerheid rond: kachelradiator/radiator/waterpomp e.d. Kan maar zo zijn dat ie ergens lek is.

origineel gepost door corsageak

ja de ene heeft een X12XE en andere heeft X14XE allebij sport uitlaatje eronder

ikzelf heb een ovale novus DTM uitlaat maar word binnekort nog verbouwd naar een dubbele DTM uitlaat van RVS.

greetz

Corsageak king:

DTM uitlaat loopt naar boven ofniet??

Zou het miss kunnen dat de condens niet weg kan en in de uitlaat blijft staan??

Bij een Spoirt demper is het gat groter, daarbij blijft ie ook langer dampen!!

dit komt omdat een groter gat minder stormingswrijving heeft en zo de pijp langer duurt aleer deze warm is.

Mijn Combo (X16XE met mantzelbox en lexmaulo spagetti) met STANDAARD (X14SZ) uitlaat dampt rustig nog als de motor op bedrijfstemperatuur is.

Als ik een tijdje rustig in de stad aan het karren ben.

en trap m open de snelweg op is het gewoon Wit achter de Combo.

Dit komt omdat de uitlaat erg lang is en de uitlaat gassen vrij koud blijven achteraan, behalve als je m vol open trapt, en dan moet de uitlaat weer warm worden aan het eind terwijl de gassen al heet zijn, zo ontstaat de Condens uit de uitlaat.

Mijn Combo is zowel koud als warm met stilstaande auto zowel stationair als op toeren een net een C.V. keteltje, lekker altijd Wit dampen.

Bij de Vectra is dit geheel nog erger door de lage uitlaatdruk van de V6 motor op de grotere eindgaten van de Irmscher einddemper.

Willem

Terug
Naar boven