• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

veerschotels achter vervangen

charlois187

Post weleens wat
Hallo allemaal,

Ik heb een kleine vraag....bij een vriend van mij moeten binnenkort zijn veerschotels vervangen worden achter.

Het gaat trouwens om een Monza uit 81 of 82.

Helaas is mijn vaste garageman ermee gestopt...doet nog enkel APK en beurtjes geven.

Is dit veel werk om te vervangen of valt dit wel mee?

Schotels zelf zijn niet al te duur heb ik al gezien...+/- 30 euro bij bijv. MM dronten.

Alvast bedankt weer allemaal.

Nee is niet veel werk:

wiel los

stabistang los

schokdemper onder los

en dan pak je de veer weg

En dan slijp je oude ff eraf en maakt de zaak schoon en dan stook je de nieuwe erop.

Middag tijd rustig aan heb je links en rechts makkelijk gehad als de draagarmen niet al te rot zijn.

dankjewel voor je emailtje.

Dan kan je ook net zo goed gelijk de draagarmen ff schuren en lakken/tectyleren.(vliegroest)

De draagarmen zijn nog goed, deze heb ik al bekeken.

thanks Rinus.

Weer een goede tip ontvangen.

PS...gaan jullie nog naar MM van het weekend?

Ik ben er nog niet helemaal uit....moet van het weekend de babykamer

ook ophalen in Sliedrecht en in elkaar flanzen.:hmmz

origineel gepost door charlois187

thanks Rinus.

Yes, ik ga zowiezo, en Martijn komt vanuit Friesland (hij zit daar dan). Mocht je gaan, kunnen we samen oprijden. Geef dan ff een seintje, kunnen we tijd en zo afspreken.

Maakt niet zoveel uit wat je erop last,al las je der een 4 kante plaat op met een dikke staande bout is het nog veel beter als je het helemaal aflast.

Maar het fijnste werken goede veerschotels zoals Opel4ever die heeft van die fatsoenlijke dikke en niet van die dingen zo dik als een cd waar je het lasapparaat nog zwakker voor moet zetten wil je ze kunnen lassen.

origineel gepost door Arjen

Let op, die veerschotels van MM zijn van een Corsa of Vectra, daar heb je niets aan

Volgens de Site zijn het Monza Schotels...anders heeft OPel4Ever ze ook nog wel liggen.

ik ken de vorm van de monza veren niet maar denk dat ze niet veel anders zullen zijn als van de manta b?

evenwijdige spiraal dus?

dan moet je nl ook de stand van de schotel goed hebben staan vanwege het begin van de spiraalwinding

origineel gepost door rinus de boer

origineel gepost door charlois187

thanks Rinus.

Yes, ik ga zowiezo, en Martijn komt vanuit Friesland (hij zit daar dan). Mocht je gaan, kunnen we samen oprijden. Geef dan ff een seintje, kunnen we tijd en zo afspreken.

Ik laat je zoiezo nog even wat weten, ik ben er nog niet helemaal uit :o

Terug
Naar boven