• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Veel toeren weinig vooruit vanaf 2e versnelling HELP

wesp-nl

Post weinig
Hallo,

Ik heb mijn Astra nog maar kort. Astra F 1996, 167000 km.

Bij de proefrit leek alles goed, iemand mee genomen met wat verstand er van.

Maar nu na een maande heb ik al een (ernstig)? probleem.

Hij maakt veel toeren, maar komt niet goed vooruit, dit blijft hij doen van 2e tot 5e versnelling!

Mijn vader denk koppeling platen, heb erzelf weinig verstand van en hij ook niet veel.. maar het zou kunnen..?

Wat denken jullie? en als het de koppelingsplaten zijn wat zouden de kosten hiervan zijn om te laten vervangen enzo?

Hoop da jullie wat meer kunnn vertellen.

Groeten Wesley

Dus een slippende koppeling als ik het goed begrijp? Ik weet niet hoe dat bij deze f zit maar bij mij is het kabel bedient misschien kan je hem nog bijstellen?

Ik was zelf €150 kwijt (complete koppelingsset) en dan heb ik het zelf gedaan dus moet je er nog werkuren bij rekenen.

Dus een slippende koppeling als ik het goed begrijp? Ik weet niet hoe dat bij deze f zit maar bij mij is het kabel bedient misschien kan je hem nog bijstellen?

Ik was zelf €150 kwijt (complete koppelingsset) en dan heb ik het zelf gedaan dus moet je er nog werkuren bij rekenen.

Bij mij is het volgens mij ook kabel bedient. Zal morgen even langs mijn opa gaan kijken of dat misschien nog bijgesteld zal worden.

Anders zal hij vervangen moeten worden. Maar kan het niet zelf dus dan zal de garage een koppelig nemen? zal wel duurder zijn als 150 euro, en dan werkuren? zal ook behoorlijk wat zijn?

Bij mij is het volgens mij ook kabel bedient. Zal morgen even langs mijn opa gaan kijken of dat misschien nog bijgesteld zal worden.

Anders zal hij vervangen moeten worden. Maar kan het niet zelf dus dan zal de garage een koppelig nemen? zal wel duurder zijn als 150 euro, en dan werkuren? zal ook behoorlijk wat zijn?

Nou ik weet niet welke bak jij hebt maar normaal gesproken moet die eraf, maar bij mij zat er een luikje/kapje en die haalde je weg en dan kon je er al bij. Dus hij hoefde er bij mij niet af. Dan is het in 1,5 uur minstens gebeurt denk ik. Met bak eraf worden het meerdere uren. Dan ben je dus totaal paar honderd euro kwijt.

Nou ik weet niet welke bak jij hebt maar normaal gesproken moet die eraf, maar bij mij zat er een luikje/kapje en die haalde je weg en dan kon je er al bij. Dus hij hoefde er bij mij niet af. Dan is het in 1,5 uur minstens gebeurt denk ik. Met bak eraf worden het meerdere uren. Dan ben je dus totaal paar honderd euro kwijt.

[rquote=1837406&tid=140147&author=wesp-nl]* en waar zit die kabel precies en moet ie bijgesteld worden?:P[/rquote]

Boven op de versnellingsbak dus motorkappie los dan zie je het wel, en je kunt hem strakker draaien.

[rquote=1837406&tid=140147&author=wesp-nl]* en waar zit die kabel precies en moet ie bijgesteld worden?:P[/rquote]

Boven op de versnellingsbak dus motorkappie los dan zie je het wel, en je kunt hem strakker draaien.

Je kan die kabel wel gaan stellen, maar daar bereik je niks mee. Je zal echt aan een nieuwe koppelingsplaat moeten..

Je kan die kabel wel gaan stellen, maar daar bereik je niks mee. Je zal echt aan een nieuwe koppelingsplaat moeten..

nee? dan zullen ze toch alsnog vervangen moeten worden?

Iemand een schatting wat het zo kosten incl montage enz.

Mvg

nee? dan zullen ze toch alsnog vervangen moeten worden?

Iemand een schatting wat het zo kosten incl montage enz.

Mvg

Reken er ongeveer op vanaf 500 tot 800 euro bij een garage.

Misschien dat er hier iemand op het forum je wel kan helpen, zijn er genoeg die dit ook kunnen repareren met de juiste middelen.

Reken er ongeveer op vanaf 500 tot 800 euro bij een garage.

Misschien dat er hier iemand op het forum je wel kan helpen, zijn er genoeg die dit ook kunnen repareren met de juiste middelen.

inderdaad, Opel heeft een vrije pedaal beweging tot bijna aan het dashboard aan toe, slippende koppeling is slippende koppeling, kan je niks aan doen, alleen vervangen is een optie.

Willem

inderdaad, Opel heeft een vrije pedaal beweging tot bijna aan het dashboard aan toe, slippende koppeling is slippende koppeling, kan je niks aan doen, alleen vervangen is een optie.

Willem

Ik heb iemand die het wel voor me kan doen, maar weet iemand of de hele bak er uit moet bij een Astra F 1.6 16.v. ?

Terug
Naar boven